Ik heb dus van Cool de Hongkong DAC overgenomen.
Deze was keurig bewaard en nog niets aan gedaan.
Je mag hier dus dan over een NOS dacje spreken dat toch oversampled is
Ik ben erg benieuwd waar deze zo koud (het is nu 34 graden buiten) uit de doos staat.
vanavond als het boven is afgekoeld de boel maar eens aansluiten en luisteren.
Wat ben ik er verder mee van plan.
Eigenlijk wil ik het ding gaan gebruiken om het geluid uit de PC verder te verbeteren en misschien ook nog wel de CD speler al denk ik dat dit lastig zal worden.
De voeding zal natuurlijk worden aangepakt en of ik er lampen in wil bouwen weet ik nog niet.
Ben me suf aan het lezen naar wat anderen er mee gedaan hebben en ben daar nog weel even mee bezig.
Eerst de aansturing.
Nu heeft dit bord al een S/PDif ingang die zowel via glas (plastiek) als via koper gebruikt kan worden maar ik wil eigenlijk direct van uit USB naar I2S de dac chip in.
De huidige generatie USB-I2S omzetters hebben eigenlijk alles al aan boord om direct de Cirrus Logic CS4397 aan te sturen.
Moet dus kunnen maar dan ga je het hele dacje verbouwen en kan je beter iets nieuws bouwen en een losse chip kopen.
Ga je daar dan weer aan beginnen dan ben je ook weer geneigd om dan maar gelijk voor het mooiste te gaan wat er te krijgen is op DAC gebied en wil je eigenlijk voor de ES9018 gaan en ben je gewoon een hele nieuwe DAC aan het ontwerpen en dat is mij een stap te ver. (kom ik nog wat kennis voor tekort en kan dan beter een bouwpakket nemen.)
Wat ik dus zou willen is eigenlijk de DAC aansturen via de CS8416 maar dan op I2S en gebruik maken van de klok die op de USB-I2S converter zit.
Nu heb ik al even in de data sheet zitten neuzen en zie daar wel een TX Passthrough zitten.
Zou het mogelijk zijn om daar het I2S signaal op te zetten? In dat geval zou het mooi zijn dat deze schakelbaar wordt zo dat ook gekozen kan worden voor de S/Pdif ingang om de CD speler op te zetten.
Ik kan alleen niet vinden hoe je dat zou moeten verwezenlijken om de receiver in de modus te dwingen de TX Passthrough te gebruiken.
Kort om weer wat dingen om over na te denken en te experimenteren.
Alle hulp en ideeën zijn natuurlijk van harte welkom.
Zo ben ik nog opzoek naar een goede USB-I2S / S/Pdif ontvanger (betaalbaar) en ideeën hoe dit aan te sluiten.
Groetjes George