Ervaringen ZBA dag 2013

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door mischa72 »

Voor degenen die niet zijn geweest: Vette pech, het was weer een dag als vanouds.

Bedankt Jan !!! :goeie: :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door Vinculum »

Traditioneel gezien hoort dit topic er ook bij. Hij was er nog niet dus dan open ik er maar 1.

Wederom een gezellige dag met leuke mensen en mooie creaties! Wat is die dag weer gevlogen!
Wowly, bedankt voor de organisatie en ik zie nu al uit naar de jubileum editie volgend jaar! :mrgreen: :rock:

Kom maar door met die foto's!
:foto:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door ds23man »

Dan wordt het even wachten op Hans, onze hof fotograaf. Had geen camera bij mij.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door ds23man »

Om half vier weer vertrokken en om 5 over 6 was ik weer thuis.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door dre »

met de traktor..... :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door ds23man »

dre schreef:
met de traktor..... :mrgreen:
Dat was me niet gelukt in die tijd en 280km! Dat ding gaat niet harder dan 28km/h :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door ds23man »

Zijn de pizza's al op????

Gedraagt Dre zich nog een beetje? :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door dre »

die ligt al keurig op de bank. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door ds23man »

dre schreef:
die ligt al keurig op de bank. :mrgreen:
Ook al thuis????
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door audioot »

Was weer een superfijne dag met mooie spullen en superfijne mensen :rock:
Jantje wowly:bedankt voor de organisatie kerel
mvg
audioot
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door jeroen_d »

Net thuis. Heel leuke dag gehad! Hopelijk lukt het volgend jaar weer op deze locatie ondanks dat door bezuinigingen de subsidie van het gemeenschapshuis gaat verdwijnen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door Walt »

Mooie speakers gehoord, beste van de dag naar mijn mening de Daudio dipool met de Metrum DAC als aansturing.

Verder na het eten werden de grote line array speakers van Harry in de grote zaal gezet, dit was VEEL beter dan in de kleine zaal. Duidelijk hebben deze jongens niet alleen veel ruimte achter zich nodig maar liefst dus ook aan de zijkanten.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door sander1238 »

leuke dag gehad en heel veel moois gezien en gehoord, erg verrassend vond ik de philips breedbanders van robert d die boven stonden te spelen en zeker mooi waren de planken van harry,
de pizza's waren overheerlijk en de organisatie top, wowly hiervoor dank en tot volgend jaar

sander
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Pjotr »

Was weer een leuke en geslaagde dag. Minder druk dan vorige jaren. Dat heeft eigenlijk ook wel weer het voordeel om aandachtiger en uitgebreider aandacht aan het getoonde te kunnen schenken. De Daudio dipolen zien er in het echt een stuk fraaier uit dan op de foto's hier op het forum. Werk aan de winkel voor de marketing afdeling :mrgreen: Later na het eten nog geluisterd naar Harry's lijn dipolen in de grote zaal. Nadat de subs wat waren bij geregeld klonk dit echt lekker. Ze zetten de muziek neer met niet alleen autoriteit maar ook met een ontspannen gemak. Een combinatie die je niet vaak hoort. De Bohlender midden folies hebben toch wat meer dan een conus.

De nieuwe pizzabakker vond ik ook een hele vooruitgang t.o.v. de dominobakker. Niet alleen beter van prijs maar ook een stuk lekkerder. Die houden we!
Gebruikersavatar
feraty
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 22 okt 2010, 15:01
Locatie: Nieuwegein

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door feraty »

Bedankt voor de organisatie Wowly :rock:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door ray5150 »

:foto: :mrgreen:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door asterduc »

wat een toffe dag was dit weeral.
Deze keer zonder stress en gesjouw, is ook wel eens prettig, maar dat hebben anderen ook gedacht want het aanbod was ontzettend miniem.

