Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
ik vraag me af of de processor echt helemaal hangt of alleen niet meer op inputs reageert.
reageert ie nog wel op sample rate verandingen of lock/no lock?
Bij mij werkt het in elk geval goed (oude firmware) maar heb wel de controller op een aparte voeding draaien.
reageert ie nog wel op sample rate verandingen of lock/no lock?
Bij mij werkt het in elk geval goed (oude firmware) maar heb wel de controller op een aparte voeding draaien.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Of 3 kleine stukjes krimpkous ?salautom schreef:zeker is er kans op kortsluiting, maar als er niemand aankomt lijkt mij het probleem minimaal.
misschien nog een keer een drup smeltlijm er tussen
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Goede vragen. Heb je al gekeken of het elcootje het probleem oplost? Draai ook nog eens met zoveel mogelijk connecties losgehaald van de controller. Het gaat er om door eliminatie het probleem te achterhalen.Mr Tube schreef:ik vraag me af of de processor echt helemaal hangt of alleen niet meer op inputs reageert.
reageert ie nog wel op sample rate verandingen of lock/no lock?
Bij mij werkt het in elk geval goed (oude firmware) maar heb wel de controller op een aparte voeding draaien.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
heb dit weekend nog een paar aanpassingen gedaan, wat meer afgeschermde kabels toegepast.
had geen elco liggen tussen de 22 en 100nF, heb er wel 1 van 10nF op gezet, maar nog geen goed resultaat.
als ie hangt (duurt nu meestal een paar uur) reageert ie niet meer op inputs van IR, encoder en switctes, maar zal kijken of ie nog wel op een samplerate verandering reageert
had geen elco liggen tussen de 22 en 100nF, heb er wel 1 van 10nF op gezet, maar nog geen goed resultaat.
als ie hangt (duurt nu meestal een paar uur) reageert ie niet meer op inputs van IR, encoder en switctes, maar zal kijken of ie nog wel op een samplerate verandering reageert
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik zei uF niet nFsalautom schreef:had geen elco liggen tussen de 22 en 100nF, heb er wel 1 van 10nF op gezet, maar nog geen goed resultaat.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
ik heb gisterochtend de encoder, de encoder-schakelaar en de standby schakelaar losgehaald, en de dac reageert nu nog steeds op inputs (via remote), dus ik denk het hier wel in te moeten zoeken.
zodra de kabels zijn aangesloten, is het meestal met een half uur gebeurt
zodra de kabels zijn aangesloten, is het meestal met een half uur gebeurt
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Vreemd dat hij door een van die drie inputs gaat hangen. In de software kan hij alleen gaan hangen op de communicatie met het display en de I2C verbinding met de dac, aangezien hier wordt gewacht op respons. De toetsen en de encoder worden in vaste tijdseenheden per interrupt gepold, zonder dat er wordt gewacht.
Maar je bent nu dicht bij de oorzaak. Je kunt nog proberen om de beurt de toetsen en de encoder los te koppelen om de boosdoener te achterhalen.
Maar je bent nu dicht bij de oorzaak. Je kunt nog proberen om de beurt de toetsen en de encoder los te koppelen om de boosdoener te achterhalen.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik heb de mantel van de kabel voor de encoder en schakelaar aan de kast gehangen (afgelopen zaterdag) en sinds die tijd geen problemen meer.
Lijkt hiermee dus opgelost.
Lijkt hiermee dus opgelost.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
vraagje, zitten de leds misschien op een pwm poort van de controller? en daarmee mogelijk dimbaar?
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
ok, wordt dan maar een extra weerstand, mogelijk op termijn maar es iets met een ldr en pwm gaan doen, maar is me nu even te veel werk.
deze tijd eerst maar eens gebruiken om muziek te luisteren!
in elk geval bedankt voor alle hulp en tips
deze tijd eerst maar eens gebruiken om muziek te luisteren!
in elk geval bedankt voor alle hulp en tips
Laatst gewijzigd door salautom op di 16 jul 2013, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dat lijkt mij ook wel de meest logische functie voor een DAC.salautom schreef:ok, wordt dan maar een extra weerstand, mogelijk op termijn maar es iets met een ldr en pwm gaan doen, maar is me nu even te veel werkt.
deze tijd eerst maar eens gebruiken om muziek te luisteren!
in elk geval bedankt voor alle hulp en tips
Die ledjes, mwoah..........., dat is meer voor de ogen, en niet voor de oren.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
sinds vanavond weer een probleem.
ik heb een nieuwe usb kabel aangesloten en sinds die tijd wil de dac niet goed meer opstarten.
krijg alleen de AF-DAC2 melding in het scherm en dan wordt ie zwart.
alle kabels van de controllerprint losgehaald, en nog steeds hetzelfde.
al een cpu vervangen, opnieuw geflashed, en nog steeds hetzelfde.
weet nu eigenlijk niet meer wat ik hier mee moet.
ik heb de controller print ook uit de dac gehaald, en aan een andere losse voeding gehangen, maar steeds hetzelfde probleem
ik ga zo nog even een ander display proberen, misschien is deze de boosdoener, maar kan me dit haast niet voorstellen.
