Nu de voorversterker zijn voltooiing nadert en de eindversterking gereed is, moeten er nog luidsprekers bij gebouwd.
In de huidige minimalistische opzet met 2x8 Watt zullen dat dus hoog-rendements weergevers moeten worden. Veel gezocht en vergeleken (Fostex, TangBand, B200 van Visaton etc.) om uiteindelijk bij het Hongaarse Sonido (http://www.sonido.hu) uit te komen. Deze hebben een zeer fraaie breedbander: de SFR175 Alnico/Textile/Flatwire voor 280 euro per paar, incl. porto. Vorige week besteld en vandaag op de stoep. Het kan dus wel
Sonido heeft een aantal bouwvoorstellen en indien W de AF aanpast, gaan de volgende speakers worden gebouwd, Mini-Aions: Backloaded horns met een enkele vouw:
Tsjonge, dat zijn geen kleine jongens.Ik denk dat vrouwlief zal eisen dat ze een garderobestangetje krijgen. Wat heb je anders aan die kleerkasten, zal ze denken.
De vraag is wel hoelang nog... Ze zijn wel echt groot, deze jongens, maar deze gebruiken een andere weergever, een 22 cm breedbander met iets andere specificaties wat de hoorn wel fors groter maakt. Aan de andere kant, ze worden nog steeds 150m...
Impressive ook als je de gallery op de Sonido website bekijkt. En de WAF, ach. Er zijn er zat, en daar is de mijne ook van, die niet zo moeilijk doen..
Impressive ook als je de gallery op de Sonido website bekijkt. En de WAF, ach. Er zijn er zat, en daar is de mijne ook van, die niet zo moeilijk doen..
Echt heel Cool
ik zit ook in Arnhem, heb de Sonido's ook al eens langs zien komen tijdens een zoektocht naar een mooi project
dit is de kans er kennis mee te maken.
Ik kom graag op de koffie hoor....
grtz
tsja.
als de luidspreker niet naar de mens komt dan moet de mens maar naar de luidspreker , toch ?
tegenprestatie , kom een keer bij mij luisteren in Arnhem als ik mijn project klaar heb.
Hééél erg mooi, die kasten! Strak, met een beheerst, doch voldoende gehalte aan "schwung". Dat ze groot zijn is geen enkel bezwaar, een kast met zoveel elegantie moet juist groot! Dat moet en mag gezien worden. Ze stelen direct de show. De contrasterende kleuren doen het ook altijd goed. Ik wordt er haast lyrisch van. Kan amper de verleiding weerstaan om direct een pak panelen te gaan verzagen...
Maar, aangezien ik met "breedbanders" geen ervaring heb vraag ik me toch vooral af hoe die klinken. Moet daar dan echt geen tweeter bij?
Ik denk dat bij vele breedbanders tegenwoordig eerder de vraag is of er geen woofer bij moet. Maar met zo'n hoorn in de rug moet dat geen probleem zijn.
Ik denk dat er op de sweet spot een heel mooi hoog uit kan komen hoor.
Een tweeter verpest ook direct dat super geweldige stereo-beeld dat je met zo'n breedbander krijgt. Dan kan je beter een breedbander kiezen die wat ondersteuning is het laag nodig heeft. Daar maakt dat minder uit.
Maar bij deze drivers heb ik niet het idee dat ze een tweeter verlangen. (aan de hand van de info die ik op het net heb kunnen vinden toch)
Hallo
Nou zou ik toch wel eens willen weten hoe ze klinken tov de fostex 206.
Ik heb deze zelf lang beluisterd , en vond ze erg gedetailleerd klinken.
Tov de lowther komen ze wel tekort maar 1400 of 250 euro per paar haha.