Daudio gaat 'live'

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

fritzie

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door fritzie »

tegenstrijdig Walter
tevreden over je woofer ?
en toch denk je aan AT woofers

Bert
Walt

Bericht door Walt »

Daar denk ik aan, en daarna vind ik ze veel te duur :mrgreen:

Maar nu Daudio in de dealerlijst is opgenomen krijg ik misschien een betere prijs...???

:rofl: :rofl: :rofl:

Groetjes Walter
fritzie

Bericht door fritzie »

wellicht walter

maare niet aangevallen voelen hoor
iedere zijn ding

jij een dure speaker of condensator

ik een lingerie setje

en allebei een leuke avond :lol:
bert
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

fritzie schreef:
ik denk in 99 % van de gevallen ivm de waf 50 cm de max is
99% koopt sowieso niet een speaker van onze prijsklasse of hoger. :wink: En die het wel doen laten zich niet koeieneren door hun schatje. :rock:
Daudio-in-de-huiskamer_thumb-280x165.jpg
Daudio-in-de-huiskamer_thumb-280x165.jpg (7.99 KiB) 533 keer bekeken
Dit moet toch mogelijk zijn?
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Daudio schreef:
fritzie schreef:
ik denk in 99 % van de gevallen ivm de waf 50 cm de max is
99% koopt sowieso niet een speaker van onze prijsklasse of hoger. :wink: En die het wel doen laten zich niet koeieneren door hun schatje. :rock:
of die wonen groot genoeg :lol:
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Nog even een kort bericht van mij om verkeerde beeldvorming te voorkomen.

In de discussie wordt er geschreven dat bij een dipool alles hetzelfde gaat klinken. Dat is echt onzin!
Bij elke opname is heel duidelijk de ruimte waarin het is opgenomen waar te nemen. Dat er voor en tegenstanders van dipool zijn, dat weten we en dat mag. Er is niet voor niets al zoveel over geschreven. Ik ben een voorstander. Vele mensen zijn al wezen luisteren en gaven mij aan nog nooit zo'n duidelijk natuurlijke en realistische weergave gehoord te hebben. En daarbij ben ik ervan overtuigd dat deze speaker in een ruimte waar de reflecties nog beter onder controle zijn, nog beter zal klinken.
Maar ja daar wil mijn vriendin nog niet aan O:)

Groet, Hans
Speakerkits
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Speakerkits »

Daudio schreef:

In de discussie wordt er geschreven dat bij een dipool alles hetzelfde gaat klinken. Dat is echt onzin!
Bij elke opname is heel duidelijk de ruimte waarin het is opgenomen waar te nemen. Dat er voor en tegenstanders van dipool zijn, dat weten we en dat mag. Er is niet voor niets al zoveel over geschreven. Ik ben een voorstander. Vele mensen zijn al wezen luisteren en gaven mij aan nog nooit zo'n duidelijk natuurlijke en realistische weergave gehoord te hebben. En daarbij ben ik ervan overtuigd dat deze speaker in een ruimte waar de reflecties nog beter onder controle zijn, nog beter zal klinken.
Beste Hans volgens mij hou jij nu de discussie levendig, ik zal me er voorlopig even niet mee bemoeien, maar ik vind wel dat sommige forem leden het OB consept erg negatief beschrijven en zich concentreren op kleine minpuntjes en deze ook nog sterk uitvergroten.

En zoals ik al eerder heb geschreven, elk systeem heeft zo z'n beperkingen, niets is perfect
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Speakerkits schreef:
Daudio schreef:

Beste Hans volgens mij hou jij nu de discussie levendig, ik zal me er voorlopig even niet mee bemoeien, maar ik vind wel dat sommige forem leden het OB consept erg negatief beschrijven en zich concentreren op kleine minpuntjes en deze ook nog sterk uitvergroten.

En zoals ik al eerder heb geschreven, elk systeem heeft zo z'n beperkingen, niets is perfect
Helemaal eens, wat mij betreft discussie gesloten.

Groet, Hans
avdboom

Bericht door avdboom »

dre schreef:
even grasmaaien en dan is ie weer afgekoeld! :lol:
Potverdorie, ik mag jou humor wel L.O.L. !
avdboom

Bericht door avdboom »

Het blijft ongetwijfeld allemaal een kwestie van smaak, en zoals het oude gezegde... Over smaak valt niet te twisten. Dit systeem zal velen wel bekoren, en velen zullen liever iets anders kiezen. So what...?

Gefeliciteerd met het partner en dealerschap! Ik denk dat AT er ook trots op mag zijn met een partner met zo'n mooi pruduct wat onderscheidend is.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

avdboom schreef:
dre schreef:
even grasmaaien en dan is ie weer afgekoeld! :lol:
Potverdorie, ik mag jou humor wel L.O.L. !
Half Hectare nu gedaan, moet er nog 3,5....... :evil:
avdboom

Bericht door avdboom »

Dat bedoel ik, da's toch humor :p
avdboom

Bericht door avdboom »

PS.
No offence by the way...

