Leuk te zien dat er hier nog mensen bezig zijn met fatsoenlijke zelfbouw audio in de wagen. Ik volg dit projectje al even in stilte en ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Ikzelf rij een Volvo 940 sedan en daar komt het volgende in:
- Met MDF, bitumen en polyester aangepast en versterkte deurpanelen vooraan die elk 2 stuks TangBand W6-1139SC (vanwege de gigantische x-max die toelaat zelfs op hoge volumes voldoende diepgang te bereiken zonder grote subwoofer) zullen huisvesten
- 'Pods' op het dashboard waar hoogst waarschijnlijk TangBand W4-1337 breedbandertjes in zullen komen (schijnt zeer goed te klinken en de x-max van 3mm laat een lage scheidingsfrequentie tussen woofers en breedbanders toe).
Deze manier van aanpak is niet veel voorkomend in de caraudio wereld en heb ikzelf nog nooit gespot op Sound Quality wedstrijden. Oorspronkelijk had ik ook een veel uitgebreidere opstelling met een collectie Peerless drivers in gedachten (zelfs dat was al genoeg om voor opschudding te zorgen in de caraudio wereld, 'home audio' drivers in een wagen, hoe kwam ik er toch bij?

).
Ik zie echter niets dan voordelen (ruimtebesparing, eenvoudiger af te stellen, bijna alle klank wordt weergegeven door speakers die voor je staan...) aan de richting die ik nu uit ga en over de grote plas begint men zelfs op competitieniveau ook meer en meer voor deze aanpak te kiezen.