Eerste zelfbouw sub

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
basje1984
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 15:15

Eerste zelfbouw sub

Bericht door basje1984 »

hoi mede zelfbouwaudio'ers

Ik had thuis een CDT-audio subwoofer (welke uit de auto komt) liggen en dacht toch een beetje zonde dat die maar ligt te liggen, kunnen we de sub niet voor thuis gebruiken. Dat is tevens het verhaal hoe ik op dit forum terecht kwam.

De driver met specs:
cl1215d4.jpg
CDT Audio Classic CL-1215D4

Power handling: 400 watts RMS/800 watts Max
Black Woven Glass Fiber Cone
Designed for both the audiophile & the SPL user
NBR Rubber Surround With PLY-C-Spider
Vaccum Formed Poly Dust Cap
Red Powder Coating On Stamped Steel Basket
2" Dual 4-ohm Voice Coils On Thick Kapton Former W/Braided lead Wire
Nickel Plated Dual Push Terminals
Double Stack 100 Oz Motor W/Chrome Magnetic Plates. Rubber Boots for protection
Xmax: 15mm one-way linear, 30mm peak-to-peak
Efficiency: 92.3dB @2.83v
Recommended sealed box volume: 1.0 cu. ft.
Recommended ported box volume: 1.2 cu. ft.

vandaag een Hypex DS 4.0 module op de kop weten te tikken Bedankt RMR Soundsystems in soest.
SAM_0581.JPG
Foto van de kist die ik wil gaan maken. Hij heeft een inhoud van 28L, de subwoofer komt er een stukje verzonken in te liggen met een afdekrand welke met magneetjes bevestigd wordt. het geheel wordt in mat zwart afgewerkt.
woofer aanzicht1.~png.jpg
gr. Bas
Laatst gewijzigd door basje1984 op za 01 jun 2013, 8:37, 1 keer totaal gewijzigd.
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Re: Eerste zelfbouw sub

Bericht door jurriaan »

Ik zie geen foto's muv die van de sub unit.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Eerste zelfbouw sub

Bericht door wouter »

Beestachtig krachtig beginners subje, mooie binnenkomer ook! Ziet er goed uit met de voorbereidingen, moet helemaal goed gaan komen!

Ik zie trouwens 2 foto's en een soort screenshot van sketchup - dat telt ook wel als 'foto' :sure:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste zelfbouw sub

Bericht door SARK »

Zeker een leuke binnenkomer :!:
basje1984 schreef:
Double Stack 100 Oz Motor W/Chrome Magnetic Plates. Rubber Boots for protection
:?
rubber-boots.jpg
ps.
Wat is dat toch voor raar perspectief in die SketchUp tekening, ik zie dat wel vaker hier op het forum en ik (psoonlijk foor muzelluf) vind het het er niet uitzien :-&
basje1984
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 15:15

Re: Eerste zelfbouw sub

Bericht door basje1984 »

Lol die foto.

ik dacht op deze manier zie je 3 hoeken van de sub. Hier is de sketchup link, dan kun je hem downloaden en draaien zoals je wilt :P

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 8a1736442f
Laatst gewijzigd door basje1984 op za 01 jun 2013, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Eerste zelfbouw sub

Bericht door wouter »

staat sketchup op parallel perspectief, kun je ook anders instellen :wink:

En bij caraudio is het altijd handig als er een rubberenring om de magneten zit ivm bescherming bij free air gebruik in de hoedenplank.
basje1984
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 15:15

Eerste update

Bericht door basje1984 »

Eerste update,

Vanmiddag lekker bezig geweest met alles frezen. Kon van een kennis een bovenfrees lenen, helaas had hij er geen cirkel geleider bij .Deze moesten we dus eerst even maken.
SAM_0583.JPG
SAM_0585.JPG
Werkte op zich perfect, er zat wel één nadeel aan: door de dikte van het plankje wordt de frees diepte beperkt waardoor ik alles in 2 keer moest frezen, maar het eind resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf.
SAM_0588.JPG
2013-06-01 16.18.29.jpg
Woofer past perfect in het verdiepte stuk.
2013-06-01 17.01.51.jpg
Tot de volgende update
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Eerste zelfbouw sub

Bericht door wouter »

Dit zie ik wel goed komen! :rock: Mooi werk!
Gebruikersavatar
morca
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 300
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 23:34

Re: Eerste zelfbouw sub

Bericht door morca »

Netje,s hoor ziet er goed uit !!
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste zelfbouw sub

Bericht door SARK »

Dat ziet er wat passing betreft zeker heel netjes uit :idea: Ik vraag me alleen af waarom die rand van de woofer is verwijderd (gasket) :?:
Bijlagen
CDT Audio home theater sub 28L case.jpg
CDT Audio home theater sub 28L case.jpg (18.62 KiB) 610 keer bekeken
basje1984
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 15:15

Re: Eerste zelfbouw sub

Bericht door basje1984 »

De rand die er op zat was vrij hoog en ik wil de rand afdekken met een dunner stuk hout, waardoor de woofer verder naar voren komt in de kist. Heb het aan de winkel gevraagd waar ik de woofer ooit gekocht heb of ik deze zonder probleem kon verwijderen, dit was geen probleem(is mij verteld).
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste zelfbouw sub

Bericht door SARK »

basje1984 schreef:
de subwoofer komt er een stukje verzonken in te liggen met een afdekrand welke met magneetjes bevestigd wordt.
Je hebt het idd geschreven 8-[
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”