[Longterm] Sonido Hoorn

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

[Longterm] Sonido Hoorn

Bericht door Porcino »

Nu de voorversterker zijn voltooiing nadert en de eindversterking gereed is, moeten er nog luidsprekers bij gebouwd. :mrgreen:

In de huidige minimalistische opzet met 2x8 Watt zullen dat dus hoog-rendements weergevers moeten worden. Veel gezocht en vergeleken (Fostex, TangBand, B200 van Visaton etc.) om uiteindelijk bij het Hongaarse Sonido (http://www.sonido.hu) uit te komen. Deze hebben een zeer fraaie breedbander: de SFR175 Alnico/Textile/Flatwire voor 280 euro per paar, incl. porto. Vorige week besteld en vandaag op de stoep. Het kan dus wel :wink:

Sonido heeft een aantal bouwvoorstellen en indien W de AF aanpast, gaan de volgende speakers worden gebouwd, Mini-Aions: Backloaded horns met een enkele vouw:

http://www.sonido.hu/adat_pdf/diy-aion-plan.pdf
bestandsbron: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/483485_132734270215277_1277602506_n.jpg
bestandsbron: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/483485_132734270215277_1277602506_n.jpg
Bijlagen
DSC_3606-5.jpg
Laatst gewijzigd door Porcino op ma 25 nov 2013, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
beewee
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 22 okt 2012, 23:57
Locatie: Zutphen

Re: Sonido Hoorn

Bericht door beewee »

Tsjonge, dat zijn geen kleine jongens.Ik denk dat vrouwlief zal eisen dat ze een garderobestangetje krijgen. Wat heb je anders aan die kleerkasten, zal ze denken. O:)
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Sonido Hoorn

Bericht door meiborg »

Mooi die sonido's, prachtig gewoon.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Sonido Hoorn

Bericht door RobertD »

Wauw!

Ben je single?
Heb je een speciale luisterruimte?
Of vind je vrouw gewoon alles goed?
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: Sonido Hoorn

Bericht door Porcino »

Ik ben (nog) gelukkig getrouwd :mrgreen:

De vraag is wel hoelang nog... Ze zijn wel echt groot, deze jongens, maar deze gebruiken een andere weergever, een 22 cm breedbander met iets andere specificaties wat de hoorn wel fors groter maakt. Aan de andere kant, ze worden nog steeds 150m...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Sonido Hoorn

Bericht door ray5150 »

Zo te zien zijn / worden ze ook aardig diep ?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Sonido Hoorn

Bericht door Barry2001 »

Impressive :mrgreen: ook als je de gallery op de Sonido website bekijkt. En de WAF, ach. Er zijn er zat, en daar is de mijne ook van, die niet zo moeilijk doen..
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Sonido Hoorn

Bericht door Zweitse »

Barry2001 schreef:
Impressive :mrgreen: ook als je de gallery op de Sonido website bekijkt. En de WAF, ach. Er zijn er zat, en daar is de mijne ook van, die niet zo moeilijk doen..
+1 :mrgreen:
Gebruikersavatar
reddoortranscendence
Berichten: 280
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 11:38
Locatie: Waalwijk

Re: Sonido Hoorn

Bericht door reddoortranscendence »

Wel een mooie om te bouwen ook!
WAF is bij mij n.v.t. en de kids vinden het prachtig :)
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Sonido Hoorn

Bericht door RobertD »

ik vind die drivers wel heel mooi....

http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... p?id=70874
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Sonido Hoorn

Bericht door meiborg »

Ik vind vooral de 12" Sonido SWR300 erg mooi, lijkt mij ook wel wat voor een project zoals ik nu maak met de Eminence 12" breedbanders.

mvg Reinder
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Re: Sonido Hoorn

Bericht door audioot »

Ik vind ze ook zeer mooi
Gaan met die banaan porcino
Ga ik zeker volgen
mvg
audioot :rock:
ff lunche
Berichten: 673
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 22:17
Locatie: Arnhem

Re: Sonido Hoorn

Bericht door ff lunche »

