Welk houtsoort gebruiken

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Andreas
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 24 apr 2011, 11:57

Welk houtsoort gebruiken

Bericht door Andreas »

Welk hout is;

- goed te zagen / te frezen (zonder snel te splinteren)
- niet te "duur" om te kopen
- keuze voor massief of samengesteld hout
- kan geolied worden (ik heb met verven een slechte ervaring en kan zelf niet fineren)
- en als laatste i.c.m. andere houtsoort te gebruiken. (voor extra stabiliteit en demping)

MVG Andreas
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Welk houtsoort gebruiken

Bericht door Henkjan »

waarvoor wil je het gaan gebruiken?
Andreas
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 24 apr 2011, 11:57

Re: Welk houtsoort gebruiken

Bericht door Andreas »

Eigenlijk weet ik dat niet.

Zonder gekheid. Ik ben van plan (na de ER18DXT) een aparte subwoofer te maken of anders een nieuw drieweg luidspreker, als voorbeeld de Driade 103 MKII.
De subwoofer zal ongeveer 40x40x40cm met een 20cm of 25cm worden en anders het drieweg zal 100x20x30cm (schat ik nu in, want het moet wel WAF zijn) worden.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Welk houtsoort gebruiken

Bericht door Henkjan »

dan gaat mijn eerste gedachte naar A/B kwaliteit berken multiplex
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Welk houtsoort gebruiken

Bericht door richard »

Henkjan schreef:
dan gaat mijn eerste gedachte naar A/B kwaliteit berken multiplex
Dat is denk ik een goede keuze; mijns inziens beter dan het veredelde karton dat MDF in feite is.
Andreas
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 24 apr 2011, 11:57

Re: Welk houtsoort gebruiken

Bericht door Andreas »

Duidelijk, bedankt
moerman
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 17:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welk houtsoort gebruiken

Bericht door moerman »

Andreas schreef:
...... Ik ben van plan (na de ER18DXT) .......
Heb je die ER18DXT al gebouwd? Ik wil er ook 2 bouwen en ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Wout
Plaats reactie