Ik zag gewoon bij die opmerking het beeld voor me van een man van middelbare leeftijd die door een discussie over reflecties en milliseconden snuifend en met een rode nek van de kloppende aderen op zijn voor zijn postuur eigenlijk veel te kleine mini traktor grasmaaier gaat grasmaaien om zijn ZEN weer terug te vinden haha...

Ps2 alles wat hieruit overeenkomt met de realiteit berust op louter toeval :O
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Denk dat Dre meer hier op doelde: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 9#p1641199 en meer een klein mannetje van middelbare leeftijd op een veel te grote John Deere:
hero_r2b002982_942x458.jpg
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

Ik ga vandaag naar de speakers luisteren , even uit de berg cd's uitzoeken wat ik wil horen .

Vanalles wat , zal ongetwijfelt wat bij kunnen zitten waar Hans gillend de deur bij uitloopt .

Kleine variatie uit zang , instrumenten , digitaal , emotie etc .
luisteren voor mij is niet alleen luisteren of hoe goed de speaker klinkt en klinken instrumenten en stemmen natuur getrouw , wat mee weegt geeft de speaker mij ook een emotioneel gevoel bij bepaalde nummers , klopt het gehele plaatje waarvan ik houd .

dire straits - sultans of swing
dire straits - tunnel of love
paul simon - you can call me al
paul simon - boy in the bubble
enya - orinoco flow
chris rea- changing times
ruth jacott - leun op mij
mort shuman - le lac majeur
mike oldfield - moonlight shadow
OMD - maid of orleans

3x klassiek
???? - monday mornigs

chemical brothers - the sunchine undergound
spiffy - popcorn
moby - why does my heart feel so bad

Ik ga dus niet alleen luisteren hoe goed ik de speaker vindt , want dat is persoonlijk ik kan wel ''mijn mening'' geven .
Ook om eens een dipool laag te horen .
En uiteraard eens genieten van enkele zeer mooie nummers zonder te luisteren naar de speaker maar naar wat ik mooi vindt .
Want daarvoor dient een luidspreker om muziek weer te geven .
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Hallo Bas,

Dat wordt een leuk middagje. Ik zie veel bekende en goede muziek.

Op onze facebook pagina ( https://www.facebook.com/daudiospeakers )staan ook ervaringen van andere luisteraars. Dit schreef "Hans Cramer" gisteravond.

"Vorige week ben ik met twee teamgenoten op bezoek geweest bij Hans Beckeringh, onze volleybalmaat, om eens met eigen oren te luisteren naar de luidsprekers waar hij al diverse keren na de training over verteld had. Hij had ons uitgenodigd enkele CD's mee te nemen die we goed kenden om het verschil te horen met onze eigen installatie.
Dus had ik van alles en nog wat van KISS tot klassiek en van wereldmuziek tot a capella in mijn tas gestoken, erg benieuwd hoe dat dan zou klinken.

Nou kent het Nederlands volgens mij nog geen begrip als 'geluidshonger' maar dat verwoordt het beste het gevoel dat ik kreeg toen ik luisterde naar de Daudio luidsprekers. Je wilt steeds meer beluisteren om te horen hoe mooi het klinkt. Elke CD werd perfect weergegeven, of het volume nu hard of zacht stond, en ik was onder de indruk van de mate van detail waardoor je de afzonderlijke instrumenten in de muziek kon horen: de lucht in een mondharmonica, het glijden over de gitaarsnaren maar ook het timbre in een zangstem.
'In the air tonight' van Phil Collins was zelfs goed voor kippenvel en de a capella van Montezuma's Revenge klonk nog nooit beter; met je ogen dicht waande je je bij het concert.

Het technische verhaal bij de luidsprekers is niet altijd aan mij besteed, maar dat hier een paar uitstekende luidsprekers staan met een prachtig strak design en een onwaarschijnlijk mooi geluid staat als een paal boven water! Knap dat jullie dat hebben weten te maken! Bedankt dat ik hiermee mocht kennismaken enneh.... ik kom graag nog eens terug om te luisteren!"

Het was een gezellig avondje muziek luisteren.

Bas tot vanmiddag.

Groet, Hans
Walt

Bericht door Walt »

En waar blijft het luisterverslag? :lol:

Groetjes Walter
bas focal m180
Contacteer:

Gisteren bij Hans geweest , speakers stonden mooi opgesteld en de Daudio pre-dac en eind versterkers stonden er ook .
Nette afwerking maar voor mij oogt het te klein , ik houd wel van meer kast en kilo's , tja ik moet toch wat te zeuren hebben want over de de klank van die dingen kan het niet .
Ook het klasse D geluid haal ik niet eruit wat door sommige wordt gesuggereerd te horen , mischien met een 1 op 1 vergelijk schakelend tussen versterkers op een set speakers verschil waarneembaar maar accoustiek en speaker blijfen grotendeels bepalende factor hoe het klinkt .

