laagkast 2 ook het fineer geschuurd. Moet bij beide laagkasten alleen nog de driver openingen te grazen nemen, dat doe ik morgen
[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
laagkast 2 ook het fineer geschuurd. Moet bij beide laagkasten alleen nog de driver openingen te grazen nemen, dat doe ik morgen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Kijk, nou wordt het helemaal geil... Badhanddoeken met pootafdrukken... 1001 Dalmatiers????
Strak werk overigens!
Strak werk overigens!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Fleecedekentje voor de levende have hierzo
enne..thanks
enne..thanks
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
kreeg van die lieve Dre nog ff pics van zijn fineer met Osmo Zijdemat Hardwax op zijn Termino-luidsprekers....... 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Als ik zo'n dekentje aan onze Weimaraner geef, is ie binnen een dag geshredderd... Dekens voor hem halen we bij de........ KRINGLOOPWINKEL!MechanicalAnimal schreef:Fleecedekentje voor de levende have hierzo![]()
enne..thanks
En dan heeft ie nog voorkeur ook, wol gaat een paar weken mee en kunststof 3 dagen
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Pff, ik heb me wel een trend gezet...ds23man schreef:Kijk, nou wordt het helemaal geil... Badhanddoeken met pootafdrukken... 1001 Dalmatiers????
![]()
Absoluut !ds23man schreef:Strak werk overigens!
- morca
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 300
- Lid geworden op: za 25 jun 2011, 23:34
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Heeft Dre zulke mooie speakers staan 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Je hebt echt wel iets gemist.morca schreef:Heeft Dre zulke mooie speakers staan
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
En dan ziet nu alleen nog maar de bovenkant.
- Hifi_goeroe
- Berichten: 151
- Lid geworden op: di 20 feb 2007, 20:59
- Locatie: Almere
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Het ziet er weer prachtig uit! Succes vandaag. Ben benieuwd naar het resultaat. Even topje op de laagkast
en een pic?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
photoshop.morca schreef:Heeft Dre zulke mooie speakers staan
topic vervuiling van de hoogsste orde!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
fuckkutshit....hele reply van gister weg
wat doet dat forum raar soms joh.
leesvoer: Dre zijn Termino's

zo, hallo Marco......wakker worden.....morca schreef:Heeft Dre zulke mooie speakers staan
zou ik graag willen doen voor je, maar ik wil de boel zo min mogelijk handelen nu even. De topkasten staan met hun bijna 25 kilo per stuk op zolderHifi_goeroe schreef:Het ziet er weer prachtig uit! Succes vandaag. Ben benieuwd naar het resultaat. Even topje op de laagkasten een pic?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
de arbeid van vandaag:
Drivertjes proefpassen, ik heb de tweeter-openingen nog iets bijgeschuurd om een wat meer gelijkmatige ruimte te creeeren maar 't is allemaal maar .10den van millimeterwerk.
Het verschil in ruimte tussen tweeter/baffle en midwoofer/baffle is jammer, maar daar ga ik niks meer aan doen.
Onder de tweeter en midwoofer komt nog rubber ter afdichting. De tweeter heeft natuurlijk zijn eigen kamertje dus dat fungeert alleen nog maar om de tweeter de benodigde 2 mm
omhoog te halen zodat de frontplaat vlak ligt met het fineer.
Na het schuren met een klein penseeltje de randjes bijgewerkt met zwarte beits, angstaanjagend klusje kan ik jullie zeggen
Drivertjes proefpassen, ik heb de tweeter-openingen nog iets bijgeschuurd om een wat meer gelijkmatige ruimte te creeeren maar 't is allemaal maar .10den van millimeterwerk.
Het verschil in ruimte tussen tweeter/baffle en midwoofer/baffle is jammer, maar daar ga ik niks meer aan doen.
Onder de tweeter en midwoofer komt nog rubber ter afdichting. De tweeter heeft natuurlijk zijn eigen kamertje dus dat fungeert alleen nog maar om de tweeter de benodigde 2 mm
omhoog te halen zodat de frontplaat vlak ligt met het fineer.
Na het schuren met een klein penseeltje de randjes bijgewerkt met zwarte beits, angstaanjagend klusje kan ik jullie zeggen
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
MechanicalAnimal schreef:de arbeid van vandaag:
Heel fraai, maar errr, zet eens de topkast en baskast op elkaar en maak een foto......
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Nou nog zwarte boutjes...............
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
zijn testboutjesds23man schreef:Nou nog zwarte boutjes...............
hsmeets schreef:MechanicalAnimal schreef:de arbeid van vandaag:
Heel fraai, maar errr, zet eens de topkast en baskast op elkaar en maak een foto......
mjaaaa.....wordt wat lastig zo
even iemand blij maken:
hrscharft schreef:waarom niet de onderkant ook verven nu ze toch op de kop staan.
