Iemand ooit zo iets gezien
vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Moderator: Beheerdersteam
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Zit ik even een muziekje te draaien ,en dan denk ik nog zie ik het nu goed
Mijn c-quence begint te vervormen
Iemand ooit zo iets gezien
Iemand ooit zo iets gezien
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
oeps
is hij niet onder spanning gemonteerd?
maw nog steeds misvormd als je hem eruit schroeft
mvg bert
is hij niet onder spanning gemonteerd?
maw nog steeds misvormd als je hem eruit schroeft
mvg bert
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Nop .
Zo vlak als een biljard laken .
Met ok nog een rubber pakking er onder
Zo vlak als een biljard laken .
Met ok nog een rubber pakking er onder
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dat is inderdaad wel heel vreemd.
Nog nooit zoiets gezien.
Nog nooit zoiets gezien.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ik heb Per Skaaning maar een mailtje gestuurd met foto.
Ik hoor het wel
Ik hoor het wel
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Trekt ie op één of andere manier vacuüm?
Groeten
Groeten
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk .
Overigens zou elke druk fluctuatie veroorzaakt door temperatuur schommelingen in de bol.
Makkelijk door de unit opgevangen moeten worden .
Overigens zou elke druk fluctuatie veroorzaakt door temperatuur schommelingen in de bol.
Makkelijk door de unit opgevangen moeten worden .
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Doet me denken aan een chemische reactie. Wat voor lijm/kit en andere rommel heb je in die bol gebruikt? En hoe lang heb je dat laten ventileren voordat je de drivers hebt gemonteerd????
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ik ben ook heel erg bang dat hier een chemisch proces plaatsvindt!!!

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Heb ik ook aan gedacht .
Maar ze zitten er al een half jaar in en ineens speelt dat probleem op ,dat is toch ook raar dan .
En de andere is onder dezelfde condities gemonteerd gebruikt enz
Maar ze zitten er al een half jaar in en ineens speelt dat probleem op ,dat is toch ook raar dan .
En de andere is onder dezelfde condities gemonteerd gebruikt enz
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
inwerking van bijv dampen uit contactlijm&consorten is een traag proces, dat heeft wel ff tijd nodig.
maar this sucks zeg
ben benieuwd wat die Knackebrod van je foto's zegt.
maar this sucks zeg
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dat antwoord weet ik al: eigen schuld, dikke bult!MechanicalAnimal schreef:inwerking van bijv dampen uit contactlijm&consorten is een traag proces, dat heeft wel ff tijd nodig.
maar this sucks zegben benieuwd wat die Knackebrod van je foto's zegt.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
of: "Fücking höll, das ist genau die zovielste" bladiebla "eurô's zörûck"ds23man schreef:Dat antwoord weet ik al: eigen schuld, dikke bult!MechanicalAnimal schreef:inwerking van bijv dampen uit contactlijm&consorten is een traag proces, dat heeft wel ff tijd nodig.
maar this sucks zegben benieuwd wat die Knackebrod van je foto's zegt.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Hallo,
Op een ander forum wordt veel gewerkt met het zg gehaktificeren. Je hoeft er niet in te geloven hoor, maar de volgende anecdote kan je helpen.
De heer Gehakt himself had een keer het dempingsmateriaal in de kast met zijn wonderolie bewerkt. Daar zit o.a. Terpentijn in. Na verloop van tijd had hij een vergelijkbaar verschijnsel als jij. Hij heeft de boel gedemonteerd en heel goed uit laten dampen. Zowel de unit als het dempingsmateriaal. Na verloop van tijd was alles weer goed.
Hopelijk heb jij iets vergelijkbaars. Terpentijn in de buurt geweest of een ander oplosmiddel?
Groet,
Leobus
Op een ander forum wordt veel gewerkt met het zg gehaktificeren. Je hoeft er niet in te geloven hoor, maar de volgende anecdote kan je helpen.
De heer Gehakt himself had een keer het dempingsmateriaal in de kast met zijn wonderolie bewerkt. Daar zit o.a. Terpentijn in. Na verloop van tijd had hij een vergelijkbaar verschijnsel als jij. Hij heeft de boel gedemonteerd en heel goed uit laten dampen. Zowel de unit als het dempingsmateriaal. Na verloop van tijd was alles weer goed.
Hopelijk heb jij iets vergelijkbaars. Terpentijn in de buurt geweest of een ander oplosmiddel?
Groet,
Leobus
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ik ben wel benieuwd of de rolrand op de vervormde plekken nu ook anders aanvoelt?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Leobus schreef:Hallo,
Op een ander forum wordt veel gewerkt met het zg gehaktificeren. Je hoeft er niet in te geloven hoor, maar de volgende anecdote kan je helpen.
De heer Gehakt himself had een keer het dempingsmateriaal in de kast met zijn wonderolie bewerkt. Daar zit o.a. Terpentijn in. Na verloop van tijd had hij een vergelijkbaar verschijnsel als jij. Hij heeft de boel gedemonteerd en heel goed uit laten dampen. Zowel de unit als het dempingsmateriaal. Na verloop van tijd was alles weer goed.
Hopelijk heb jij iets vergelijkbaars. Terpentijn in de buurt geweest of een ander oplosmiddel?
Groet,
Hoi leobus .
bedankt voor de tip ,ik heb hem er uit gehaald.
Wie weet![]()
LeobusWalt schreef:Ik ben wel benieuwd of de rolrand op de vervormde plekken nu ook anders aanvoelt?
