ZBA Luisterdag V Breda - Apparatuur

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Bericht door Arno »

Ik neem niks mee, maar als iemand nog snel een paar kastjes nodig heeft voor iets wat ie écht graag wil meenemen naar Breda, dan wil ik ze wel maken.
Gratis. Eerst komt, eerst maalt. :)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik neem de vifa xt22 clone mee.
en als het lukt ook een bijbehorende sub met scan-speak 23w en ds 4.0.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Arno schreef:
Ik neem niks mee, maar als iemand nog snel een paar kastjes nodig heeft voor iets wat ie écht graag wil meenemen naar Breda, dan wil ik ze wel maken.
Gratis. Eerst komt, eerst maalt. :)


Eeeuh, durf het haast niet te vragen......maar als je deze kasten http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... ht=stamati dan kunt maken...... de drivers heb ik al :lol:

Zal je eeuwig dankbaar zijn :wink: door allerlei omstandigheden kom ik er voorlopig niet aan toe :cry:
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Bericht door JvS »

dre schreef:
ik neem de vifa xt22 clone mee.
en als het lukt ook een bijbehorende sub met scan-speak 23w en ds 4.0.
Ah super!

Ik kom basicly met name om die luidspreker te horen! :) Ben daar erg benieuwd naar hoor!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

Ik kom basicly met name om die luidspreker te horen!
dan kun je ook gewoon hierheen komen hoor :wink:
kan zelfs bij je thuis als je in de buurt woont.
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Bericht door JvS »

Dat vind ik een leuk aanbod. Ik woon in Utrecht en heb een opstelling met chario syntar 200T's die simpelweg slecht klinkt. Jouw speaker was de directe aanleiding. Ik ben al wel vaker aan zelfbouw gaan denken, dus de dag lijkt me ook leuk om zelf eens te horen hoe de diverse speakers klinken.

Ik vind het aanbod interessant, dus wil er wel op ingaan. Ik weet alleen niet of ik in de buurt genoeg woon. Laten we afspreken om elkaar op de luisterdag even te spreken en een handje te geven :).
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

Ik vind het aanbod interessant, dus wil er wel op ingaan. Ik weet alleen niet of ik in de buurt genoeg woon. Laten we afspreken om elkaar op de luisterdag even te spreken en een handje te geven .
prima plan! 8)

kun je alvast een indruk krijgen,bevalt het dan plannen we door.

wat vind je niet mooi aan de chario`s?
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Bericht door JvS »

dre schreef:
Ik vind het aanbod interessant, dus wil er wel op ingaan. Ik weet alleen niet of ik in de buurt genoeg woon. Laten we afspreken om elkaar op de luisterdag even te spreken en een handje te geven .
prima plan! 8)

kun je alvast een indruk krijgen,bevalt het dan plannen we door.

wat vind je niet mooi aan de chario`s?
Het hoog is scherp, hard (dat ben ik niet gewend van dat merk. Ik heb in 1998 bij RAF gewerkt en heb daar echt wel 100 paar syntar 100T's verkocht volgens mij :P) maar erger is het laag. Dat loopt helemaal 'dicht' en bonkt als een wilde.

Ik heb de basreflexgaten met sokken dichtgestopt en gebruik een simpele EQ om 125Hz 5db zachter te zetten en 63Hz 2db. Dan is het wel aan te horen.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon niet zo'n goede productie van de serie zijn... Of dat mijn akoestiek erg matig is (simpele kamer van 4x7, ik speel met de set op de korte kant 'gericht').
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Bericht door Arno »

CarloPJB schreef:
Arno schreef:
Ik neem niks mee, maar als iemand nog snel een paar kastjes nodig heeft voor iets wat ie écht graag wil meenemen naar Breda, dan wil ik ze wel maken.
Gratis. Eerst komt, eerst maalt. :)


Eeeuh, durf het haast niet te vragen......maar als je deze kasten http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... ht=stamati dan kunt maken...... de drivers heb ik al :lol:

Zal je eeuwig dankbaar zijn :wink: door allerlei omstandigheden kom ik er voorlopig niet aan toe :cry:
Of ik een paar Amati's wil maken? 8) Leuk geprobeerd :lol: :wink:

Nee ik dacht meer aan wat simpelers.
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

asterduc schreef:
Jakkes, ik had gehoopt dat er een paar forse woofertjes zouden komen zodat ik die zou kunnen 'lenen' als cornerwoofers voor de DSP set-up.
Ed, Ik heb 2x een Dayton RSS390HF-4 ( 15" alu ) liggen :-).
Ik wil wel daar wel gesloten kubus"jes" van 50x50x50 voor maken tegen Breda ( ik vrees dat het dan wel MDF afwerking zal worden :P )...
ultrasound
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 15:39
Locatie: Utrecht

Bericht door ultrasound »

KaToNeo's met One day stand, en Sony DVP-NS930 DVD/SACD met wat SACD's.

