DD8 MkII ála L'orfeo

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Contacteer:

Re: DD8 MkII ála L'orfeo

Bericht door Geenius »

MechanicalAnimal schreef:
avdboom schreef:
Nu wachten tot het mooie weer om met de afwqerking te beginnen. Ik weet neit of ik het al gemeld had, maar ik ga de hoogglans wit schilderen en ze dan helemaal op polijsten. Ik ben benieuwd :D.
Strak!!! :goeie:
zoiets als de Piu Musica dus :
Afbeelding
Deze Piu Musica is mat-wit gespoten (uiteraard ook mooi) maar hieronder een voorbeeld van hoogglans wit pianolak - zie de spiegelingen. 8)
(Voor de schaal: het gaat hier om een 15" driver) :twisted:
spiegel-sub.jpg
avdboom

Bericht door avdboom »

Goed opgemerkt Tony!

Mat heb ik ook een zwak voor, heb ook heel lang getwijfeld, ik denk alleen dat als ik het zelf doe mat een harde dobber zou zijn om echt een bevredigend resultaat te verkrijgen, dus toch voor glans gekozen.

Aardig subje trouwens, zou hier ook niet misstaan... omdat we een open keuken/living hebben zou hij mooi op de plek van de vaatwasser passen :mrgreen: , dan alleen nog me vrouw overhalen weer af te gaan wassen... ahhhhhhh forget it..... :roll:
MechanicalAnimal

Bericht door MechanicalAnimal »

Geenius schreef:
Deze Piu Musica is mat-wit gespoten (uiteraard ook mooi) maar hieronder een voorbeeld van hoogglans wit pianolak - zie de spiegelingen. 8)
(Voor de schaal: het gaat hier om een 15" driver) :twisted:
was ook meer een beetje voor 't idee van een compleet witte zuil :wink:

enne.....ff voor de schaal....volgens mij staan er achter die sub wel 2 hele Piu Musica's verstopt :rofl:
avdboom

Bericht door avdboom »

ZOOooooooo......

Het is even stil geweest, maar ik heb niet helemaal stil gezeten :P

De DD8's staan weer in de steigers :D , maar het weer werkt niet erg mee :evil:

De beiden kasten en voetjes zijn inmiddels voor zien van 3 lagen grondverf :) en drie lagen noeste arbeid met schuurpapier :x
Na de laatste laag echt goed geschuurd om oneffenheden zo veel mogelijk weg te schuren zonder door de grondlaag heen te gaan. Ik hoop dat het voldoende was om een echt strak resultaat te geven, of ieder geval strak genoeg om voor de laatste laklaag nog echt glad te schuren alvorens de laatste laag er op te zetten.

Inmiddels ook de eerste laklaag er op gezet met Wijzonol "ijs wit". Het resultaat is zover ik het nu kan beoordelen erg goed, het vloeit goed en trekt erg strak. Wat me wel opvalt is dat de plekken waar het niet 100% super glad was voor de eerste laklaag wel zichtbaar minder strak zijn als de plekken waar ik echt met korrel 400 een spiegelglad oppervlakte had. Nog twee extra grondlagen en noeste arbeid had geen kwaad gekund dus, maar jah... ik kan er door andere klussen die wachten ook geen weken voor uittrekken, ze nemen nu ook de schuur in beslag :( , dus ik ben benieuwd hoe het er na het schuren na de tweede laklaag er uit zal zien? Er is nog wat ruimte om dit aan te pakken in de vorm van twee laklagen en een schuur ronde.
Daarna met lekker verdunde verf (terpetine of owatrol) de laatste laag opzetten (als de inhoud van het blik het toelaat misschien twee) en (na het getest te hebben op een proef stukje) heel oppervlakkig opschuren tot korrel 1500 a 2000 en dan oppoetsen tot ik me haar er in kan kammen :rofl: . Mocht het proefstukje uitwijzen dat dat met deze verf niet lukt dan wordt de laatste laag de definitieve slotfase qua verfen.