Hoi walter .
goede vraag ,maar nee ik kan geen verschil voelen .
Groetjes Walter
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Het lijkt erop (maar ik kan het niet goed zien) dat de conus zelf vervormd is. Zulke conussen hebben door het productieproces soms wat materiaalspanningen. Chemische (maar PP is vrij inert spul) of thermische invloeden kunnen ervoor zorgen dat de zaak gaat vervormen. Dat is dan meestal wel permanent.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Precies ja. Aan de reflecties is wel te zien dat de conus niet "rond" is. Het lijkt me sterk dat de rolrand er hard genoeg aan trekt om dat te veroorzaken, dus ik zou ook zeggen dat de conus zelf vervormd is.
Vervelend dat dit gebeurd is. Hopelijk lost Audio Technology het fatsoenlijk op...
Vervelend dat dit gebeurd is. Hopelijk lost Audio Technology het fatsoenlijk op...
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Wat je kan en mag verwachten is dat je de driver terug kan sturen en dat zij hem opnieuw van een conus voorzien. Je bent minimaal de transportkosten kwijt van het heen en weer sturen.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Nou, berichtje van Per Skaaning terug gehad !
Dear Richard;
Thanks for mail.
The reason your drivers cones are getting deformed is they are/have been exposed to some kind of solvent.
We sometimes see this problem with sealed boxes, where the solvent from the paint, is not entirely evaporated.
We can mount new moving parts in your driver(s) if you want that. The driver will not regain its original shape – even if you unmount it from the box.
Best regards - Per
Maar na al die tijd pas, snap ik nog steeds niet .
De enige verklaring die ik heb is dat de andere bol wat vaker open is geweest in verband met experimenteren .
Met de hoeveelheid twaron
Nou ja misschien vallen de kosten mee .
Dear Richard;
Thanks for mail.
The reason your drivers cones are getting deformed is they are/have been exposed to some kind of solvent.
We sometimes see this problem with sealed boxes, where the solvent from the paint, is not entirely evaporated.
We can mount new moving parts in your driver(s) if you want that. The driver will not regain its original shape – even if you unmount it from the box.
Best regards - Per
Maar na al die tijd pas, snap ik nog steeds niet .
De enige verklaring die ik heb is dat de andere bol wat vaker open is geweest in verband met experimenteren .
Met de hoeveelheid twaron
Nou ja misschien vallen de kosten mee .
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Toch nog even teruggebladerd in het topic. De oplosmiddelen van de epoxy hebben je unit wss. de das omgedaan. Die gaan dwars door je beton heen ook binnen in de bol zitten totdat de dampspanning in de bol een evenwicht heeft bereikt met de verdamping uit de epoxylagen. Vermoed ik.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Zou het door het beton heen gaanmarkbakk schreef:Toch nog even teruggebladerd in het topic. De oplosmiddelen van de epoxy hebben je unit wss. de das omgedaan. Die gaan dwars door je beton heen ook binnen in de bol zitten totdat de dampspanning in de bol een evenwicht heeft bereikt met de verdamping uit de epoxylagen. Vermoed ik.
Nou ja mogelijk .
Het zou ook nog de siliconenkit kunnen zijn dat rook ik gisteren wel met het loshalen van de units.
Daar zit azijn zuur in ,al weet ik niet wat dat met rubber en polypropyleen doet.
Nou ja ik leg ze wel een tijdje in de groentekas daar word het knap heet ,kunnen ze mooi nog een beetje uitwasemen .
Want als dit weer gebeurd dan
Overigens nog bericht van per gehad !
De schade valt mee.
Dear Richard;
The price for exchanging moving systems is EUR 67,-
Normally we charge for cleaning the basket, etc., but in your case we will do it for free.
You pay for shipping forth and back.
Best regards - Per
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
yup.......beton is bij lange na niet gasdicht, en als de buitenste laag epoxy uithard moet de damp toch echt ergens heenrikpost schreef:Zou het door het beton heen gaan.
Nou ja mogelijk .
kijk, klasse-service, netjes hoor.rikpost schreef:Overigens nog bericht van per gehad !
De schade valt mee.
Dear Richard;
The price for exchanging moving systems is EUR 67,-
Normally we charge for cleaning the basket, etc., but in your case we will do it for free.
You pay for shipping forth and back.
Best regards - Per
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Stevig balen zeg.
Maar dan rijst ook de vraag. Hoelang moet je de bollen nu laten "uitdampen" voordat het weer veilig is om de drivers er weer in te zetten?
Maar dan rijst ook de vraag. Hoelang moet je de bollen nu laten "uitdampen" voordat het weer veilig is om de drivers er weer in te zetten?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Probleem is hem hier dat de dader op het kerkhof ligt: komt het door de siliconenkit of de dampen van de epoxy......
Ik zou zo wie zo geen siliconenkit gebruiken in een luidsprekerbehuizing. Ik heb zelf eens meegemaakt bij het bouwen van een interactieve tentoonstelling waar we toetsenborden met siliconenkit vast lijmden, de toetsenborden van PC's geen kuren vertoonden maar die van Apple het plastic smolt......
Ik zou zo wie zo geen siliconenkit gebruiken in een luidsprekerbehuizing. Ik heb zelf eens meegemaakt bij het bouwen van een interactieve tentoonstelling waar we toetsenborden met siliconenkit vast lijmden, de toetsenborden van PC's geen kuren vertoonden maar die van Apple het plastic smolt......