De eerste tonen niets wat direct opvalt of eruit springt , ik had het idee tammer als wat ik in breda hoorde , dat is niet negatief maar possietief blijkt als je een paar muziek nummers verder bent , met het nummer van ''paul simon - you can call me al'' die ik heel goed ken had ik voor het eerst echt ook het gevoel dat ik naar de opname luisterde niets meer niets minder is dit het grote pluspunt dat de units bevrijd zijn hun huisje, elke toon en noot klopte , in het nummer zijn veel dingen verwerkt op de achtergrond die op de juiste manier werden weergegeven en ook niet te luid niet te zacht , aanwezig zoals het hoort .
De speaker brengt de nagenoeg 100% de muziek als een geheel , de afstemming is zeer goed gelukt .
Mischien als die AT membraam een fractie lichter zou zijn en iets harder wordt opgehangen zou je echt niet meer kunnen waarnemen dat een (zware) konus en (lichte) AMT membraam aan het werk zijn . .
Uiteraard kan dat idee ook suggestief zijn omdat je eenmaal weet dat konus zwaarder is dan AMT tweeter .
De trompetten klonken erg fijn , bij het opkomen daarvan was de mega explossie daarvan geen echte mega explossie , ze waren er gewoon .
Nu is het zo dat ik daarvan houd het mega explosieve elke keer dat iets wordt aangeslagen ook zo eruit komt .
Hans had een kleine aanpassing aan het filter gedaan condensatoren werden voor de mid van type verandert de waarde bleef hetzelfde nu klonk het explosiever .
Nu ook ervaart dat een condensator net een andere klank kan bepalen , de units laten kleine filter aanpassingen horen in een iets ander klankbeeld , kwa luidheid en muziekale blijft alles overeind maar de velheid verandert .
Het idee Konus en een AMT is nu duidelijker , elke unit laat zijn klasse duidelijk horen maar is minder een geheel .
Uiteraard is het ook weer een kwestie van persoonlijke smaak en gewenning .
Nu is het zo dat het explosieve mischien een tikkeltje overdreven wordt , iets wat mijn voorkeur geniet ook al ligt het ietsje verder van de realiteit af .
Het laag is zeer fijn om te horen , mag voor mij tikkeltje meer zijn , 1 a 1,5 db luider maar dat kan ook komen omdat ik dus bassreflex gewent ben en wat langer moet wennen aan een minder aanwezig voortkomend uit een strakker laag .
Een korte toon kan je als zachter ervaren dan een lange die even luid worden weergegeven .
Een elctronische lage toon komt niet lekker eruit , echte instrumenten vele male beter .
Voor mijn muziek keuze die ik ook weleens luister trance / happy hardcore zou een dipool laag afvallen , voor intrumenten zou ik echt met dipool en gesloten moeten gaan switchen om erachter te komen wat mijn voorkeur geniet .
Over het laag van een dipool zeer veel lof , en nu blijkt ook een goede keuze om dat te gebruiken met openbaffle dipool mid-hoog .
Ook nu weer duidelijk hoorbaar dat een 3-weg beter klinkt dan een 2-weg als het even iets luider wordt .
Om goede midweergave te verkrijgen moet een membraam niet te veel bewegen .
Het bundelen van de tweeters valt mij reuze mee , als je enorme breedbanders gewend bent hoor je een grote tweeter niet eens meer bundelen .
Zoals je ziet ben ik niet erg bezig met hoe ruimtelijk klinkt een speaker en plaatsing van insrrumenten , dus daar geen mening over .

Ik kan nog net niet zeggen dit is de beste speaker die ik ooit heb gehoort , daarvoor zou ik een aantal nummers moeten horen met de kondensator die wat meer expolsie geeft in het aanslaan van instrumenten en trompetten .
Walt

Bericht door Walt »

Hallo Bas,

Ik denk dat velen onder ons 'een beste speaker ooit' hebben gehoord, die waarschijnlijk naderhand gezien echt niet zo bijzonder was.

Echter op dat moment, in die setting kan dat wel zo overkomen en die ervaring blijft je dan bij. Eigenlijk zou je zo'n speaker dan veel vaker moeten gaan beluisteren en ook jaren later weer want je smaak/voorkeur veranderd natuurlijk ook steeds.

Groetjes Walter
bas focal m180
Contacteer:

Walt schreef:
Hallo Bas,

Ik denk dat velen onder ons 'een beste speaker ooit' hebben gehoord, die waarschijnlijk naderhand gezien echt niet zo bijzonder was.