Nog iets wat me opviel. Er zitten allemaal kleine stofjes/haren in de lak, maar meteen al na het rollen. Ik vermoed dat dit komt omdat de rollers in een geopende verpakking hebben gezeten, die in mijn huis (alhoewel opgeborgen) toch stofjes en katten haartjes opgepikt hebben die zo in het verfwerk gekomen zijn. Dit omdat het steeds minder werd naar gelang ik er meer mee rolde. Voor de zekerheid de volgende ronde toch maar met een verse beginnen die ik nog ga halen! Ik hoop ook dat wat er toch in komt, na het schuren/polijsten/poetsen niet meer te zien zal zijn/opvalt.

In ieder geval zal ik voorlopig genoegen (moeten) nemen met het resultaat. En als ik niet tevreden ben en ze tegen de tijd dat het er financieel weer in zit nog niet zat ben ( :roll: ) schuur ik ze nog eens super glad en laat ze dan mat wil (ála piu musica) spuiten (het originele plan). Maar dan kijk ik in de tussen tijd niet een X periode tegen kaal MDF aan. En ik heb goede hoop dat dit wél tot een bevredigend resultaat zal komen :D
Bijlagen
2013-05-29 15.33.10.jpg
2013-05-29 15.32.54.jpg
CoenvanDongen
Contacteer:

Bericht door CoenvanDongen »

Ziet er al goed uit!

Ik zou het opschuren tot 2500 doen. Nat uiteraard.
Met 2000 poets je je een ongeluk om alle krassen eruit te krijgen.

succes!
Motorfret

Bericht door Motorfret »

Zet je roller eerst een nachtje ondergedompeld in water.
Vervolgens droog rollen op een theedoek, daarna op een flink stuk keukenrol en aan de slag; je haartjes zijn voor 95 procent verdwenen.
avdboom

Bericht door avdboom »

In water, gaat dat goed met alcyd verf? Of echt helemaal laten opdrogen? Zat wel zo te bedenken om als alternatief eens flink te rollen op de plak zijde van ducktape, wellicht dat daarmee ook het overgrote deel van de haartjes verdwijnt?

Ok, korrel 2500 op boodschappenlijstje :)
Motorfret

Bericht door Motorfret »

Ook met acryl verf. Wel goed droog rollen.
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

of eerst een vierkante meter rollen op een extra plankje :wink:
avdboom

Bericht door avdboom »

Ok,

Weer een aantal uren noeste arbeid, ergenissen en vooruitgang verder. Het afwerken zal in ieder geval nooit mijn favoriete werkje worden vrees ik :-# , zeker als ik mezelf de schompes schuur en na het aflakken het op zich super strak is, maar er als een maanlandschap uitziet door de stofjes er in zakt de moed me wel een beetje in de schoenen :( . Maar ik denk dat na het oppervlakkig schuren en oppoetsen dit redelijk goed moet komen.
Ook is het zo dat men al doende leert, zo ook hier.... ik had eigenlijk meer grondlagen meoten doen en meer schuren alvorens het lakken (wat wordt die wijzonol overigens knoert hard), maar goed, ze staan er nu allebij nagenoeg helemaal glad bij voor de laatste twee lagen lak.
De stofjes komen volgens mij er toch voor 90% later pas in, ik heb alleen geen betere plek om ze af te lakken :(, dus voor de laatste rondes ga ik een afdekzeil spannen in me schuurtje rondom en even flink met water nevel het stof te lijf alvorens te beginnen met lakken. Ik hoop dat het dan mee gaat vallen, en anders zij het zo.

De voetjes zijn al definitief gelakt, die ga ik eerst met fijn schuur papier te lijf en op polijsten, ben benieuwd naar het resultaat...

