Ik heb een scheepstafeltje, mooi hardhouten smalle klaptafel, opnieuw in de hardhoutolie gezet.
Uiteraard netjes alles helemaal kaal geschuurd, en goed ontvet.
Na de eerste laag olie (langharige kwast) blijf ik met plekken zitten waar het lijkt alsof er teveel olie is blijven hangen.
Daar heb ik op het hardhout een filmlaag (gelijkend op een laklaag) gekregen.
Andere plaatsten hebben dit weer niet, en is het hout nog "open"
Ik twijfel niet aan mijn eigen verfkunsten, dus weet zeker dat ik netjes alles heb " opgestreken" zoals het hoort.
Op internet en op de pot heb ik niets gelezen over het verwijderen van overtollige olie.
(Had ik dat maar gedaan
Wat moet ik nu doen ? Volgens Tenco houtolie zou er zich geen lak/filmlaag mogen vormen.
Dit zou het vervellen van tuinmeubelen tegengaan, iets wat je bij gebarsten lakken dus ziet.
(Vandaar ook de olie, ipv lak)
Nu vind ik het niet erg dat er juist wel een laklaag vormt, maar dan wel overal graag
Daar waar nu filmvorming is, voelt deze wel stevig en hard aan. (niet zacht of kwetsbaar)
Wat zeggen jullie? Nog een laag aanbrengen, zodat overal een filmlaag komt, of.... ? (terug schuren ?
De olie die ik gebruik:
http://www.tenco.nl/Default.asp?pageid= ... ail=110610