(als ik op de reset knop druk dan reset ie wel)
edit: net een ander display er aan, maar geen verschil
edit 2: net nog even versie 1 van de firmware erop, maar zelfde resultaat
ik heb een nieuwe usb kabel aangesloten en sinds die tijd wil de dac niet goed meer opstarten.
krijg alleen de AF-DAC2 melding in het scherm en dan wordt ie zwart.
alle kabels van de controllerprint losgehaald, en nog steeds hetzelfde.
al een cpu vervangen, opnieuw geflashed, en nog steeds hetzelfde.
weet nu eigenlijk niet meer wat ik hier mee moet.
ik heb de controller print ook uit de dac gehaald, en aan een andere losse voeding gehangen, maar steeds hetzelfde probleem
ik ga zo nog even een ander display proberen, misschien is deze de boosdoener, maar kan me dit haast niet voorstellen.
(als ik op de reset knop druk dan reset ie wel)
edit: net een ander display er aan, maar geen verschil
edit 2: net nog even versie 1 van de firmware erop, maar zelfde resultaat
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
heb je al eens geprobeerd met een andere USB kabel ook ?
Dan zijn de problemen opnieuw gestart meld je..
Het kan uiteraard ook ergens een aardingsprobleem zijn tussen PC en DAC dat naar boven komt bij het aansluiten van de usb kabel..
Als ik eens op één van je laatste foto's kijk zie ik dat de behuizing van het USB-connectortje van het Wave I/O shield connectie maakt met de behuizing van je DAC.
Dat kan een probleem geven, afhankelijk wat er nog allemaal aan je kast hangt van aardingen en grounds..
Kan je het wave I/O shield mss eens losschroeven en even zwevend opstellen?
Indien dit het probleem verhelpt kan je eventueel een geïsoleerde neutrik USB doorvoer gebruiken.
Dan zijn de problemen opnieuw gestart meld je..
Het kan uiteraard ook ergens een aardingsprobleem zijn tussen PC en DAC dat naar boven komt bij het aansluiten van de usb kabel..
Als ik eens op één van je laatste foto's kijk zie ik dat de behuizing van het USB-connectortje van het Wave I/O shield connectie maakt met de behuizing van je DAC.
Dat kan een probleem geven, afhankelijk wat er nog allemaal aan je kast hangt van aardingen en grounds..
Kan je het wave I/O shield mss eens losschroeven en even zwevend opstellen?
Indien dit het probleem verhelpt kan je eventueel een geïsoleerde neutrik USB doorvoer gebruiken.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
er is al wat PB verkeer geweest tussen knuisje en mij, en de voorlopige conclusie is dat de bss138 op de controllerprint is/zijn overleden.
volgende week meer.
volgende week meer.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
de bss138 op de controllerprint vervangen, en de dac werkt weer. 
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Vandaag eindelijk de laatste hand gelegd aan de DAC.
Had hier in het topic mooi antraciet plexiglas zien voorbij komen van bouwplastics.nl, en daar heb ik dan zelf een glaasje uit gezaagd en gevijld.
Het resultaat mag er zijn, klemt er perfect in zonder iets van lijm !
Had hier in het topic mooi antraciet plexiglas zien voorbij komen van bouwplastics.nl, en daar heb ik dan zelf een glaasje uit gezaagd en gevijld.
Het resultaat mag er zijn, klemt er perfect in zonder iets van lijm !
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Toppie, na je grote aarzelingen voor de kast en de inbouw van het display, en dan toch dit resultaat.....!!
Speel jij nu gebalanceerd uit naar die nCore's??
Speel jij nu gebalanceerd uit naar die nCore's??
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
euhm... dat is nog wel de bedoeling jahannesie schreef:Speel jij nu gebalanceerd uit naar die nCore's??
Momenteel is daar even geen budget voor, dat gaat recht naar mijn bouw..
In de nabije toekomst wil ik dat wel nog opbouwen, dat lijkt me gewoon dé ideale combi, ESS sabre met een nCore !