Verder vroeg ik me af waarom ik niet wat meer moeite had gedaan na het frezen van de woofer gaten de binnenkant af te schuinen, ik denk niet verder naar gekekekn omdat ik van te voren dacht dat er geen ruimte inwendig voor over zou zijn. Anyway, nu toch maar wat op bedacht. Niet de meest wonderschone oplossing, maar wel fijn dat de inginieurs in Noorwegen niet voor niets een woofer met zoveel ademruimte hebben ontworpen :sure: . Hopelijk geeft het akoestisch ook nog wat verbetering O:) .

Pic's:
Bijlagen
Eerst gatenkaas van maken, daarna uitsnijden en beetje bij vijlen.
Eerst gatenkaas van maken, daarna uitsnijden en beetje bij vijlen.
Resultaat :-)
Resultaat :-)
MechanicalAnimal

Bericht door MechanicalAnimal »

Goed gedaan dat je daar nog even de moeite voor neemt :goeie:
Walt

Bericht door Walt »

Dat moet een tamelijk klote werkje geweest zijn, maar wel goed gelukt hoor!

Groetjes Walter
avdboom

Bericht door avdboom »

Thanks voor de ruggesteun heren! Goed om het moraal hoog te houden! Volgens mij weten jullie daar met jullie lang lopende projecten alles van ;)...

Excusses by the wat voor de spelfouten, had me reactie even snel getikt zodat ik nog even bij me vrouw op de bank kon ploffen :). En andere keer (zoals nu) reageer ik met me telefoon in een loos momentje.
avdboom

Bericht door avdboom »

/me = happy :D

Ik heb de voetjes helemaal opgeschuurd tot korrel 2500 en opgepoetst en..... zo strak als een gestuwde tiet :-# :lol:
Sorry, liet me even gaan in een moment van vreugde haha....

Ik weet dat de methde werkt nu :), en van de stofjes is niets meer zichtbaar. Er zijn nog wel puntjes voor verbetering, maar dan moet ik nog meer lak lagen aanbrengen en schuren etc. , en daar ontbreekt me nu de tijd gewoonweg voor. Dus voor nu ben ik tevreden, het ziet er in iedergeval niet meer uit las een bollenveld haha...

Verder gaan de zuilen nu in de laatste twee laklagen alvorens ze ook de polijst behandeling te geven. In een poging de stofjes, waarvan ik vrijwel zeker weet dat 90% er tijdens het drogen in valt, tegen te gaan heb ik een afdekzijl opgehangen om in ieder geval opvallend stof tegen te gaan (heb een golfplaat dak met openingen wat ventileerd, denk dat dit veel kwaad doet), zie pic's.
Bijlagen
2013-06-17 21.31.14.jpg
2013-06-17 21.32.08.jpg
2013-06-20 11.56.35.jpg
Geenius
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Strak! :D
ErikW

Bericht door ErikW »

Glimt als een hondepikkie in de maneschijn :lol: :rock:
Dat wordt erg fraai zeg :kwijl:
avdboom

Bericht door avdboom »

ZZOOooooooo.........

Na flink doorwerken spelen ze weer eindelijk :D :D :rock: \:D/ \:D/

Heeft nog wat flinke arbeid gekost maar het klusje is nu (voorlopig) klaar!

De stofjes was en bleef een probleem, ik werd er helemaal gallisch van! Ik denk dat ik ook niet meer zo'n grote speaker zelf ga rollen, het is gewoon heel heel veel werk op die manier. Maar voor nu is het resultaat er :-).
Enige is dat natuurlijk tijdens de laatste laag er 3 druipers op de baffles zaten :evil: :evil: . Dat heb ik dus ook niet meer helemaal mooi gekregen. Je ziet het nog wel als je met je neus er bovenop zit, maar van een halve meter afstand zien de speakers er gewoon toppie uit. Dus ik ga niet zitten sikkeneuren maar achterover leunen en genieten!! O:)
Ander dingetje wat een beetje fout ging is dat bij de montage van de tweeters 1 inbusbout dieper leek te zitten, alsof het kopje kleiner was als de andere. Bij nadere inspectie bleek die zich een beetje door de faceplate van de tweeter te duwen :evil: :evil: . Ik denk enerzijds omdat ik te veel kracht heb gezet, ondanks dat ik dacht dat het wel meeviel, en anderzijds waren ze tweedehands, dus ook al een aantal keren los-vast geweest. Gelukkig zit hij nu wel goed, maar nog een keer demonteren/monteren overleeft de faceplate denk ik niet. Het klinkt ook goed, hij lekt niet. Er zat ook al een licht krasje op, dus ik denk dat ik maar ga sparen voor een setje nieuwe H1212's en deze als reserve bewaar, gelukkig zijn ze niet 100 E+ ofzo...