Vocht heeft immers de nare gewoonte om onder dingen te kruipen. Helemaal als die dingen ook nog eens van mdf zijn.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
dre schreef:photoshop.morca schreef:Heeft Dre zulke mooie speakers staan
topic vervuiling van de hoogsste orde!
Even of topic!
Waanzinnige speaker dre.
enne......
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Oh ! je hebt twee speakersdre schreef:gelukkig zie je maar de helft!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Nummer 2 moet ie nog bouwen, na al dat filtergeweld bij kast 1 was het geld op.........rikpost schreef:Oh ! je hebt twee speakersdre schreef:gelukkig zie je maar de helft!
Toch maar eens aan de dsp??????
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik heb er maar even voor gezorgd dat er geen katten in die zuilen kunnen verdwalen en zojuist de onderzijde van de topkastjes in de zwarte verf gezet.
Ook heb ik alvast antikrasvilt voor onder de topkasten gekocht vanmiddag. Voor onder de laagkast zag ik een mooie dunnen schoonloopmat die ik met dubbelzijdige tapijttape mooi onder de laagkast kan plakken, en wel met de zachte kant naar beneden zodat ze wat makkelijker te schuiven zijn. Ik dacht eerst aan een simpel tapijttegeltje op maat maar wat is dat een stugge rotzooi, veel te dik en hard ook. Niet bepaald wat ik zocht dus bljkbaar. Nog even verder kijken hier en daar maar de schoonloopmat gaat me wel bevallen denk ik.
Ook heb ik alvast antikrasvilt voor onder de topkasten gekocht vanmiddag. Voor onder de laagkast zag ik een mooie dunnen schoonloopmat die ik met dubbelzijdige tapijttape mooi onder de laagkast kan plakken, en wel met de zachte kant naar beneden zodat ze wat makkelijker te schuiven zijn. Ik dacht eerst aan een simpel tapijttegeltje op maat maar wat is dat een stugge rotzooi, veel te dik en hard ook. Niet bepaald wat ik zocht dus bljkbaar. Nog even verder kijken hier en daar maar de schoonloopmat gaat me wel bevallen denk ik.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hey,
Bij de meeste parketwinkels kan je vilt halen om er stukjes van de knippen voor onder stoelpoten en dergelijke,
belast is dit hooguit 3 a 4 mm dik, heb het hier ivm krassen zo ongeveer onder alles geplakt (van kleine rondjes onder stoelen tot complete stroken onder de expedit kasten).
Bij de meeste parketwinkels kan je vilt halen om er stukjes van de knippen voor onder stoelpoten en dergelijke,
belast is dit hooguit 3 a 4 mm dik, heb het hier ivm krassen zo ongeveer onder alles geplakt (van kleine rondjes onder stoelen tot complete stroken onder de expedit kasten).
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
heey dude, goeie tip, ik heb echter al een mat gekocht voor onder de laagkasten.
En inmiddels de 2de laag onder zowel de topkastjes als de laagkasten.
En inmiddels de 2de laag onder zowel de topkastjes als de laagkasten.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Nog steeds lekker bezig M.A.! Mooi project! Vakwerk, wel op het gemakkie en lang.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Doe me best
eind is in zicht...de bouw is echt zo goed als klaar.
Vilt eronder plakkeen en dan de 15 en 12 inch driveropeningen nog even naschuren na het uitsnijden, terminalplaatje nog even bestellen en dan kan ik me vol overgave op het filter storten. Daar heb ik nog wat vraagtekens bij, voor wat betreft het aan elkaar knopen van de diverse onderdelen maar daar kom ik nog wel uit.
Die condensatoren zijn zo verrekte groot, die kunnen met hun pootjes elkaar niet raken, in elk geval niet fatsoenlijk genoeg om een verbinding te kunnen maken die ik daarna kan vastsolderen.
Moet nog ff checken met wat voor kabel ik die onderlinge verbindingen het beste tot stand kan brengen, en nog wat wikken en wegen met de plaatsing van de diverse onderdelen want het filter bestaat uit 3 kleinere secties die elk hun plekje moeten krijgen in de laagkast.
eind is in zicht...de bouw is echt zo goed als klaar.
Vilt eronder plakkeen en dan de 15 en 12 inch driveropeningen nog even naschuren na het uitsnijden, terminalplaatje nog even bestellen en dan kan ik me vol overgave op het filter storten. Daar heb ik nog wat vraagtekens bij, voor wat betreft het aan elkaar knopen van de diverse onderdelen maar daar kom ik nog wel uit.
Die condensatoren zijn zo verrekte groot, die kunnen met hun pootjes elkaar niet raken, in elk geval niet fatsoenlijk genoeg om een verbinding te kunnen maken die ik daarna kan vastsolderen.
Moet nog ff checken met wat voor kabel ik die onderlinge verbindingen het beste tot stand kan brengen, en nog wat wikken en wegen met de plaatsing van de diverse onderdelen want het filter bestaat uit 3 kleinere secties die elk hun plekje moeten krijgen in de laagkast.

