Dipool met AMT , AT en 15" .

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
CarloPJB schreef:
dre schreef:
licht opgeschuurd,ontvet en met hechtprimer behandeld.
maar die hechtprimer lijkt me geen noodzaak.
Dan laat ik de hechtprimer achterwege

Jij wel eens met Bison konstruktie bruislijm D4 gewerkt / ervaring mee ?
ik ben niet zo wild van bruislijm......
dit vind ik 100x beter: http://www.bison.nl/nl-nl/producten/649 ... 2k-expert/
vult goed,krimpt weinig en droogt langzaam.

Zo , lijm besteld , nu eerst 4 dagen Berlijn , volgende week de auto uit de garage ( ander project wat door de nieuwe voorstellen van het kabinet waarschijnlijk om zeep wordt geholpen) beetje opruimen en herorganiseren en dan aan de slag ..... :rock:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

ik geloof dat ie weer wakker is! 8)
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
ik geloof dat ie weer wakker is! 8)

Is bij vlagen hoor .... :-$

.... maar doe mijn best en zolang jij mij achter m'n broek blijft zitten :wink:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

nou,weet wat je vraagt! :rofl:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

Zal morgen even wat foto's uploaden .

Vandaag de baffle's met 6mm Trespa beplakt met 2K Dre lijm.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

nou? :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door hannesie »

dre schreef:
nou? :mrgreen:
Hij heeft zich verslapen? :wink:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

hannesie schreef:
dre schreef:
nou? :mrgreen:
Hij heeft zich verslapen? :wink:

:evil: Niet spotten met iemand zijn handicap heyyy ...... :wink:


Hierbij dan klein stukje vervolg.
Bijlagen
passen en meten
passen en meten
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door jeroen_d »

Ja maar, ja maar, dat is Carlo niet!!!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door hannesie »

jeroen_d schreef:
Ja maar, ja maar, dat is Carlo niet!!!
Die lag vast nog uit te slapen. :rofl: :mrgreen:
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door meiborg »

Ik denk dat het Carlo zijn stuntdubbel is :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

meiborg schreef:
Ik denk dat het Carlo zijn stuntdubbel is :mrgreen:

Hele mooie omschrijving , zal het mijn vader doorgeven :rofl:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

........ die dag heeft mijn pa zowat al het werk gedaan.....


Trespa zo kunnen indelen dat ik met het reststuk wat aan het huis kan doen.
Bijlagen
Gelijk ruim gaten er in zodat er een lijmklem door kan.
Gelijk ruim gaten er in zodat er een lijmklem door kan.
Met dank aan Dre voor de tip van de 2K lijm.
Met dank aan Dre voor de tip van de 2K lijm.
Wat schroeven in het trespa zodat de te verlijmen delen niet verschuiven.
Wat schroeven in het trespa zodat de te verlijmen delen niet verschuiven.
Kan mij niet stevig genoeg zitten......
Kan mij niet stevig genoeg zitten......
Hier de manier waarmee ik voorkom dat de boel verschuift.
Hier de manier waarmee ik voorkom dat de boel verschuift.
heel wat uren werk bij elkaar.JPG
baffle droog.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door hannesie »

Dat gaat er wel verdraait goed uit zien!!!


En het terras natuurlijk ook :lol:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

hannesie schreef:
Dat gaat er wel verdraait goed uit zien!!!


En het terras natuurlijk ook :lol:
Dank je :D

Daar ga ik eerdaags ook maar weer eens mee verder. Heb ook nog stuk schutting te plaatsen.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door Ivo »

Zwijg er over. Je koopt een huis om in te wonen en je krijgt een tuin om te onderhouden... :roll:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door hannesie »

Off topic:
Ik hoorde pas nog een leuke opmerking.

Geen beter gazon dan van beton.

Ik ken het probleem errug goed, en heb zelf nog in die branche gewerkt.

Bepaalde soorten bamboe zijn een crime.

Binnenkort heb ik dus wel wat meer beton van 60x60 in mijn plantenbak. :mrgreen:
Back on topic. :P
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

hannesie schreef:
Off topic:
Ik hoorde pas nog een leuke opmerking.

Geen beter gazon dan van beton.

Ik ken het probleem errug goed, en heb zelf nog in die branche gewerkt.

Bepaalde soorten bamboe zijn een crime.

Binnenkort heb ik dus wel wat meer beton van 60x60 in mijn plantenbak. :mrgreen:
Back on topic. :P

Mag wel ff off topic hoor :lol:

Ook voor mij was de reden om rondom het huis alles te bestraten dat ik geen tijd en zin heb om groen bij te houden, vorig jaar 65 m2 voor gedaan , april dit jaar begonnen om achter alle coniferen er uit te halen , 30 mtr schutting er in , met de kruiwagen 23 kuub aarde er uit, zodat 2 kiepwagens het voor het huis met de grijper op konden halen , 25 kuub aarde er in (ook met de kruiwagen) en tot 7 weken geleden bezig met 10 pallets betontegels 21 x 42 (jaaa , ook om het huis met het handje .....) tot mijn rug begon te protesteren. Nu nog 15 m2 te leggen van de 100m2 en dan nog ongeveer 240 tegels op maat slijpen.