Verder het fotoverslag...
Zie de text bij de foto's voor toelichting.

[EDIT] te vroeg op bevestigen gedrukt....
Bijlagen
Zand vullen, beiden speakers hebben nu ruim 8kg zant in het compartiment tussen filter en speakers dat loos was.
Zand vullen, beiden speakers hebben nu ruim 8kg zant in het compartiment tussen filter en speakers dat loos was.
Gedroogd zilverzand. Ging het best in dunne laagjes op een dienblad laten drogen.
Gedroogd zilverzand. Ging het best in dunne laagjes op een dienblad laten drogen.
Gaatje weer dicht gemaakt
Gaatje weer dicht gemaakt
Nog extra tweak van TG, weerstandje over de caps met zeer kleine capacitive werking als by-pass cap. Baat het niet schaad het niet?
Nog extra tweak van TG, weerstandje over de caps met zeer kleine capacitive werking als by-pass cap. Baat het niet schaad het niet?
En weg zijn de kroonsteentjes, welkom zilver soldeer :D
En weg zijn de kroonsteentjes, welkom zilver soldeer :D
Na alles opschuren tot korrel 2500 met de machine polijsten. Daar kan je met de hand echt neit tegenop!
Na alles opschuren tot korrel 2500 met de machine polijsten. Daar kan je met de hand echt neit tegenop!
Zo, ze staan weer op hun voetjes klaar voor driver montage. Wat zijn ze zwaar nu, phew...
Zo, ze staan weer op hun voetjes klaar voor driver montage. Wat zijn ze zwaar nu, phew...
Toch nog wat demping aangebracht tussen de difusors achterin. Verdeeld over 2 speakers 1 mat sonofill. Een eerdere test met sonofill veroorzaakte een dermate dun laag door verminderde poort output dat ik het er weer uit had gehaald. Nu met iets minder en op andere plak nog eens proberen.
Toch nog wat demping aangebracht tussen de difusors achterin. Verdeeld over 2 speakers 1 mat sonofill. Een eerdere test met sonofill veroorzaakte een dermate dun laag door verminderde poort output dat ik het er weer uit had gehaald. Nu met iets minder en op andere plak nog eens proberen.
Ze staan weer speelklaar!
Ze staan weer speelklaar!
Nog wat dichterbij
Nog wat dichterbij
avdboom

Bericht door avdboom »

Eerste gedachten:

Ik ben erg blij met de keuze voor wit. Tenzij ik er met me neus bovenop ga staan zien ze er geweldig ui!

Ik heb nog niet veel kunnen luisteren, en toen ik kon was ik erg moe, maar ze klinken in mijn oren gewoon erg goed, echter me eerste gedachten was dat ik de demping er meteen uit ging rukken, ik herinerde me meer laag. Maar ik heb veel veranderd, bron, kabels, akoestische aanpassingen speakers.... ik ga er eerst maar eens wat beter en met gevarieerde muziek naar luisteren voordat ik echt oordeel.

