Help!! zit in dubio
Moderator: Beheerdersteam
Help!! zit in dubio
Beste Mensen,
Ik zit nu zwaar in dubio.
ik kan op mp een tweetal Sony TA-N55ES krijgen voor zo'n 200 euro.
Maar nu kan ik voor ongeveer dezelfde prijs ook een veel recentere TA-FA1200ES krijgen.
Wat is nu mijn beste keuze.
Ja de 55's hebben met zijn tweetjes als mono block ongeveer 3 keer zo veel power per kanaal maar deze zijn veel ouder.
De 1200 is veel jonger en is een volledige stereo amp en schijnt een erg goede DAC aan boord te hebben.
Alvast dank aan iedereen.
Gr,
Harm.
PS: Nog even een paar plaatjes ter verduidelijking.
Ik zit nu zwaar in dubio.
ik kan op mp een tweetal Sony TA-N55ES krijgen voor zo'n 200 euro.
Maar nu kan ik voor ongeveer dezelfde prijs ook een veel recentere TA-FA1200ES krijgen.
Wat is nu mijn beste keuze.
Ja de 55's hebben met zijn tweetjes als mono block ongeveer 3 keer zo veel power per kanaal maar deze zijn veel ouder.
De 1200 is veel jonger en is een volledige stereo amp en schijnt een erg goede DAC aan boord te hebben.
Alvast dank aan iedereen.
Gr,
Harm.
PS: Nog even een paar plaatjes ter verduidelijking.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Re: Help!! zit in dubio
+1Olaf Markus schreef:Koop ze beide, degene die het minst bevalt verkoop je weer.
- bas focal m180
- Contacteer:
En je kan een bi-amp proberen , sommige vinden dat niets andere zweren er heilig bij .Olaf Markus schreef:Koop ze beide, degene die het minst bevalt verkoop je weer.
Het grote voordeel van de losse 55's is/zijn dat het relatief eenvoudige techniek is, alles is uitgevoerd in trough hole componenten.
Dus vrij simpel en relatief betaalbaar te repareren.
De 1200 is met een DSP/ DAC's uitgerust. natuurlijk in SMD uitgevoerd. owee als daar iets aan stuk gaat.
Ligt eraan wat je wilt, ga je met het HT gebeuren werken is de 1200 ideaal.
Wil je er een 2 kanaals set van maken, dan ga je voor de 55's
[edit: zie ik nou goed dat de 1200 gewoon stereo is ?]
Dus vrij simpel en relatief betaalbaar te repareren.
De 1200 is met een DSP/ DAC's uitgerust. natuurlijk in SMD uitgevoerd. owee als daar iets aan stuk gaat.
Ligt eraan wat je wilt, ga je met het HT gebeuren werken is de 1200 ideaal.
Wil je er een 2 kanaals set van maken, dan ga je voor de 55's
[edit: zie ik nou goed dat de 1200 gewoon stereo is ?]
Jep is de TA-FA1200 dies gewoon stereo
De STR-DA1200 is de Ht 7.1 versie.
maar ik neig idd ook naar de twee 55's idd omdat het allemaal nog relatief simpel in elkaar zit.
en je met twee stuks twee keer 350W mono tot je beschikking hebt voor een stereo setup.
De STR-DA1200 is de Ht 7.1 versie.
maar ik neig idd ook naar de twee 55's idd omdat het allemaal nog relatief simpel in elkaar zit.
en je met twee stuks twee keer 350W mono tot je beschikking hebt voor een stereo setup.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Hou je daar het een beetje rustig? We hebben al trillingen genoeg hier! 
- bas focal m180
- Contacteer:
Houd wel rekening dat je speakers een nette ohmse belasting moeten hebben van 6ohm .
Als je dippen zou hebben van 3 ohm zou je denken moet kunnen , maar je brugd dat houd in dat 3ohm mono wel stereo 1,5 ohm is voor de versterker .
Sony adviseert mono 8ohm , mono 4-6 ohm zou nog kunnen maar nog lager raad ik je echt af .
Als je dippen zou hebben van 3 ohm zou je denken moet kunnen , maar je brugd dat houd in dat 3ohm mono wel stereo 1,5 ohm is voor de versterker .
Sony adviseert mono 8ohm , mono 4-6 ohm zou nog kunnen maar nog lager raad ik je echt af .
Speelgoed in aanbouw.
2x 12" Eton voor het laag. De frugal horntjes zijn een tussendoortje. Die gaan waarschijnlijk in de verkoop als ze af zijn of iig niet lang daarna.
2x 12" Eton voor het laag. De frugal horntjes zijn een tussendoortje. Die gaan waarschijnlijk in de verkoop als ze af zijn of iig niet lang daarna.
Ik zou niet bridgen maar bi Ampen, het laag op de ene kant en mid hoog op de andere.
Als er een bestaand filter is hoeft dat niet, dan zet je de inputs gewoon parallel.ray5150 schreef:Maar, dan moet er weer wel een actief filter tussen.
Je gebruikt gewoon de filtering in je speakers, deze moeten wel geschikt zijn voor Biwiring natuurlijk.
Je krijgt niet meer vermogen hierdoor maar de versterker krijgt wel meer stroomreserve