Shadow stelt zich voor...

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Shadow stelt zich voor...

Bericht door Shadow »

Hallo iedereen, mijn naam is Joram, verslingerd aan muziek en apparatuur. Ik heb al wat gelezen hier en ik kan zeggen; mijn zelfbouw ervaringen vallen nogal in het niet bij wat ik hier heb gezien ! Ik bedoel; van een subje bouwen met een 38cm dubbel spreekspoel "woeffer" (van het soort "niet goed, wel hard") en behoorlijk wat car-audio tot wat speakers van nieuwe drivers voorzien is nou niet echt te vergelijken met een Nescio of Green Frog UCD project...Maar goed, iedereen is een keer begonnen en ik ga beginnen met een klein project; een subwoofertje op basis van deze http://www.vikash.info/audio/xls10/
meneer zijn kastje (Die Linkwitz Orion!!!).

Het hout voor 2 stuks heb ik al. Nu nog de drivers en de Hypex amp, want die zijn geloof ik nogal geliefd hier. Onze eigen audio bestaat eigenlijk nog uit gekocht spul, maar dat moet dus veranderen, als eerste worden onze Jamo's S606 aangepakt, onze set volgt later:
De set nu.
De set nu.
1x Technics voorversterker
1x Technics tuner
1x Musical Fidelity X-Ray
1x Playstation 3
2x Technics eindtrap
1x Lenco L-75 (uit beeld)

Verder op zolder nog wat spullen, net als in de garage, maar dat hier vermelden is hetzelfde als op een doos cornflakes zetten dat er geen doperwten in zitten.... :D

Ik ben autotechnicus van origine, doorgestudeerd voor vliegtuig onderhoudstechnicus en nu leer ik voor instrumentatie technicus, veel databussen en elektronica dus. (ook perslucht systemen, maar daar heb je in audio weinig aan, geloof ik)

Ik zal heel erg veel lezen en weinig posten, want momenteel zit ik nog op school en komt er een T.A. aan op m'n werk. Maar ik heb net de Green Frog UCD net helemaal doorgenomen (23 pagina's pfffffff :lol: ) en er is nog genoeg te doen dus, wil ik ook maar in de schaduw van zo'n mooie creatie kunnen staan denk ik...

tot bouwens :rock:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door Shadow »

Update gedaan aan de installatie;
DSC08135.JPG
Technics jeugdliefde ingeruild voor een HK980
image-r937x309-C-f546cc4e-38836540.jpg
image-r937x800-C-cf0165e5-38836537.jpg
Vond het er allemaal netjes uit zien, kon hem 2 weken proberen, maar omruilen doe ik hem niet denk ik 8)
Gewoon mooi hoe het een soort dubbel-mono opstelling is :D
Werken prima samen met de Jamo S606 (hoog niet vervelend meer, mid prima, bas idem) en net terwijl ik vrouwlief aan het bewerken ben om es een mooi setje zelf te bouwen....tijd...geld...vervelende factoren :lol:
Laatst gewijzigd door Shadow op wo 28 aug 2013, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door jeroen_d »

Van harte welkom hier! Mooie foto's van je set hoor.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door Shadow »

Nog wat foto's;
PA210422-2.JPG
Lenco L75 met aangepaste basis, bedrading en achterplaat met tulp en IEC connectors.
DSC06997.jpg
Garage speakers, gekocht voor 15 euri en in nieuwstaat 8)
Aangestuurd door Technics reciever die ik ooit van m'n krantenwijk centjes kocht 8)
Lenco B52 10.JPG
De B52, staat braaf in de kast te wachten op aandacht.
Lenco J-585 1.JPG
Lenco J-585 6.JPG
Lenco J-585 7.JPG
Lenco J585 koffer pick-up, gekocht met een defect idler wheel, nieuw wieltje laten maken in Zweden bij een bedrijf dat veel wieltjes voor tapedecks repareerd (Svalander Audio) en bestemd als cadeau voor de verjaardag van de vriend van m'n vrouw d'r beste vriendin, eeuwig spijt van want vriend is al weer ingeruild en nu staat dat prachtige pick-upje bij een ander te spelen :-&
Klonk wel fantastisch met wel 500mW buizen power :rock:
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door koifarm »

Welkom Joram op dit forum.
Wat ga je met de technics voorversterker doen?

Ronny
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door Shadow »

koifarm schreef:
Welkom Joram op dit forum.
Wat ga je met de technics voorversterker doen?

Ronny
Die is net als de eindbakken en de tuner al verkocht.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door Shadow »

Update 1; vaste baan gescoord, wel zo lekker in deze tijd
Update 2; we verwachten een baby, ook wel lekker :mrgreen:
Update 3; we gaan de woonkamer in januari eens verbouwen zodat er wat meer vierkante meters zijn 8)

Verder staan de picolino en de knuisje-ronnydeponny versterker ff op een laag pitje tot ik m'n garage wat opgeruimd heb, staan nog 2 motoren weg te kwijnen die maandag opgehaald worden... :?
Dan eens een mooie timmermanswerkbank scoren zodat er niet in de woonkamer of buitenlucht gebouwd hoeft te worden :wink:

Ben me verder aan het inlezen op het bouwen van een paar nieuwe speakers na de picolino's, ik ben ook steeds nieuwsgieriger naar de OB-kerk 8)
(om een bekend forumlid even te quoten :rofl: )
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door ray5150 »

Een werkbank....die bouw je gewoon zelf... :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door AatV »

ray5150 schreef:
Een werkbank....die bouw je gewoon zelf... :mrgreen:
Maar daar heb je toch een werkbank voor nodig? :(

groet,
Aat
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door SARK »

Haha, het oeroude kip/ei dilemma :twisted:
Bijlagen
chicken_egg.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door ray5150 »

AatV schreef:
ray5150 schreef:
Een werkbank....die bouw je gewoon zelf... :mrgreen:
Maar daar heb je toch een werkbank voor nodig? :(

groet,
Aat
Want ? :roll:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door AatV »

ray5150 schreef:
Want ? :roll:
je moet grappen nooit uitleggen....