Echt heel Cool
ik zit ook in Arnhem, heb de Sonido's ook al eens langs zien komen tijdens een zoektocht naar een mooi project
dit is de kans er kennis mee te maken.
Ik kom graag op de koffie hoor....
grtz
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Sonido Hoorn

Bericht door meiborg »

+1 en als je wil neem ik zelf mijn koffie mee
ff lunche
Berichten: 673
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 22:17
Locatie: Arnhem

Re: Sonido Hoorn

Bericht door ff lunche »

desnoods ook gebak of bier
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: Sonido Hoorn

Bericht door Porcino »

Grapjassen ;-)

Zonder gekheid, als we ze hebben spelen hebben we het er wel eens over! Naar Breda is met die dingen helaas onmogelijk...
ff lunche
Berichten: 673
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 22:17
Locatie: Arnhem

Re: Sonido Hoorn

Bericht door ff lunche »

tsja.
als de luidspreker niet naar de mens komt dan moet de mens maar naar de luidspreker , toch ?
tegenprestatie , kom een keer bij mij luisteren in Arnhem als ik mijn project klaar heb.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Sonido Hoorn

Bericht door ronnydepony »

Mini-Aions: Backloaded horns met een enkele vouw

Euh MINI :rofl: :rofl:

Maar ze zien er tof uit, ga ik zeker volgen :D
ff lunche
Berichten: 673
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 22:17
Locatie: Arnhem

Re: Sonido Hoorn

Bericht door ff lunche »

even stil. Hoe gaat ie met de sonido's ?
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Re: Sonido Hoorn

Bericht door Porcino »

Helaas veel te stil... Heb eerst voor vrouwtje-lief een serre moeten bouwen en de garage tot bijkeuken vermaken :-S
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Sonido Hoorn

Bericht door SuperR »

Porcino schreef:
Helaas veel te stil... Heb eerst voor vrouwtje-lief een serre moeten bouwen en de garage tot bijkeuken vermaken :-S
Maar heeft het genoeg goodwill gekweekt?
Berre
Berichten: 516
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 18:17
Locatie: Antwerpen

Re: Sonido Hoorn

Bericht door Berre »

Hééél erg mooi, die kasten! Strak, met een beheerst, doch voldoende gehalte aan "schwung". Dat ze groot zijn is geen enkel bezwaar, een kast met zoveel elegantie moet juist groot! Dat moet en mag gezien worden. Ze stelen direct de show. De contrasterende kleuren doen het ook altijd goed. Ik wordt er haast lyrisch van. :D Kan amper de verleiding weerstaan om direct een pak panelen te gaan verzagen...

Maar, aangezien ik met "breedbanders" geen ervaring heb vraag ik me toch vooral af hoe die klinken. Moet daar dan echt geen tweeter bij?
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Sonido Hoorn

Bericht door rho »

Ik denk dat bij vele breedbanders tegenwoordig eerder de vraag is of er geen woofer bij moet. Maar met zo'n hoorn in de rug moet dat geen probleem zijn.
Ik denk dat er op de sweet spot een heel mooi hoog uit kan komen hoor.
Een tweeter verpest ook direct dat super geweldige stereo-beeld dat je met zo'n breedbander krijgt. Dan kan je beter een breedbander kiezen die wat ondersteuning is het laag nodig heeft. Daar maakt dat minder uit.
Maar bij deze drivers heb ik niet het idee dat ze een tweeter verlangen. (aan de hand van de info die ik op het net heb kunnen vinden toch)
Gebruikersavatar
valve
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 16:12
Locatie: Druten

Re: Sonido Hoorn

Bericht door valve »

Hallo
Nou zou ik toch wel eens willen weten hoe ze klinken tov de fostex 206.
Ik heb deze zelf lang beluisterd , en vond ze erg gedetailleerd klinken.
Tov de lowther komen ze wel tekort maar 1400 of 250 euro per paar haha.

mvg
Vincent
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Sonido Hoorn

Bericht door bas focal m180 »

rho schreef:
Een tweeter verpest ook direct dat super geweldige stereo-beeld dat je met zo'n breedbander krijgt.
Idd een tweeter geeft wel meer superhoog , maar kwa geheel ging het er hard op achteruit is mijn ervaring met een grote breedbander + tweeter .
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”