Gratis. Eerst komt, eerst maalt.
ZBA Luisterdag V Breda - Apparatuur
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Arno schreef:Ik neem niks mee, maar als iemand nog snel een paar kastjes nodig heeft voor iets wat ie écht graag wil meenemen naar Breda, dan wil ik ze wel maken.
Gratis. Eerst komt, eerst maalt.
Eeeuh, durf het haast niet te vragen......maar als je deze kasten http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... ht=stamati dan kunt maken...... de drivers heb ik al
Zal je eeuwig dankbaar zijn
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Dat vind ik een leuk aanbod. Ik woon in Utrecht en heb een opstelling met chario syntar 200T's die simpelweg slecht klinkt. Jouw speaker was de directe aanleiding. Ik ben al wel vaker aan zelfbouw gaan denken, dus de dag lijkt me ook leuk om zelf eens te horen hoe de diverse speakers klinken.
Ik vind het aanbod interessant, dus wil er wel op ingaan. Ik weet alleen niet of ik in de buurt genoeg woon. Laten we afspreken om elkaar op de luisterdag even te spreken en een handje te geven
.
Ik vind het aanbod interessant, dus wil er wel op ingaan. Ik weet alleen niet of ik in de buurt genoeg woon. Laten we afspreken om elkaar op de luisterdag even te spreken en een handje te geven
prima plan!Ik vind het aanbod interessant, dus wil er wel op ingaan. Ik weet alleen niet of ik in de buurt genoeg woon. Laten we afspreken om elkaar op de luisterdag even te spreken en een handje te geven .
kun je alvast een indruk krijgen,bevalt het dan plannen we door.
wat vind je niet mooi aan de chario`s?
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Het hoog is scherp, hard (dat ben ik niet gewend van dat merk. Ik heb in 1998 bij RAF gewerkt en heb daar echt wel 100 paar syntar 100T's verkocht volgens mijdre schreef:prima plan!Ik vind het aanbod interessant, dus wil er wel op ingaan. Ik weet alleen niet of ik in de buurt genoeg woon. Laten we afspreken om elkaar op de luisterdag even te spreken en een handje te geven .![]()
kun je alvast een indruk krijgen,bevalt het dan plannen we door.
wat vind je niet mooi aan de chario`s?
Ik heb de basreflexgaten met sokken dichtgestopt en gebruik een simpele EQ om 125Hz 5db zachter te zetten en 63Hz 2db. Dan is het wel aan te horen.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon niet zo'n goede productie van de serie zijn... Of dat mijn akoestiek erg matig is (simpele kamer van 4x7, ik speel met de set op de korte kant 'gericht').
Of ik een paar Amati's wil maken?CarloPJB schreef:Arno schreef:Ik neem niks mee, maar als iemand nog snel een paar kastjes nodig heeft voor iets wat ie écht graag wil meenemen naar Breda, dan wil ik ze wel maken.
Gratis. Eerst komt, eerst maalt.
Eeeuh, durf het haast niet te vragen......maar als je deze kasten http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... ht=stamati dan kunt maken...... de drivers heb ik al![]()
Zal je eeuwig dankbaar zijndoor allerlei omstandigheden kom ik er voorlopig niet aan toe
Nee ik dacht meer aan wat simpelers.
Ed, Ik heb 2x een Dayton RSS390HF-4 ( 15" alu ) liggenasterduc schreef:Jakkes, ik had gehoopt dat er een paar forse woofertjes zouden komen zodat ik die zou kunnen 'lenen' als cornerwoofers voor de DSP set-up.
Ik wil wel daar wel gesloten kubus"jes" van 50x50x50 voor maken tegen Breda ( ik vrees dat het dan wel MDF afwerking zal worden
-
ultrasound
- Berichten: 39
- Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 15:39
- Locatie: Utrecht
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Ik wil graag de condensator-loze Paper HATT's meenemen, o.a. bekend uit de Elektor Audio Special.

http://www.humblehomemadehifi.com/Paper-HATT.html

http://www.humblehomemadehifi.com/Paper-HATT.html
-
ultrasound
- Berichten: 39
- Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 15:39
- Locatie: Utrecht
Ik zie dat er minstens drie boekenplank luidsprekers met verschillend concept voor het hoog opgesteld gaan worden:
- de Fountek's van Edo met bandtweeter voor het hoog
- De Paper HATT's van Genius met dome tweeter, maar zonder condensator
- KaToNeo's met magnetostaat voor het hoog
Heeft er iemand een luidspreker switch in de rommelkist liggen?
Het zou leuk zijn als deze concepten side by side vergeleken kunnen worden.
groet, Martin.
- de Fountek's van Edo met bandtweeter voor het hoog
- De Paper HATT's van Genius met dome tweeter, maar zonder condensator
- KaToNeo's met magnetostaat voor het hoog
Heeft er iemand een luidspreker switch in de rommelkist liggen?
Het zou leuk zijn als deze concepten side by side vergeleken kunnen worden.
groet, Martin.
-
ultrasound
- Berichten: 39
- Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 15:39
- Locatie: Utrecht
Switchen heeft geen zin, zolang je de niveau's niet goed gelijk trekt. Dan kun je ze net zo goed rustig apart beluisteren. Wat wel helpt voor het vergelijk is om ze in ieder geval in dezelfde ruimte te plaatsen.ultrasound schreef:Ik zie dat er minstens drie boekenplank luidsprekers met verschillend concept voor het hoog opgesteld gaan worden:
- de Fountek's van Edo met bandtweeter voor het hoog
- De Paper HATT's van Genius met dome tweeter, maar zonder condensator
- KaToNeo's met magnetostaat voor het hoog
Heeft er iemand een luidspreker switch in de rommelkist liggen?
Het zou leuk zijn als deze concepten side by side vergeleken kunnen worden.
groet, Martin.
Dit jaar komt deOB3W mee.
Als de onderdelen tijdig binnenkomen, neem ik ook mijn CLD Sheffield monitormee.
Als de onderdelen tijdig binnenkomen, neem ik ook mijn CLD Sheffield monitormee.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
En vanaf 10 minuten geleden speelt ook het boekenplankmodelletje met de AL130/fountek bandje....ultrasound schreef:Ik zie dat er minstens drie boekenplank luidsprekers met verschillend concept voor het hoog opgesteld gaan worden:
- de Fountek's van Edo met bandtweeter voor het hoog
- De Paper HATT's van Genius met dome tweeter, maar zonder condensator
- KaToNeo's met magnetostaat voor het hoog
Dus da's er nog 1 die bij het rijtje kan.