Voorlopig ben ik erg blij dat ze weer staan en dat het weer tijd is om te genieten :D

Mocht iemand erg benieuwd zijn en ze willen horen stur gerust een PB, want gezien het gewicht zullen ze neit naar Breda o.i.d. komen =; :roll:
Als iemand met een goede referentie en kritisch ook zijn oordeel wil geven zou ik daar op mijn beurt erg benieuwd naar zijn, want ik vind het goed klinken, maar heb zelf niet de referentie die sommigen hier hebben...

And now... relaxen O:)
Walt

Bericht door Walt »

Zijn erg mooi geworden! Zoals eerder al vermeld vind ik die dikke Jet Set reflex poort er erg indrukwekkend uitzien.

Groetjes Walter
ErikW

Bericht door ErikW »

Wauw! Heel erg mooi dat wit. :goeie: :goeie:
Die wil ik zeker een een keer live komen bewonderen en beluisteren, ik ben heel benieuwd :D
Ik stuur binnenkort wel even een PM.
avdboom

Bericht door avdboom »

Thanks!

Ik denk dat het wel tijd is voor wat eerste indrukken na wat uitgebreider luisteren, wat ik inmiddels heb kunnen doen.

Het laag, ik weet niet of ze even los moesten komen of dat het aan mij lag (was nogal moe de eerste keren dat ik luisterde), maar ik ben er nu behoorlijk tevreden over! Het lijkt wel iets minder als in mijn herinnering, maar het klinkt wel heel natuurlijk en gecontroleerd zo. Het rolt er gewoon lekker uit en klinkt volgens mij wat strakker dan zonder de sonofill in de kast. Misschien dat ik na wat langer zo luisteren het er toch nog even uit haal om het verschil goed te horen, maar ik denk dat het hier toch weer op uit zal komen. Het is leuk als de bas wat meer authoriteit heeft, maar niet als het er minder goed door gaat klinken. Ik moet zeggen dat ik op dit moment onder de indruk ben van de sound die de DD8 MkII neerzet, ook op lage volumes klinkt het allemaal natuurlijk en vol.

Wat betreft het totaalbeeld. Ik weet niet waardoor het komt omdat er meer dingen in mijn set up veranderd zijn als alleen maar aan de DD8, maar naar mijn idee klinkt het allemaal nog beter en natuurlijker als voorheen. Het geluid lijkt nog losser van de speakers te komen, en er gewoon te zijn! Ik heb heel wat verschillende muziek (rustig en op wat lager volume i.v.m. de kleine op bed :sure: ) de revu laten passeren en het meeste geeft een goede presentatie, en ik hoor nu al vrij snel of de opname vakwerk is of fuck-werk :mrgreen: . In een behoorlijk deel van de muziek die ik heb ben ik eigenlijk wel een beetje teleurgesteld, waar ik dat er voorheen niet uit kon halen.
En toen.... nu ik ook 24/96 kan afspelen via me blueray speler maar eens wat van Diana Krall laten spelen en..... HOLLYYYYyyy SHITTT.... zo realistisch heb ik het in mijn eigen huiskamer nog niet eerder gehoord!! :goeie: :rock:
Dit is waar ik op hoopte, en overstijgt mijn verwachting! Ik had wel een hoop verwacht, maar realistisch op dit niveau had ik gedacht dat dat alleen voor nog kostbaardere luidsprekers weggelegd zou zijn :-#
Het moge duidelijk zijn dat ik mij eens serieus ga verdiepen in SACD/24/96 muziek! En is die Diana Krall opname in het bijzonder nu zoo goed (A case of you live in Paris, narrow daylight) of zijn al mijn andere cd's zooo matig??? Voor zover ik wat anders op 24/96 heb klinkt het ook erg gedetailieerd en realistisch, zou het alleen door de 24/96 kwaliteit komen of ook evt. extra aandacht bij het af-mixen???
Overigens klinkt standaard cd Norah jones en Joss Stone ook erg lekker, dus het afmixen heeft zeker een grote invloed hier op denk ik?

