Hallo, 't is geen Landrover.ds23man schreef:Een onderhoudsintervalindicator????
Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Laatst gewijzigd door ray5150 op ma 22 jul 2013, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
nee, dan was t reparatie-indicatie geweest

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dan wordt het niet meer poetsen maar lullen. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
knuisje schreef:Dan wordt het niet meer poetsen maar lullen.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Jawel, de definitieve samenbouw van de Aleph gaat vanaf nu starten...
Het is nog een aardig waslijstje wat moet worden afgewerkt :
- Monteren van de stroom sensoren en de bedrading hiervoor aanpassen.
- Afmaken en testen van de voeding voor de microcontroller.
- Aanpassen van de ADC ingangen op de microcontroller. (L en C's)
- Voeding en controller PCB's inbouwen.
- Bedrading afwerken
- De gehele kast monteren.
Lijkt misschien niet zo heel veel, maar als je ziet hoe hij er nu bijstaat...
Het is nog een aardig waslijstje wat moet worden afgewerkt :
- Monteren van de stroom sensoren en de bedrading hiervoor aanpassen.
- Afmaken en testen van de voeding voor de microcontroller.
- Aanpassen van de ADC ingangen op de microcontroller. (L en C's)
- Voeding en controller PCB's inbouwen.
- Bedrading afwerken
- De gehele kast monteren.
Lijkt misschien niet zo heel veel, maar als je ziet hoe hij er nu bijstaat...
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden 
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Zeg, knuisebuis, kun je mij ook uitleggen welke pinnetjes van de controller ik aan de stroomsensoren moet knopen ?
De sensoren hebben 3 aansluitingen : VCC, OUT, en GND
Ik neem aan dat alleen OUT op de controller moet, en de twee anderen gewoon aan de 5+ VDC en GND van de controller ?
De sensoren hebben 3 aansluitingen : VCC, OUT, en GND
Ik neem aan dat alleen OUT op de controller moet, en de twee anderen gewoon aan de 5+ VDC en GND van de controller ?
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ja, en op welke pin van de controller moet ik OUT dan aansluiten ?
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Een lijstje met de gebruikte pinnen (in de datasheet staat welke pinnen PC3 en PC4 zijn):
CODE: Selecteer alles
// == PORT B ==
#define LED_AC 1 // PB1 = Led AC
#define SS_7SEG 2 // PB2 = MAX7219 LOAD
#define MOSI_7SEG 3 // PB3 = MAX7219 DIN
#define SCK_7SEG 5 // PB5 = MAX7219 CLK
#define PUSH_BTN 7 // PB7 = Push button
// == PORT C ==
#define REL_AC 0 // PC0 = Relais netspanning
#define REL_SOFTST 1 // PC1 = Relais softstart
#define REL_SPKRS 2 // PC2 = Relais speakers
#define CUR_SENSE_L 3 // PC3 = Current sensor left
#define CUR_SENSE_R 4 // PC4 = Current sensor right
// == PORT D ==
#define DC_DETECT 2 // PD2 = DC detectie
#define TEMP_RIGHT 4 // PD4 = DS18B20 rechts
#define TEMP_LEFT 5 // PD5 = DS18B20 links
#define LED_SPKRS 6 // PD6 = Led speakers
#define LED_SOFTSTART 7 // PD7 = Led softstart
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ga je nou ook al het huiswerk voor Ray maken?????Ah!buis schreef:Da's JP1 pinnen 1 en 2![]()
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Moet je niet eerst 's je schuur spinvrij maken.Wordt je kater ook niet zo ziek.ds23man schreef:Ga je nou ook al het huiswerk voor Ray maken?????Ah!buis schreef:Da's JP1 pinnen 1 en 2![]()
Anne
Hoe is 't trouwens met dat arme beest?
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Vanmiddag om 14:00 uur in onze armen ingeslapen.......Ah!buis schreef:Moet je niet eerst 's je schuur spinvrij maken.Wordt je kater ook niet zo ziek.ds23man schreef:Ga je nou ook al het huiswerk voor Ray maken?????Ah!buis schreef:Da's JP1 pinnen 1 en 2![]()
Anne
Hoe is 't trouwens met dat arme beest?
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ah...da's zielig...
(heb zelf ook 3 poezen.)
(heb zelf ook 3 poezen.)
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Het is meestal het zieligst voor de mensen die de kat/het dier laten inslapen.
Het laten inslapen doe je in het belang van de kat, en ik heb dan ervaringen met honden op dezelfde wijze.
