dre schreef:hier vond ik het 3e orde filter veel meer detailgeven,maar de balans er in krijgen was wel een heel stuk lastiger.
Digitaal filteren??? Kan je gelijk 4e orde LR!
Moderator: Beheerdersteam
dre schreef:hier vond ik het 3e orde filter veel meer detailgeven,maar de balans er in krijgen was wel een heel stuk lastiger.
Was even aan het gras maaien!dre schreef:zo!!
daar worden ze stil van!
Professional Monitor Series?ds23man schreef:Je lijkt wel een vrouw met PMS!
AatV schreef:Professional Monitor Series?ds23man schreef:Je lijkt wel een vrouw met PMS!![]()
groet,
Aat
Walt schreef:
Morgen is de vrouw des huizes op stap, dus dan eens de hele dagluisterenblazen![]()
Tot morgenavond zekerWalt schreef:Ik moet zeggen nu klinkt Eva Cassidy hier als nooit tevoren![]()
Zoiets heb ik je al eens geproberen duidelijk te maken , elk filter zal bepaalde nummers zeer goed laten klinken , bij andere nummers moeten er weer componenten gewisselt worden want net die ene andere waarde klinkt ie net iets lekkerder op .Walt schreef:Het geluid was wat aan de heldere kant, ik heb nu een weerstand van 33 ohm parallel aan de AMT gezet, deze aanpassing haalt met name het gebied 3-5kHz wat omlaag.
Ik moet zeggen nu klinkt Eva Cassidy hier als nooit tevoren![]()
Groetjes Walter
Wat mij bij de Daudio speaker opviel dat de condensator ruil net een ander geluidsbeeld gaf waarbij ik mischien wel tot de conclusie kom dat je niet kan kiezen welke uiteindelijk de persoonlijke betere is .Walt schreef:Hallo Bas,
Ik vermoed dat je hierin gelijk hebt, maar het is natuurlijk niet praktisch voor elk nummer een ander filter in te zetten.
Ik wil dus toewerken naar een filter dat het merendeel van mijn muziekcollectie goed laat klinken, dat is met name jazz, instrumentaal, vocalen. Dus geen harde rock etc.
Groetjes Walter
Heb je al een linkje naar je nieuwe topic?Walt schreef:....maar daarna rest mij geen andere optie dan weer helemaal overnieuw te beginnen met een nog betere speaker![]()