Gaat leuk worden als ik zie wat er al op de lijst staat.

groeten Martin.
Bijlagen
DSC01830ab.jpg
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

ultrasound schreef:
One day stand
:D :D :D :D
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Ik wou graag de W5 1611 TL aanmelden voor de luisterdag:

viewtopic.php?t=8649&highlight=

Afbeelding
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Bericht door TubeHead »

RobertD schreef:
Wat ik wel probeer is om mijn PhonoDude mee te brengen, maar alleen als iemand anders een draaitafel meebrengt want dat wordt me echt teveel gesleep.
Is een oude Dual goed genoeg ? Zit wel een nieuwe naald in... maar tis geen super element voor de high enders.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ik wil graag de condensator-loze Paper HATT's meenemen, o.a. bekend uit de Elektor Audio Special.

Afbeelding

http://www.humblehomemadehifi.com/Paper-HATT.html
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Vinculum »

Hier ben ik erg benieuwd naar! Leuk dat ze er bij zijn.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Super....!

Die staan bij mij nog op m`n " to do... " lijstje......
ultrasound
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 15:39
Locatie: Utrecht

Bericht door ultrasound »

Ik zie dat er minstens drie boekenplank luidsprekers met verschillend concept voor het hoog opgesteld gaan worden:
- de Fountek's van Edo met bandtweeter voor het hoog
- De Paper HATT's van Genius met dome tweeter, maar zonder condensator
- KaToNeo's met magnetostaat voor het hoog

Heeft er iemand een luidspreker switch in de rommelkist liggen?
Het zou leuk zijn als deze concepten side by side vergeleken kunnen worden.
groet, Martin.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

4 stuks, de Black Beauties met breedbander ook nog
ultrasound
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 15:39
Locatie: Utrecht

Bericht door ultrasound »

Henkjan schreef:
4 stuks, de Black Beauties met breedbander ook nog
Oops, helemaal juist, 4 verschillende concepten... :oops:
Iemand die een luidspreker switch heeft voor 4 luidsprekers? (op z'n minst).
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

ultrasound schreef:
Ik zie dat er minstens drie boekenplank luidsprekers met verschillend concept voor het hoog opgesteld gaan worden:
- de Fountek's van Edo met bandtweeter voor het hoog
- De Paper HATT's van Genius met dome tweeter, maar zonder condensator
- KaToNeo's met magnetostaat voor het hoog

Heeft er iemand een luidspreker switch in de rommelkist liggen?
Het zou leuk zijn als deze concepten side by side vergeleken kunnen worden.
groet, Martin.
Switchen heeft geen zin, zolang je de niveau's niet goed gelijk trekt. Dan kun je ze net zo goed rustig apart beluisteren. Wat wel helpt voor het vergelijk is om ze in ieder geval in dezelfde ruimte te plaatsen.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Dat laatste zal wel lukken!
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Dit jaar komt deOB3W mee.

Als de onderdelen tijdig binnenkomen, neem ik ook mijn CLD Sheffield monitormee.
Bijlagen
OB3W.jpg
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

ultrasound schreef:
Ik zie dat er minstens drie boekenplank luidsprekers met verschillend concept voor het hoog opgesteld gaan worden:
- de Fountek's van Edo met bandtweeter voor het hoog
- De Paper HATT's van Genius met dome tweeter, maar zonder condensator
- KaToNeo's met magnetostaat voor het hoog
En vanaf 10 minuten geleden speelt ook het boekenplankmodelletje met de AL130/fountek bandje.... :)
Dus da's er nog 1 die bij het rijtje kan.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

1 : SUPER dat de OBW3 meegaat!
2 : Dat word een leuk boekenkastkamertje zo 8)

Ik zal kijken of ik een programma kan gaan maken dit weekend, waarbij ook de indeling word gemaatk to dusver.....

jan
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”