Anyway, who cares? Het klinkt goed, en waar het nu door komt, de DD8's moeten het neerzetten en doen dit geweldig i.m.o. !!

Ik weet zeker dat ik heel veel plezier aan deze jongens ga beleven, en als me Relaixed, Fedzilla, huis, af zijn :roll: , zie ik een 1e upgrade/revisie al in visioenen er aan komen, dat zou dan denk ik zijn, de baffle's nog eens goed over doen met lakken en de tweeters vervangen (niet omdat het slecht kinkt maar door de beschadigde faceplate van de linker en dan heb ik reserve voor de DD8/ander project). Verder als ik Grootmeester TG mag geloven zou compleet Jantzen Superior Z en evt. WaxCoil het niveau nog hoger maken, ik denk nog even na of ik die investering ga doen (en meteen de (dure) les of kostbare condensators ook voor mijn gehoor zijn weggelegd)? Anderzijds heb ik voor die investering geen andere speaker die beter zal klinken dan deze, en het is zeker minder werk als een nieuwe bouwen :rofl: . Als ik echt beter dan dit wil moet ik waarschijnlijk diep(er) in de buidel tasten voor bijvoorbeeld de originele L'orfeo... daar heb ik voorlopig toch de centjes niet voor :-$
Bijlagen
2013-07-03 14.58.45.jpg
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Naar aanleiding van de foto.

Speel ook eens even met een beetje indraaien van de luidsprekers, het kan soms heel veel schelen.

Ze lijken mij de moeite waard om het te optimaliseren, en zo zwaar zijn ze niet. :lol:

Maar wel een erg mooie set. :kwijl:
Geenius
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Leuke review! :mrgreen:

Verschillen in opnamekwaliteit kunnen heel groot zijn. Diana Krall besteedt aandacht aan haar opnames (behalve "Doing All Right - In Concert" verschrikkelijk slecht opgenomen).
Als je van Diana Krall houdt dan vind je op mijn site misschien nog andere ideeën:
http://www.humblehomemadehifi.nl/music_NL.html
Gretschen Parlato: http://www.youtube.com/watch?v=AuKl_L3STNQ
Olivia Trummer: http://www.youtube.com/watch?v=6gASU8SU8Pw
Solveig Slettahjell: http://www.youtube.com/watch?v=IUQSqzyRP-Q
ErikW

Bericht door ErikW »

Mijn ervaring is ook dat er heel veel verschillen in opname kwaliteit zijn. Sommige muziek is ineens een openbaring terwijl er ook muziek bij is waar ik mij op verheugd had om te luisteren die dan toch wel tegen valt omdat het dan gewoon "vlak" klinkt.

Gelukkig is er zoveel mooie muziek om van te genieten en die ook nog eens heel goed is opgenomen :rock:
Ik heb hier muziek "Guitar fingerstyle" die is echt geweldig mooi opgenomen.
Je hoort het eelt over de snaren en het sonore gebrom van de lage tonen van een akoestische gitaar.
Bijzonder aangenaam :D

Maareuh je hebt een PB :D
avdboom

Bericht door avdboom »

hannesie schreef:
Naar aanleiding van de foto.

Speel ook eens even met een beetje indraaien van de luidsprekers, het kan soms heel veel schelen.

Ze lijken mij de moeite waard om het te optimaliseren, en zo zwaar zijn ze niet. :lol:

Maar wel een erg mooie set. :kwijl:
Dankje O:)

Goede tip. Ik had toen ze nog kaal waren er al een beetje mee gespeeld, maar in deze stand qua indraaing (geen indraaing) klinkt de muziek het meest ruimtelijk. Maar misschien toch nog eens proberen, misschien maar een heel klein beetje indraaien? Ik laat het je weten hoe dat uit pakt.
Overigen komt er ook een neiuw audio/tv meubel, die een stukje smaller is, en de zuil aan 1 kant verdwijnt. Dus dan kan ik met de breedte waarin de speakers staan ook nog wat meer varieren en spelen :) .

