Een EL34SE
Moderator: Beheerdersteam
Re: Een EL34SE
Breda zit er voor mij niet in dit jaar.
Maar in gedachten zal ik bij jullie zijn hoor.

Maar in gedachten zal ik bij jullie zijn hoor.
Re: Een EL34SE
En we zijn weer een stukje verder.
Vriend meubelmaker heeft er deze keer heel iets aparts van gemaakt.
De kast ziet er nu heel oud uit. Even aan wennen maar het heeft wel wat.
En ik ben met de Alu plaat bezig.
Even wat gaatjes geboord.
Voor de liefhebbers uiteraard weer wat plaatjes.
Vriend meubelmaker heeft er deze keer heel iets aparts van gemaakt.
De kast ziet er nu heel oud uit. Even aan wennen maar het heeft wel wat.
En ik ben met de Alu plaat bezig.
Even wat gaatjes geboord.
Voor de liefhebbers uiteraard weer wat plaatjes.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Een EL34SE
Het is zeker even wennen maar ik vind het toch wel mooi lijken.
En wat is het moeilijk zeg om wat VU-meters te kopen.
Ze zijn er niet veel meer en die er nog zijn betaal je de hoofdprijs voor.
Ik weet nog wel dat ik een setje meters kocht voor 15 gulden per paar.
Nou das war einmal zeggen ze dan. Maar ik heb er weer 2 op de kop getikt
voor een zacht prijsje.
En wat is het moeilijk zeg om wat VU-meters te kopen.
Ze zijn er niet veel meer en die er nog zijn betaal je de hoofdprijs voor.
Ik weet nog wel dat ik een setje meters kocht voor 15 gulden per paar.
Nou das war einmal zeggen ze dan. Maar ik heb er weer 2 op de kop getikt
voor een zacht prijsje.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Een EL34SE
Het is je vergeven.
Maar mocht iemand weten waar je VU-meters kan kopen voor een redelijke prijs dan hou ik me aanbevolen.
Maar mocht iemand weten waar je VU-meters kan kopen voor een redelijke prijs dan hou ik me aanbevolen.
Re: Een EL34SE
Misschien een stomme vraag maar wat moet je met die wappers in een woonkamer??
De krengen zitten alleen maar in het signaalpad een beetje het o zo kwetsbare audio signaal te verzieken.
Waarom toch je zelf die ellende op de hals halen??
De krengen zitten alleen maar in het signaalpad een beetje het o zo kwetsbare audio signaal te verzieken.
Waarom toch je zelf die ellende op de hals halen??
Re: Een EL34SE
Ik vind het gewoon mooi George.
Ik heb ze ook op mijn HF10 en heb geen last van storingen of zo.
Ik heb ze ook op mijn HF10 en heb geen last van storingen of zo.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Een EL34SE
De aansturing van een VU-meter mag ook geen audiosignalen verzieken. Net zo min als bijv. signaaldetectie of een DC-beveiligingscircuit dat mag doen, of een tappunt naar een monitoruitgang, aktieve filtertrap of hoofdtelefoonversterker (en andere ellende). 
Re: Een EL34SE
De bovenste heeft jukebox revival ook.
Die zitten in mijn HF10.
Die daaronder zijn leuke metertjes en de prijs ook.
Maar ik zoek ze eigenlijk wat groter.
En die zijn er wel maar zeer kostbaar.
Die zitten in mijn HF10.
Die daaronder zijn leuke metertjes en de prijs ook.
Maar ik zoek ze eigenlijk wat groter.
En die zijn er wel maar zeer kostbaar.
Re: Een EL34SE
precies en als het er niet in zit kan het dus ook niets doen.Marp schreef:De aansturing van een VU-meter mag ook geen audiosignalen verzieken. Net zo min als bijv. signaaldetectie of een DC-beveiligingscircuit dat mag doen, of een tappunt naar een monitoruitgang, aktieve filtertrap of hoofdtelefoonversterker (en andere ellende).
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Een EL34SE
Dat moet kunnen. Een beetje signaalsmetvrees kan trouwens ook geen kwaad hoor, zolang er nog ruimte blijft om te relativeren. Daarmee houden we de variëteit tussen alle bouwsels in stand.
Maar Theo, is er niet de mogelijkheid om zelf een achtergrondje voor de meters te printen? Dan wordt de keuze in draaispoelmeters misschien een stukje ruimer als daarvan de shunt- of serieweerstand kan worden aangepast.
Maar Theo, is er niet de mogelijkheid om zelf een achtergrondje voor de meters te printen? Dan wordt de keuze in draaispoelmeters misschien een stukje ruimer als daarvan de shunt- of serieweerstand kan worden aangepast.
Re: Een EL34SE
Radio Ster, Herderinnestraat in Den Haag...50 cent per stuk....geen webshop...TheoK schreef:Het is je vergeven.![]()
Maar mocht iemand weten waar je VU-meters kan kopen voor een redelijke prijs dan hou ik me aanbevolen.
Een maat groter hebben ze ook, 3 euro per stuk.
Zal straks even een foto ervan maken.
Re: Een EL34SE
Dat is nog wel een leuk idee Marp.
Dan wordt idd de keuze wat ruimer.
Ik zal nog eens gaan rond neuzen.
Maar voor mijn EL34SE heb ik er 2 dus kan ik ermee verder.
Ja Hans ik wil een stoere bak. Is gewoon mooi.
De gaten in het chassis zijn geboord en het bouwen kan gaan beginnen.
Dan wordt idd de keuze wat ruimer.
Ik zal nog eens gaan rond neuzen.
Maar voor mijn EL34SE heb ik er 2 dus kan ik ermee verder.
Ja Hans ik wil een stoere bak. Is gewoon mooi.
De gaten in het chassis zijn geboord en het bouwen kan gaan beginnen.
Re: Een EL34SE
Ben zeer benieuwd Ray.ray5150 schreef:Een maat groter hebben ze ook, 3 euro per stuk.
Zal straks even een foto ervan maken.
Re: Een EL34SE
Theo kreeg nog een paar foto's van me.
Dit is de 50 cent versie.
De 3 euro versie is nog een slagje groter en ziet er iets meer profi uit.
Maar het is alweer een tijdje geleden dat ik er geweest ben, en ik weet niet of ze ze nog hebben.
Aan de andere kant, welke gek koopt er nou nog analoge VU meters...
Dit is de 50 cent versie.
De 3 euro versie is nog een slagje groter en ziet er iets meer profi uit.
Maar het is alweer een tijdje geleden dat ik er geweest ben, en ik weet niet of ze ze nog hebben.
Aan de andere kant, welke gek koopt er nou nog analoge VU meters...
Re: Een EL34SE
Die gekken lopen er genoeg rond Ray.
Dat zijn hele mooie meters zeg.
Daar heb ik wel belang bij.
Dat zijn hele mooie meters zeg.
Daar heb ik wel belang bij.
