project: termino
Moderator: Beheerdersteam
Re: project: termino
Het zou toch jammer zijn als je de komende jaren ook gaat verkloten? Ga jij eens heel gauw aan de subs en DSP!
Wat zijn de afmetingen van je kamer? Is de breedte ruim vier meter?
Indien je geen EQ toepast ben ik het met Peter eens dat een dip minder erg is dan een piek. Als je wel EQ toepast, vind ik een dip juist vervelender. Een piek kun je met een notch wegwerken, maar een dip niet. Het vervelende van een dip is bovendien dat je bij kleine bewegingen van het hoofd relatief grote veranderingen in amplitude ervaart. Bij een piek heb je dat veel minder.
Wat zijn de afmetingen van je kamer? Is de breedte ruim vier meter?
Indien je geen EQ toepast ben ik het met Peter eens dat een dip minder erg is dan een piek. Als je wel EQ toepast, vind ik een dip juist vervelender. Een piek kun je met een notch wegwerken, maar een dip niet. Het vervelende van een dip is bovendien dat je bij kleine bewegingen van het hoofd relatief grote veranderingen in amplitude ervaart. Bij een piek heb je dat veel minder.
Re: project: termino
3.65mx6.5m en welke dsp slaat je geluid niet plat dan?
en subs of de gang of zo?
het is maar een klein kamertje.
wel heb ik nog een mooie eindbak over.
en subs of de gang of zo?
het is maar een klein kamertje.
wel heb ik nog een mooie eindbak over.
Re: project: termino
Ik vind de theoretisch voorspelde modi op 26 en 37 hz niet zo goed terug, maar die op 52 hz (tweede orde staande golf in de lengterichting) weer wel. Om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat dit goed klinkt in het laag.
De enige DSP die ik in mijn set als niet volkomen neutraal ervoer was een Behringer DCX. Mijn huidige miniDSP bevalt me prima. Ik ben ervan overtuigd dat een DSP jouw geluid overall moet kunnen verbeteren, liefst in combinatie met een paar subs. Je zou 'm natuurlijk alleen in de signaalweg voor het laag kunnen zetten.
De enige DSP die ik in mijn set als niet volkomen neutraal ervoer was een Behringer DCX. Mijn huidige miniDSP bevalt me prima. Ik ben ervan overtuigd dat een DSP jouw geluid overall moet kunnen verbeteren, liefst in combinatie met een paar subs. Je zou 'm natuurlijk alleen in de signaalweg voor het laag kunnen zetten.
Re: project: termino
ik zit op een zolder met een stomp dak in het midden,een schuine kant en aan de andere kan teen stuk schuin met een dakkapel......
ik ga wel even een plaatje schieten.
ik ga wel even een plaatje schieten.
Re: project: termino
zie ik daar dempingspanelen of ben ik mis Dré?
en als het zo is heb je die zelf gefabriekt?
mvg
audioot
en als het zo is heb je die zelf gefabriekt?
mvg
audioot
Re: project: termino
die kun je zo kopen bij merford.
het was een test die altijd een test gebleven is.
het was een test die altijd een test gebleven is.
- firsttimer
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37
Re: project: termino
Hoe blijf je 's nachts eigenlijk liggen op dat matras aan het plafond, voor het slapen gaan jezelf vast maken met spanbanden ofzo?! 
Re: project: termino
Die op 26Hz wordt effectief onderdrukt door de opstelling van de speakers. En die op 52 juist versterkt (2 coherente bronnen precies goed geplaatst). Zo'n zolderkamer zou het qua staande golven best redelijk kunnen doen. De dakplaten absorberen ook nog wat laag.Martijn M schreef:Ik vind de theoretisch voorspelde modi op 26 en 37 hz niet zo goed terug, maar die op 52 hz (tweede orde staande golf in de lengterichting) weer wel.
Re: project: termino
de opstelling van de speakers heeft heel wat werk gekost en beter als dit kunnen ze niet staan.
Re: project: termino
Die op 26 en 52 hz zijn lengteresonanties. Met de luidsprekers aan één zijde van de lengterichting zouden die beide flink aangeslagen moeten worden. De breedteresonanties zouden volgens de theorie op 94 en 47 hz moeten liggen. Die van 47 hz zou dan onderdrukt kunnen worden als de beide speakers hetzelfde signaal krijgen.markbakk schreef:Die op 26Hz wordt effectief onderdrukt door de opstelling van de speakers. En die op 52 juist versterkt (2 coherente bronnen precies goed geplaatst). Zo'n zolderkamer zou het qua staande golven best redelijk kunnen doen. De dakplaten absorberen ook nog wat laag.Martijn M schreef:Ik vind de theoretisch voorspelde modi op 26 en 37 hz niet zo goed terug, maar die op 52 hz (tweede orde staande golf in de lengterichting) weer wel.
Verder zou dit best een prima ruimte voor de laagweergave kunnen zijn, maar van de metingen van Andre word ik bepaald niet vrolijk. Met een aantal subjes kun je hier ongetwijfeld een veel beter resultaat behalen. Helaas laat e.e.a. zich minder eenvoudig voorspellen dan in een blokkendoos van beton.
Re: project: termino
het laag in deze ruimte is eigenlijk helemaal niet moeilijk,om een betje energie uit het middengebied te krijgen is een ander verhaal......
ik heb beneden nog wel een subje staan,maar die kan ik pas gebruiken als ik m`n pre terug heb.
even geduld dus.
ik heb beneden nog wel een subje staan,maar die kan ik pas gebruiken als ik m`n pre terug heb.
even geduld dus.
Re: project: termino
net even wat mer demping achter de speakers geplaatst,het lijkt of ik nu in de laagste regionen wat meer output heb.
ben benieuwd of dat te meten is.
ben benieuwd of dat te meten is.
Re: project: termino
dre schreef:hier nog een meting op 3 verschillende afstanden van de speakers.
Als ik zo naar de meetplaatjes kijk, dan moet je mid nog iets zachter.
Het laag loopt diep genoeg door, je roomgain compenseert de afval in het laag toch prima?
Re: project: termino
de mid komt in bij 400hz,maar ik zal er eens naar gaan luisteren.
de losse subs die martijn in z`n set heeft waren echt onhoorbaar,en waren echt een toevoeging.
ik ga ook maar eens bekijken of dit wat voor me is.
de losse subs die martijn in z`n set heeft waren echt onhoorbaar,en waren echt een toevoeging.
ik ga ook maar eens bekijken of dit wat voor me is.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: project: termino
Ik denk dat er ander fenomeen bij Dre aan de gang is. Als de ruimte klein genoeg is gaat deze in de lage frequenties over van een modaal veld in een druk veld. Alleen schuift het probleem op naar boven, je gaat een modaal veld in je midden gebied krijgen...... en daar heeft Dre nou net zijn probleem.
Re: project: termino
Open baffle laag toepassen? Druk kunnen dat soort speakers niet echt maken.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: project: termino
Een drukveld is juist goed, denk maar eens aan een hooftelefoon.... Het probleem zit het nu in het (laag)mid.....Walt schreef:Open baffle laag toepassen? Druk kunnen dat soort speakers niet echt maken.
Groetjes Walter
Re: project: termino
het is in mijn ruimte in ieder geval erg lastig te bepalen waar het nu vandaan komt....
Re: project: termino
Walt schreef:Aantal AT 10C77's aanschaffen...?
Groetjes Walter
Goed idee...
Re: project: termino
dre schreef:het is in mijn ruimte in ieder geval erg lastig te bepalen waar het nu vandaan komt....
Probeer eens een andere ruimte.