Onder de voet zit overigens meubel vilt, en ik kan ze makkelijk verschruiven. Als ik er echt even voor ga zitten trek ik ze wat naar voren zoals op de foto, en normaal staan ze 5cm van de muur ofzo.

Dat is overigens ook een verschil met de sonofill er in, ze klinken nu veel minder boomerig zo vlak bij de muur, ze klinken zelfs behoorlijk goed zo vlak bij de muur, ook qua ruimtelijkheid, veel meer als voorheen. En als ik ze ongeveer een 50cm a 70cm van de muur af trek bouwt de ruimtelijkheid zich alleen maar verder uit, en valt het laag helemaal op zijn plek, waarbij varieren tussen 50cm en 70cm de prominetheid van de bass bepaald, maar bij normale opnamen klinkt 50cm uitstekend.
Leuke review! :mrgreen:

Verschillen in opnamekwaliteit kunnen heel groot zijn. Diana Krall besteedt aandacht aan haar opnames (behalve "Doing All Right - In Concert" verschrikkelijk slecht opgenomen).
Als je van Diana Krall houdt dan vind je op mijn site misschien nog andere ideeën:
http://www.humblehomemadehifi.nl/music_NL.html
Gretschen Parlato: http://www.youtube.com/watch?v=AuKl_L3STNQ
Olivia Trummer: http://www.youtube.com/watch?v=6gASU8SU8Pw
Solveig Slettahjell: http://www.youtube.com/watch?v=IUQSqzyRP-Q
Dankje!

Ik ga er zeker eens naar kijken. Ik ben op dit vlak van muziek een beetje verkennend, en vroeg me inderdaad al af wat voor alternatieven in dezelfde sferen ik eens moest proberen. Ze staan op de lijst!
Ook op het vlak van klasieke muziek ben ik een beetje zoekend naar wat ik mooi vind, hoewel me leeftijd het nog niet helemaal toelaat om daar vrijuit voor uit te komen :-# :-# :sure: haha..... Ik kan heel snel bepalen of ik op radio 4 iets mooi vind of niet, maar als je dan wat wil kopen denk je weer van, sjah, wat was dat nou, of leg het maar eens uit. Je hebt zo veel variatie daar in, en als je het een mooi vind, kan het in een andere uitvoering weer heel anders zijn :? . En dan nog te bedenken welke goede opnamen zijn of niet? Maar dat gaan we maar langzaam aan verkennen en dan bouwt dat ook wel verder uit.
Jij had hier en daar op het forum en op je site ook wat tips daar over gegeven, net zoals anderen. Daar maar eens mee beginnen :-).

Overigens, hoe realistischer het klinkt, hoe makkelijker het is om het mooi te vinden. Ik zou niet zo snel in me auto of op met telefoon tijdens het wandelen klasiek aan zetten. De belevind is een grote factor in get genieten er van, en die ontbreekt dan gewoon voor een heel groot deel.
Mijn ervaring is ook dat er heel veel verschillen in opname kwaliteit zijn. Sommige muziek is ineens een openbaring terwijl er ook muziek bij is waar ik mij op verheugd had om te luisteren die dan toch wel tegen valt omdat het dan gewoon "vlak" klinkt.

Gelukkig is er zoveel mooie muziek om van te genieten en die ook nog eens heel goed is opgenomen :rock:
Ik heb hier muziek "Guitar fingerstyle" die is echt geweldig mooi opgenomen.
Je hoort het eelt over de snaren en het sonore gebrom van de lage tonen van een akoestische gitaar.
Bijzonder aangenaam :D

Maareuh je hebt een PB :D
Ja, inderdaad. Er is nog genoeg te ontdekken! En dat is nu het leuke om te gaan doen. Het ontdekken van nieuwe muziek kan soms echt een openbaring en verrijking zijn. Ik hoop de komende tijd veel te ontdekken! Neem die cd maar mee!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”