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
AatV schreef:
ray5150 schreef:
Een werkbank....die bouw je gewoon zelf... :mrgreen:
Maar daar heb je toch een werkbank voor nodig? :(

groet,
Aat
Want ? :roll:
Laat Aat het nou lekker op zijn eigen manier doen :lol:

B.t.w. die vraag over eieren en kippen kun je empirisch beantwoorden: Ik heb nog nooit uit een doos van 12 eieren 12 kippen zien komen, zelfs niet één kip... :roll:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door Shadow »

Heerlijk hoe de hoofdonderwerpen van een post hier altijd volledig genegeerd worden ten gunste van marginale details :rofl:
Ik moet dan altijd aan Tim Allan denken; "i got so much tools, i even got tools to fix tools HAR HAR HAR" :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Heerlijk hoe de hoofdonderwerpen van een post hier altijd volledig genegeerd worden ten gunste van marginale details :rofl:
Ach de hoofdonderwerpen zijn zo divers dat eieren en kippen er toch wel bij kunnen? :mrgreen:

Bij heel wat versterkers schijnen eieren (i.i.g. het bakken ervan) een onlosmakelijk element te zijn.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door ray5150 »

Doe dat maar eens met een UCD of een Chipamp :
gi.jpg
:rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door Shadow »

Zo, 1 maart m'n vader onverwacht (en toch weer niet) overleden, de zomer nu een eind voorbij, de autohobby wordt weer minder, de caravan staat weer in de stalling en last but not least is 7 juli onze zoon Léon geboren :rock:
Binnenkort maar eens verder met de versterker, eerst nog een kabelmodemkastje en een audiomeubel bouwen.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door SARK »

Da's best raar ... gecondoleerd en gefeliciteerd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door Shadow »

Dank, het was een emotionele achtbaan, zus zwanger, vrouw zwanger en pa die niet meer wilde, vreemd genoeg kwamen we achteraf erachter dat hij veel zieker was dan hij deed voorkomen en dit zelf ook wist, hij wilde echter niet de keuzes maken die hem langer hadden kunnen laten leven, lees; stoppen met roken en (veel) drinken. In dat opzicht wist hij dus sinds 2008 al dat ie op geleende tijd liep, hij had het zelf in de hand en heeft dus zelf de keuze gemaakt, hoewel hij zeker op t einde moeite had met de consequenties van die keuze. Voor ons kwam die wijsheid pas na een lang en verhelderend gesprek met z'n cardiologe. Samen met de gesprekken met mijn moeder heb ik met mijn zussen een goed beeld en goeie verwerking kunnen ervaren van hoe hij was en wat hem dwars zat, hij was van '49 en een zeer gevoelig kind in een "niet lullen maar poetsen tijd" en voelde zich stelselmatig onbegrepen door omgeving en ouders, zo'n kind stort in of gaat over zijn omgeving heersen om maar de controle te hebben, hij deed het laatste...

Voor ons betekende dat over het algemeen dat hij zich op de achtergrond hield in onze jeugd zolang we binnen de grenzen van zijn bewind bleven, een slim kind leert dan heel snel waar die grenzen ongeveer liggen, wij wisten dat allemaal heel snel gelukkig...

Maar als je eenmaal in de plus stond bij hem, dan kon alles, heel t weekend met z'n auto op stap? "tuurlijk jongen, als ie volgetankt weer klaar staat maandagochtend" :rock:

Ik denk met veel plezier terug aan die tijd en hoop zelf dat mijn zoon en eventuele volgende kids met zo veel plezier terug denken aan hun jeugd later.

En nu gaan we weer bouwen! 8)
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door rikpost »

Dapper dat je dit op het forum wilt delen ,met het gevoel zit het bij jou volgens mij wel goed.
Ik denk dat het dan ook helemaal goed gaat komen met die kids.

Herkenbaar hoor overigens mijn pa is uit 33 uit een gezin van negen.
Ook een gevalletje van ruwe bolster blanke pit.

Veel plezier met bouwen :goedzo:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Shadow stelt zich voor...

Bericht door Shadow »

Nog eens de laatste toevoegingen;
Teac A-H500i
Teac A-H500i
Teac A-H500i
Teac A-H500i
Teac A-H500i
Teac A-H500i
Teac T-H500
Teac T-H500
Teac T-H500
Teac T-H500
Teac VRDS-9
Teac VRDS-9
Teac VRDS-9
Teac VRDS-9
Teac VRDS-9
Teac VRDS-9
Teac VRDS-9
Teac VRDS-9
Verders bezig met een audiorack, m'n LM4780 project en aan het oriënteren voor een nieuwe frees en mezelf aan het verdiepen in meetapparatuur en externe geluidskaarten :relax:
Plaats reactie