Eerste zelfbouw sub
Moderator: Beheerdersteam
Eerste zelfbouw sub
hoi mede zelfbouwaudio'ers
Ik had thuis een CDT-audio subwoofer (welke uit de auto komt) liggen en dacht toch een beetje zonde dat die maar ligt te liggen, kunnen we de sub niet voor thuis gebruiken. Dat is tevens het verhaal hoe ik op dit forum terecht kwam.
De driver met specs: CDT Audio Classic CL-1215D4
Power handling: 400 watts RMS/800 watts Max
Black Woven Glass Fiber Cone
Designed for both the audiophile & the SPL user
NBR Rubber Surround With PLY-C-Spider
Vaccum Formed Poly Dust Cap
Red Powder Coating On Stamped Steel Basket
2" Dual 4-ohm Voice Coils On Thick Kapton Former W/Braided lead Wire
Nickel Plated Dual Push Terminals
Double Stack 100 Oz Motor W/Chrome Magnetic Plates. Rubber Boots for protection
Xmax: 15mm one-way linear, 30mm peak-to-peak
Efficiency: 92.3dB @2.83v
Recommended sealed box volume: 1.0 cu. ft.
Recommended ported box volume: 1.2 cu. ft.
vandaag een Hypex DS 4.0 module op de kop weten te tikken Bedankt RMR Soundsystems in soest. Foto van de kist die ik wil gaan maken. Hij heeft een inhoud van 28L, de subwoofer komt er een stukje verzonken in te liggen met een afdekrand welke met magneetjes bevestigd wordt. het geheel wordt in mat zwart afgewerkt. gr. Bas
Ik had thuis een CDT-audio subwoofer (welke uit de auto komt) liggen en dacht toch een beetje zonde dat die maar ligt te liggen, kunnen we de sub niet voor thuis gebruiken. Dat is tevens het verhaal hoe ik op dit forum terecht kwam.
De driver met specs: CDT Audio Classic CL-1215D4
Power handling: 400 watts RMS/800 watts Max
Black Woven Glass Fiber Cone
Designed for both the audiophile & the SPL user
NBR Rubber Surround With PLY-C-Spider
Vaccum Formed Poly Dust Cap
Red Powder Coating On Stamped Steel Basket
2" Dual 4-ohm Voice Coils On Thick Kapton Former W/Braided lead Wire
Nickel Plated Dual Push Terminals
Double Stack 100 Oz Motor W/Chrome Magnetic Plates. Rubber Boots for protection
Xmax: 15mm one-way linear, 30mm peak-to-peak
Efficiency: 92.3dB @2.83v
Recommended sealed box volume: 1.0 cu. ft.
Recommended ported box volume: 1.2 cu. ft.
vandaag een Hypex DS 4.0 module op de kop weten te tikken Bedankt RMR Soundsystems in soest. Foto van de kist die ik wil gaan maken. Hij heeft een inhoud van 28L, de subwoofer komt er een stukje verzonken in te liggen met een afdekrand welke met magneetjes bevestigd wordt. het geheel wordt in mat zwart afgewerkt. gr. Bas
Laatst gewijzigd door basje1984 op za 01 jun 2013, 8:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Eerste zelfbouw sub
Beestachtig krachtig beginners subje, mooie binnenkomer ook! Ziet er goed uit met de voorbereidingen, moet helemaal goed gaan komen!
Ik zie trouwens 2 foto's en een soort screenshot van sketchup - dat telt ook wel als 'foto'
Ik zie trouwens 2 foto's en een soort screenshot van sketchup - dat telt ook wel als 'foto'
Re: Eerste zelfbouw sub
Zeker een leuke binnenkomer
ps.
Wat is dat toch voor raar perspectief in die SketchUp tekening, ik zie dat wel vaker hier op het forum en ik (psoonlijk foor muzelluf) vind het het er niet uitzien
basje1984 schreef:Double Stack 100 Oz Motor W/Chrome Magnetic Plates. Rubber Boots for protection
Wat is dat toch voor raar perspectief in die SketchUp tekening, ik zie dat wel vaker hier op het forum en ik (psoonlijk foor muzelluf) vind het het er niet uitzien
Re: Eerste zelfbouw sub
Lol die foto.
ik dacht op deze manier zie je 3 hoeken van de sub. Hier is de sketchup link, dan kun je hem downloaden en draaien zoals je wilt
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 8a1736442f
ik dacht op deze manier zie je 3 hoeken van de sub. Hier is de sketchup link, dan kun je hem downloaden en draaien zoals je wilt
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 8a1736442f
Laatst gewijzigd door basje1984 op za 01 jun 2013, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Eerste zelfbouw sub
staat sketchup op parallel perspectief, kun je ook anders instellen
En bij caraudio is het altijd handig als er een rubberenring om de magneten zit ivm bescherming bij free air gebruik in de hoedenplank.
En bij caraudio is het altijd handig als er een rubberenring om de magneten zit ivm bescherming bij free air gebruik in de hoedenplank.
Eerste update
Eerste update,
Vanmiddag lekker bezig geweest met alles frezen. Kon van een kennis een bovenfrees lenen, helaas had hij er geen cirkel geleider bij .Deze moesten we dus eerst even maken. Werkte op zich perfect, er zat wel één nadeel aan: door de dikte van het plankje wordt de frees diepte beperkt waardoor ik alles in 2 keer moest frezen, maar het eind resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf. Woofer past perfect in het verdiepte stuk. Tot de volgende update
Vanmiddag lekker bezig geweest met alles frezen. Kon van een kennis een bovenfrees lenen, helaas had hij er geen cirkel geleider bij .Deze moesten we dus eerst even maken. Werkte op zich perfect, er zat wel één nadeel aan: door de dikte van het plankje wordt de frees diepte beperkt waardoor ik alles in 2 keer moest frezen, maar het eind resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf. Woofer past perfect in het verdiepte stuk. Tot de volgende update
Re: Eerste zelfbouw sub
Dat ziet er wat passing betreft zeker heel netjes uit
Ik vraag me alleen af waarom die rand van de woofer is verwijderd (gasket) 
- Bijlagen
-
- CDT Audio home theater sub 28L case.jpg (18.62 KiB) 604 keer bekeken
Re: Eerste zelfbouw sub
De rand die er op zat was vrij hoog en ik wil de rand afdekken met een dunner stuk hout, waardoor de woofer verder naar voren komt in de kist. Heb het aan de winkel gevraagd waar ik de woofer ooit gekocht heb of ik deze zonder probleem kon verwijderen, dit was geen probleem(is mij verteld).
Re: Eerste zelfbouw sub
Je hebt het idd geschrevenbasje1984 schreef:de subwoofer komt er een stukje verzonken in te liggen met een afdekrand welke met magneetjes bevestigd wordt.

