Thanks!
Ik denk dat het wel tijd is voor wat eerste indrukken na wat uitgebreider luisteren, wat ik inmiddels heb kunnen doen.
Het laag, ik weet niet of ze even los moesten komen of dat het aan mij lag (was nogal moe de eerste keren dat ik luisterde), maar ik ben er nu behoorlijk tevreden over! Het lijkt wel iets minder als in mijn herinnering, maar het klinkt wel heel natuurlijk en gecontroleerd zo. Het rolt er gewoon lekker uit en klinkt volgens mij wat strakker dan zonder de sonofill in de kast. Misschien dat ik na wat langer zo luisteren het er toch nog even uit haal om het verschil goed te horen, maar ik denk dat het hier toch weer op uit zal komen. Het is leuk als de bas wat meer authoriteit heeft, maar niet als het er minder goed door gaat klinken. Ik moet zeggen dat ik op dit moment onder de indruk ben van de sound die de DD8 MkII neerzet, ook op lage volumes klinkt het allemaal natuurlijk en vol.
Wat betreft het totaalbeeld. Ik weet niet waardoor het komt omdat er meer dingen in mijn set up veranderd zijn als alleen maar aan de DD8, maar naar mijn idee klinkt het allemaal nog beter en natuurlijker als voorheen. Het geluid lijkt nog losser van de speakers te komen, en er gewoon te zijn! Ik heb heel wat verschillende muziek (rustig en op wat lager volume i.v.m. de kleine op bed

) de revu laten passeren en het meeste geeft een goede presentatie, en ik hoor nu al vrij snel of de opname vakwerk is of fuck-werk

. In een behoorlijk deel van de muziek die ik heb ben ik eigenlijk wel een beetje teleurgesteld, waar ik dat er voorheen niet uit kon halen.
En toen.... nu ik ook 24/96 kan afspelen via me blueray speler maar eens wat van Diana Krall laten spelen en..... HOLLYYYYyyy SHITTT.... zo realistisch heb ik het in mijn eigen huiskamer nog niet eerder gehoord!!
Dit is waar ik op hoopte, en overstijgt mijn verwachting! Ik had wel een hoop verwacht, maar realistisch op dit niveau had ik gedacht dat dat alleen voor nog kostbaardere luidsprekers weggelegd zou zijn
Het moge duidelijk zijn dat ik mij eens serieus ga verdiepen in SACD/24/96 muziek! En is die Diana Krall opname in het bijzonder nu zoo goed (A case of you live in Paris, narrow daylight) of zijn al mijn andere cd's zooo matig??? Voor zover ik wat anders op 24/96 heb klinkt het ook erg gedetailieerd en realistisch, zou het alleen door de 24/96 kwaliteit komen of ook evt. extra aandacht bij het af-mixen???
Overigens klinkt standaard cd Norah jones en Joss Stone ook erg lekker, dus het afmixen heeft zeker een grote invloed hier op denk ik?
Anyway, who cares? Het klinkt goed, en waar het nu door komt, de DD8's moeten het neerzetten en doen dit geweldig i.m.o. !!
Ik weet zeker dat ik heel veel plezier aan deze jongens ga beleven, en als me Relaixed, Fedzilla, huis, af zijn

, zie ik een 1e upgrade/revisie al in visioenen er aan komen, dat zou dan denk ik zijn, de baffle's nog eens goed over doen met lakken en de tweeters vervangen (niet omdat het slecht kinkt maar door de beschadigde faceplate van de linker en dan heb ik reserve voor de DD8/ander project). Verder als ik Grootmeester TG mag geloven zou compleet Jantzen Superior Z en evt. WaxCoil het niveau nog hoger maken, ik denk nog even na of ik die investering ga doen (en meteen de (dure) les of kostbare condensators ook voor mijn gehoor zijn weggelegd)? Anderzijds heb ik voor die investering geen andere speaker die beter zal klinken dan deze, en het is zeker minder werk als een nieuwe bouwen

. Als ik echt beter dan dit wil moet ik waarschijnlijk diep(er) in de buidel tasten voor bijvoorbeeld de originele L'orfeo... daar heb ik voorlopig toch de centjes niet voor