FR_Aad schreef:Er was natuurlijk wel een fundamenteel verschil. Het Daudio systeem stond er als commercieel product en het systeem van Harry niet.
Commercieel vind ik zelf niet het juiste woord. Natuurlijk het is via ons te koop. Maar bij commercieel krijg ik ook altijd het gevoel erbij dat mensen er dik aan willen verdienen en dat is niet onze doelstelling. Met Daudio willen Jeroen en ik, dipool luidspreker ontwerpen aanbieden die optimaal klinken, mooi zijn om te zien (WAF) en betaalbaar/reëel geprijsd zijn. En die zowel als DIY-kit als volledig gebouwd aanbieden.
Onze prijzen zijn internet prijzen voor de drivers en component en assemblage kosten voor de filters, danwel assemblage/bouw kosten voor de hele speaker.
Zoals ook zaterdag aangegeven worden de ontwikkelingskosten door ons niet doorberekend, dat is onze hobby. Wij vinden dat je die kosten in de huidige internet tijd, waar veel kennis gedeeld wordt niet meer kan doorbelasten.
rikpost schreef:
Ik vind de prijs van jullie speaker heel schappelijk.
De marge op de materialen zijn marginaal .

Bedankt!
Onze passie is meer mensen te laten genieten van het mooie geluid van dipool / open baffle luidsprekers!
Daarom hebben wij dit project / hobbybedrijfje op gezet, want er zijn ons inziens veel te weinig dipool luidsprekers op de markt.
Ik kan je zeggen dat wij het erg leuk vinden om dit samen te doen, het geeft veel energie. Ook is het heel leuk om naast het maken, na te denken hoe kan ik dit nu efficient produceren, zodat ik het voor een grote groep betaalbaar kan maken.
Bij deze wil ik trouwens ook iedereen nog bedanken voor het positief meedenken en de het geven van tips. Ook voor mij geld dat ik weer met veel nieuwe ideeën ben weggereden uit Breda. Het was dus weer een inspirerende dag.
Er is eigenlijk maar 1 ding wat ik jammer vind, nu ik weer thuis zit te luisteren. Hier klinken de speakers nog veel beter dan in Breda. Wel logisch natuurlijk, maar ja. Dus als je een keer wilt ervaren wat deze speakers echt kunnen, zal je toch een keer hier of bij Jeroen moeten komen luisteren.
Groet, Hans