De tangbandjes hebben toch niet veel volume nodig? In 1,5l heb je nauwelijks een verhoging.JoeDirt schreef:Ow nog een klein vraagje
Die tangbandjes wil ik in een zo'n klein mogelijke behuizing zonder dat je een bult in de weergave krijgt. Is dit op te lossen door een hele kleine behuizing vol te proppen met BAF en bijvoobeeld 1 zijde van die behuizing (per speaker) open te laten? Ik ga toch crossen rond de 150 Hz of hoger gok ik.
Ik zou mij sowieso niet zo druk maken over de bult, de aktieve crossover zal wel standaard 2e orde filterhellingen hebben voor hoog/laag.
Dan krijg je, akoestisch gezien, asymmetrische hellingen voor de sub/sat bij zo'n laag overnamepunt (de tangband heeft al een natuurlijke 2e orde afloop in het laag).
Dat zal dus niet mooi optellen -> grote kans op een bult rond het overnamepunt.
Btw, 150Hz is eigenlijk te laag voor de tangband. Met 1W zit je al aan de x-max limiet.
0.5mm is echt heel weinig, dat is meer een typische waarde van een midrange driver.
Wil je de tangband wat luider laten spelen dan moet je denken aan een overnamepunt >300Hz (met 2e orde filterhelling), of je moet de knip op de volume knop houden.
In dat geval heeft het ook geen zin om meer dan 2 ND91's te nemen, de tangbands zullen de (dynamiek)beperking van het systeem zijn