Misschien dat degene die dit topic volgen nu een beetje begrijpen waarom het wat langer duurt als voorgenomen :rofl:

Leuk dat je het over bamboe hebt, heb hier nog 6 kuub stellinghout staan waar ik bakken van ga maken , speciale folie erin en dan bamboe. Bij mij komt er nix meer in de grond.Alle planten bloemen in bakken , gaat het woekeren of is het niet meer naar mn zin , leegscheppen en nieuw er in.

Ik probeer dit weekend weer wat te kunnen doen , nu eerst de stukgelopen turbo van de auto vervangen (gelijk wat aanpassingen en stukje groter :mrgreen: )
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door hannesie »

Je zorgt in ieder geval voor de broodnodige variatie, dat noemen ze dan afwissende werkzaamheden :mrgreen: , en dan af en toe een stukje luidspreker :sure: :sure:

Ik heb nog 1 Bamboe staan die zichzelf heeft uitgezaaid, en daarna afstierf, de Sinarundinaria Murielae, die woekert niet, en de andere die ging woekeren heb ik nu na jaren eindelijk dood gekwast met op het laatst met pure onverdunde Roundup, toen gaf de laatste uitloper de geest.

Ik was ooit bezig, toen een vriend langs kwam, en die aangaf dat ik het verkeerd deed,.
Gezien het feit dat hij helemaal geen man was met dergelijke ervaringen, was ik verbaast, en vroeg "hoe bedoel je"?

Dat moet je een ander laten doen, was het antwoord. :rofl: en hij had dikke pret. :lol:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

:rofl: hij blijft leuk :rofl:

Zulke bijdehande lopen hier in de buurt ook..... ik vraag dan altijd of hun het uurloon van "die ander" willen betalen :mrgreen: daarna is het meestal wel stil :rofl:

Bijkomend , als je alles zelf doet zit het tenminste goed en heb je minder geld tekort om speakers te bouwen :wink:
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door audioot »

thats the spirit Carlo
veel succes met je mooie project(en de tuin) :rock:
mvg
audioot
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

It's (still) alive..... :lagge:

Mannen( zijn er nog vrouwen actief hier #-o ) , ik lees sinds kort weer mee hier op het forum....

Zoals Dre ook schrijft ..... 2014 wordt het jaar van het afmaken ...


Wat zit er in het bolletje .

Meerdere dingen.

Heb hier nog de Betaversie van de Hypex DSP.

Deze zal met 2 x 180HxR dual Mono het mid en hoog aansturen , met 2 x 400Hg dual Mono de laag sectie.

Voor de nog te bouwen Subkasten/ cornerwoofers ( PD 2150 :mrgreen: ) wordt er binnenkort Hypex 700Hg aangeschaft.

Nu heb ik zitten kijken om dit alles in mooie Modushop kasten te maken maar hier heb ik wat anders voor bedacht :hide: , de kosten hiervoor vond ik toch wat ( ja , dat ik dat ik durf te zeggen na wat ik al aan drivers heb uitgegeven....) ...te.

Dus , versterkers aanschaffen en allemaal aan de DSP hangen.

Dipools spelend maken. ( de definitieve afwerking hiervan volgt nadat het een en ander naar tevredenheid speelt)

Cornerwoofers bouwen om de 2 x PD 2150 in te huisvesten.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

Je moet ooit eens beginnen...... :lol:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
Je moet ooit eens beginnen...... :lol:

Die 2K Dre lijm droogt heel slecht ..... Dus heeft even geduurd :lagge:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door Barry2001 »

hannesie schreef:
Off topic:
Ik hoorde pas nog een leuke opmerking.

Geen beter gazon dan van beton.

Ik ken het probleem errug goed, en heb zelf nog in die branche gewerkt.

Bepaalde soorten bamboe zijn een crime.

Binnenkort heb ik dus wel wat meer beton van 60x60 in mijn plantenbak. :mrgreen:
Back on topic. :P
Hehe, die zal ik eens op een mooi stukje hout hier in de tuin ophangen. Wereldspreuk! Ondankbaar werk dat gehark in de tuin. Het wordt mooi weer verderop in de week, beetje harken, tuin op orde, met een potje (wit)bier tevreden in de tuin zitten. Kun je dus een week later weer he... een mooie versterker is voor eeuwig!
Bamboe hebben we hier ook gehad, echt niet te geloven dat spul. Groeit 30cm onder het oppervlak om 4 meter verder weer boven te komen. Beetje weghalen, beetje uittrekken, voordat je het echt door hebt hele tuin (en die is NIET klein hier) verziekt door de bamboe. Was er helemaal klaar mee, alles eruit, op sommige knooppunten met een bijl het eruit staan hakken, nooit weer bamboe.
"Maar deze woekert niet" IK ZEG GEEN BAMBOE! :boos: [-X [-(
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”