Ik heb 3 systemen horen spelen. De Harray, D-audio en het setje van Simon. Verder niets!!! ... en dat is naar mijn mening toch wel wat weinig. Er stonden wel enkele andere systemen in display, maar gehoord heb ik ze niet.

De Harray scoorde top op alle vlakken. Werkelijk genieten is dat. Mooi werk hoor Harry. :goeie:

Respect ook voor Simon, met zijn keurig voorbereide, amusante en emotierijke presentatie.

Van Daudio had ik hogere verwachtingen. Het laag kon mij niet echt bekoren. Jammer.

Of Breda 2014 er komt is nog maar de vraag, ik hoop ten zeerste van wel, en als het door gaat laat ons dan aub zorgen voor een groter aanbod. Ik beloof alvast om niet met lege handen naar Breda 10 te komen.

Groeten,
Ed
Bijlagen
Harray.jpg
Simon.jpg
daudio.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door ray5150 »

Ja, het lijkt wel of het ieder jaar leuker en gezelliger wordt...heb het weer reuze naar mijn zin gehad.
En een vakmanschap dat ik me heb gezien... :shock: :shock: en gehoord ook natuurlijk... :D
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door AatV »

Zie net dat Marp vandaag jarig is en toch vandaag in Breda. Gefeliciteerd!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door Kappa7 »

was weer gezellig geweest vandaag.
ik had niet het idee dat er weinig aanbod was de hele dag door was er in alle ruimtes wel wat te beluisteren.
dit was goed zo.
groetjes George
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door Henkjan »

zo, ook thuis en auto uitgeladen. Het was weer een zeer geslaagde dag, op naar #10. :rock:

andere jaren was er meer volk, en mss wat meer luisteraanbod, maar zo erg als Ed het ervoer was het toch echt niet, ik denk dat hij een paar ruimtes gemist heeft.... zo werd er in de kleine ruimte (a.k.a. breedbanderruimte) mooi gecombineer en geDSPd met bijvoorbeeld de Conics en de sub van Rho, en stonde ook in de kleine ruimte boven een paar mooie systemen. En kwamen in de grote ruimte na Daudio en voor Harry ook nog een aantal systemen langs...
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door molekuul »

ds23man schreef:
Om half vier weer vertrokken en om 5 over 6 was ik weer thuis.
Dat was een staaltje laagvliegen dan...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door ds23man »

molekuul schreef:
ds23man schreef:
Om half vier weer vertrokken en om 5 over 6 was ik weer thuis.
Dat was een staaltje laagvliegen dan...
Inclusief 3 rookpauzes..... :lol:
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door tigradekat »

Wat was het weer tof zeg! Enorm genoten van mooie creaties. De D-Audio Dipoles overtuigden mij volledig. Wat een perfect plaatje staat er te spelen! Wel behoorlijk afhankelijk van de luisterplek trouwens. Het hoog was eerst perfect, met meer publiek duidelijk te weinig hoog. Maar dat was met een aanpassing van de filtering zo weer perfect in orde.

Harry's systeem klonk in de kleine ruimte teleurstellend, het leek wel of er alleen middengebied werd weergegeven. Maar toen het eenmaal in de de grote zaal stond bleek dit systeem echter enorm veel potentie te hebben, en kwam bijvoorbeeld het hoog opeens terug. Grappig hoe dat blijkbaar werkt. Niet voor klein behuisden dus. Trouwens de afwerking van die enorme planken: Prachtig!!

Leermoment van de dag: Er kan een ENORM verschil zitten tussen DAC's. Had ik nog niet eerder zo duidelijk gedemonstreerd gezien/gehoord.

Bedankt aan iedereen voor de leuke dag, en tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bericht door meanman64 »

Fijne dag gehad,Jan goed geregeld allemaal.
Vond het aanbod wat pover dit jaar,kijk nu even in eigen boezem.Volgen jaar eens wat meer meebrengen dan alleen een versterker.Hopelijk kom ik eens met een speaker aandraven.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”