Het blijft een onplezierige, maar noodzakelijke handeling naar een levend wezen, waar je verantwoordelijk voor bent.
Het komt helaas te vaak voordat een beest lijdt, omdat de eigenaar het niet wil laten inslapen, en/of geen afscheid kan/wil nemen.
Het laten inslapen doe je in het belang van de kat, en ik heb dan ervaringen met honden op dezelfde wijze.
Het blijft een onplezierige, maar noodzakelijke handeling naar een levend wezen, waar je verantwoordelijk voor bent.
Het komt helaas te vaak voordat een beest lijdt, omdat de eigenaar het niet wil laten inslapen, en/of geen afscheid kan/wil nemen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Hij was pas 4 jaar, een oosterse korthaar en vernoemd naar Michael jackson. Zeer acuut nierfalen, op de echo bleek eigenlijk dat zijn nieren totaal verschrompeld waren. Hij at de laatste weken wat slecht en de afgelopen twee dagen storte hij in.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Heb mijn schoonzusje wel eens moeten bijstaan toen ze haar geit moest laten inslapen. Het interesseert geen fuck om welk beest het gaat, het laat je niet koudhannesie schreef:Het is meestal het zieligst voor de mensen die de kat/het dier laten inslapen.
Het laten inslapen doe je in het belang van de kat, en ik heb dan ervaringen met honden op dezelfde wijze.
Het blijft een onplezierige, maar noodzakelijke handeling naar een levend wezen, waar je verantwoordelijk voor bent.
Het komt helaas te vaak voordat een beest lijdt, omdat de eigenaar het niet wil laten inslapen, en/of geen afscheid kan/wil nemen.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
En nog de Atmega88 flashen.ray5150 schreef:Jawel, de definitieve samenbouw van de Aleph gaat vanaf nu starten...
Het is nog een aardig waslijstje wat moet worden afgewerkt :
- Monteren van de stroom sensoren en de bedrading hiervoor aanpassen.
- Afmaken en testen van de voeding voor de microcontroller.
- Aanpassen van de ADC ingangen op de microcontroller. (L en C's)
- Voeding en controller PCB's inbouwen.
- Bedrading afwerken
- De gehele kast monteren.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dat is inderdaad niet zo oud.ds23man schreef:Hij was pas 4 jaar, een oosterse korthaar en vernoemd naar Michael jackson. Zeer acuut nierfalen, op de echo bleek eigenlijk dat zijn nieren totaal verschrompeld waren.
Hij at de laatste weken wat slecht en de afgelopen twee dagen storte hij in.
Dat klopt, Ja. was ik alweer bijna vergeten.knuisje schreef:En nog de Atmega88 flashen.ray5150 schreef:Jawel, de definitieve samenbouw van de Aleph gaat vanaf nu starten...
Het is nog een aardig waslijstje wat moet worden afgewerkt :
- Monteren van de stroom sensoren en de bedrading hiervoor aanpassen.
- Afmaken en testen van de voeding voor de microcontroller.
- Aanpassen van de ADC ingangen op de microcontroller. (L en C's)
- Voeding en controller PCB's inbouwen.
- Bedrading afwerken
- De gehele kast monteren.
Ik zit nu in twijfel over op welke plek ik de sensoren in de voeding zal opnemen.
Meen ik dat we afgesproken hadden om ze voor links en rechts allebei op de positieve rail te zetten ?
Wat ik ook kan doen, is ze tussen de gelijkrichters en elko's plaatsen, eentje in de positieve, en eentje in de negatieve rail plaatsen.
Keuze's, keuze's, je word er gek van....
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Maakt het voor die sensoren uit hoe de stroom vloeit?
Kan mij voorstellen dat sommige sensoren wel eens in beide stroomrichting kunnen meten en als je dan in 2 verschillende rails (+ en -) zo'n sensor plaatst dat het één een positieve waarde en de ander een negatieve weergeeft?
Ik zou ze persoonlijk na de afvlakking plaatsen, maar opzich maakt het weinig uit
Kan mij voorstellen dat sommige sensoren wel eens in beide stroomrichting kunnen meten en als je dan in 2 verschillende rails (+ en -) zo'n sensor plaatst dat het één een positieve waarde en de ander een negatieve weergeeft?
Ik zou ze persoonlijk na de afvlakking plaatsen, maar opzich maakt het weinig uit
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ik dacht dat je ze na de voeding en na de splitsing naar de eindtrappen in de positieve lijnen zou opnemen.
