Recentelijk ben ik begonnen met het bouwen van een audio set. Ik ben begonnen met een lm4780 van knuisje, deze zal binnen kort afgemaakt worden ivm defecte ic.
Nu was het plan om een bluetooth receiver in combinatie met een telefoon te gebruiken als bron. Maar om dat deze kwaliteit mij tegen vallend lijkt heb ik besloten om een dac te bouwen.
De DAC ga ik in de eerste instantie gebruiken als usb DAC voor mijn macbook pro. later wil ik ofwel met een raspberry pi, ofwel een oude laptop de muziek (spotify) draad loos bedienbaar maken.
Aangezien mijn kennis tekort schiet(hier word binnen kort nog een topic over gestart ivm leerboeken), en om het aanbod constant veranderd op ebay veranderd en de info moeilijk te vinden is heb ik de vraag welke DAC is het meeste geschikt voor mij.
De dac moet het geluid van mijn laptop met zo min mogelijk modificatie's gelijk al een stuk verbeteren. Later als de rest van mijn set beter geworden is wil ik hem modificeren en de voeding en componenten vervangen door betere.
op ebay heb ik nu 2 kits gevonden die mij wel aanstaan:
deze en
deze
Ook sta ik open voor andere kits/ schema's. Mijn printjes etsen houd mijn voorkeur