Echter op dat moment, in die setting kan dat wel zo overkomen en die ervaring blijft je dan bij. Eigenlijk zou je zo'n speaker dan veel vaker moeten gaan beluisteren en ook jaren later weer want je smaak/voorkeur veranderd natuurlijk ook steeds.

Groetjes Walter
Daarom zeg ik ook ''nog net niet'' , beter gezegt een van de beste de basis is zo erg goed het komt er alleen nog op aan welke soort kondensator , olie goud silver platinum etc wat er allemaal is je wil gebruiken om net iets meer dit of dat te hebben .
Dat is een persoonlijke smaak .
Wat ook mee weegt en niet gedaan is wat is zijn max spl .
Maar dat zijn allemaal persoonlijke voorkeuren .

Ik kan dan ook beter zeggen dit zou weleens de beste speaker zijn die ik tot nu toe heb gehoort als de configuratie zo wordt als ik persoonlijk mooi vindt .

De scan speak vertigo plus die ik heel hoog had staan komt echt onder de Daudio .
De Harrays zeer onder de indruk .
Mijn eigen focal set , zeer hoog staan , maar dat kan ook gewenning zijn en in 1 op 1 vergelijk op alle punten door de Daudio weggespeelt kunnen worden .

Wat ik gisteren tot conclusie ben gekomen dat ik te veel refereer aan het explosieve en dat dat niet altijd realistisch is .
Dat het anders kan/is dat dat verdomd mooi is .
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Dankjewel voor de mooie woorden Bas! Als ik het zo lees heb je een leuke middag gehad met een aantal ontdekkingen. En zo zie je maar, het kan op verschillende manieren mooi zijn, en Daudio is in ieder geval een van die manieren, ook als het niet honderd procent je smaak is. :D

Groet, Jeroen
bas focal m180
Contacteer:

Daudio schreef:
Dankjewel voor de mooie woorden Bas! Als ik het zo lees heb je een leuke middag gehad met een aantal ontdekkingen. En zo zie je maar, het kan op verschillende manieren mooi zijn, en Daudio is in ieder geval een van die manieren, ook als het niet honderd procent je smaak is. :D
Ik ben zeker een hoop wijzer geworden .

Gisteren nog eens een aantal nummers geluisterd die ik bij Hans ook heb geluisterd maar nu met een 2- weg bassreflex , ik vindt bassreflex nu niet meer mooi op die speaker .

De AT is een zeer goede driver , speelde moeiteloos in OB .
Laat duidelijk muziek horen en met de juiste condensator moet daarmee veel mensen tevreden te krijgen zijn .
De tweeter is echt klasse alleen het laag is door mijn zeer grote muziek smaak heel erg goed met echte instrumenten maar met trance/hardcore is een dipool niet de juiste methode om dat ten gehoren te brengen .
Nu lijkt me dat 99,9% die de Daudio kopen dat ook weer juist niet luisteren op die speaker .

Had je nog met Hans gesproken over welke condensatoren hij had aan gesloten toen ik er was , ik moet zeggen alles wat op achtergrond in het nummer zat verwerkt kwam onzettend mooi en duidelijk zonder overdrijfen of ingetogen heel erg mooi eruit , dat was het moment dat ik voor mijn gevoel ervaarde dat het zo hoort te klinken en niets anders zo goed heb ik dat nog nooit gehoord .

Tzt als het kan zou ik de speaker toch nog eens willen horen met de andere soort condensator waarmee het geheel wat explosiever eruit kwam , dat is meer mijn smaak ook al kan het zijn dat het wat meer van de waarheid afligt .
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

We zijn nog bezig met testen met de parallelcap. Je hebt het verschil gehoord tussen audyn cap plus en mundorf. Ongeveer tenminste, het waren samengestelde condensators. We hebben nog wat condensators in bestelling staan om tot een keuze te komen die ons het meest bevalt. Jij geeft wellicht meer de voorkeur aan de audyn cap plus, komt goed uit want die is niet zo duur. Zal onderdeel uitmaken van ons standaard filter. Het zou me niets verbazen als we voor het luxe filter ook voor de parallelcap uitkomen op een silver oil of silver gold. Die hadden we nog niet in de goede waarde, zijn in bestelling en heb jij nog niet kunnen horen.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Nieuwsgierig, maar hebben jullie de Audyn Cap Reference al geprobeerd?

Ik kan mij dat niet herinneren, en je hebt hem bij mij wel "gehoord".
Daudio
Contacteer:

Bericht door Daudio »

Ja die hebben we ook geprobeerd, die is schoner in het hoog dan de audyn cap plus maar heeft niet het muzikale en ruimtelijke van de mundorf
Gesloten