Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
feraty
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 22 okt 2010, 15:01
Locatie: Nieuwegein

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door feraty »

Ik denk dat ik m'n cyburg monitoren weer meeneem vanwege dat ik het filter heb veranderd
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door scanspeakman »

Ik ga het helaas wederom niet meemaken. Mijn ExtremA houden jullie tegoed.... Enjoy the 18th!

Scanspeakman
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door rho »

Henkjan schreef:
rho schreef:
Henkjan schreef:
..... M'n 3weggen laat ik liever thuis staan, maar ik kan me laten omkopenpraten als mensen deze erg graag willen beluisteren (de zwaargewicht combi met Ray z'n Pass klonk in Enschede erg lekker in elk geval)...
Bij deze meld ik dus even dat ik die erg graag zou willen beluisteren.
wat biedt je :mrgreen:
Vele complimentjes, als ze zo goed zijn als ik tot nu toe heb mogen lezen. (waar ik niet echt aan twijfel)
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Zweitse »

scanspeakman schreef:
Ik ga het helaas wederom niet meemaken. Mijn ExtremA houden jullie tegoed.... Enjoy the 18th!

Scanspeakman
Weet je het zeker, voor je het weet staan er volgend jaar misschien wel twee te spelen. :wink:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Wowly »

Martijn M schreef:
Zouden we met z'n allen kunnen afspreken om luistersessies zo min mogelijk te verstoren met geklets en dat we elkaar er op zullen aanspreken indien dit wel gebeurt? Ik maak me er zelf ook zo nu en dan aan schuldig, maar voor de mensen die aandachtig luisteren is het nogal storend als er doorheen gekletst wordt. In principe zijn er voldoende plekken waar we met elkaar kunnen kletsen zonder daarbij anderen tot last te zijn. Wowly, hoe denk jij hier over?
Ik denk daar precies zo over. Echter, ik zorg voor de faciliteiten, jullie voor de invulling. Ook hoe je elkaar respecteert tijdens het luisteren. In het verleden heb ik vaak genoeg hierover opmerkingen gemaakt, en 99% van de tijd was het dan 10 minuutjes rustig. Wat voor mij lang genoeg is. Het echte genieten doe ik de laatste jaren vooral na het eten, wanneer alle units die het die dag erg goed doen bij elkaar worden geplaatst :lol:
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Daudio »

Dat zal er voor Daudio niet in zitten, Hans moet vlak voor het eten weg en neemt de speakers dan weer mee. Wil je er wat aan hebben, dan zal je toch echt tijdens onze demo stil moeten zijn, zodat je kan genieten van de mooie opnames die ik heb geselecteerd. Ik ben niet van plan de zaak weer zo schreeuwend hard te zetten als in Enschede. Uitzonderingen daargelaten, want bij een bepaald nummer met groot slagwerk is het gaaf om het 'live'gevoel mee te geven. Ook heb ik een serie fragmenten van een groot aantal akoestische instrumenten, zodat je kan horen hoe die klinken als je ze op een enigszins realistisch niveau weergeeft.

Groet, Jeroen
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Pjotr »

Wowly schreef:
Martijn M schreef:
Zouden we met z'n allen kunnen afspreken om luistersessies zo min mogelijk te verstoren met geklets en dat we elkaar er op zullen aanspreken indien dit wel gebeurt? Ik maak me er zelf ook zo nu en dan aan schuldig, maar voor de mensen die aandachtig luisteren is het nogal storend als er doorheen gekletst wordt. In principe zijn er voldoende plekken waar we met elkaar kunnen kletsen zonder daarbij anderen tot last te zijn. Wowly, hoe denk jij hier over?
Ik denk daar precies zo over. Echter, ik zorg voor de faciliteiten, jullie voor de invulling. Ook hoe je elkaar respecteert tijdens het luisteren. In het verleden heb ik vaak genoeg hierover opmerkingen gemaakt, en 99% van de tijd was het dan 10 minuutjes rustig. Wat voor mij lang genoeg is. Het echte genieten doe ik de laatste jaren vooral na het eten, wanneer alle units die het die dag erg goed doen bij elkaar worden geplaatst :lol:
Denk dat het individueel is. Persoonlijk stoor ik mij niet zo aan wat gebabbel als het maar geen overheersende kakofonie wordt en daar is meestal geen sprake van. Luister er wel doorheen :mrgreen: Ik luister in eerste instantie gevoelsmatig naar de totaalindruk en dan is het al snel van wauw of hmmm......... nog wel wat verbeterpuntjes :D Dan pas ga ik wat meer technisch luisteren, klopt de klankbalans, is het stereobeeld mooi en blijft dat onder verschillende luisterhoeken goed overeind enz. Maar ik kan mij goed voorstellen dat het voor anderen anders ligt.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door AatV »

He, is het nu nog geen zaterdag? Wat duurt dat lang!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door dre »

zoek dan ook een hobby! :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door ray5150 »

AatV schreef:
He, is het nu nog geen zaterdag? Wat duurt dat lang!
Je hebt nog zo'n kleine 60 uur om je versterker af te bouwen !

(shit, ik ook... :-& )
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Barry2001 »

Heb nog 2 zaken in de weg liggen, kunnen mee naar Breda als iemand er belangstelling voor heeft, anders gaat het de ton in:
Flightcase, buitenafmeting 63 x 53 x 23cm.
Stofkap Thorens TD160II in redelijke staat, zonder scharnieren. Heb 'm al wel vrij netjes gekregen, maar er zitten 2 'deukjes' bovenop die ik er niet heb uitgekregen..heeft ooit iets warms op gelegen denk ik. Voor wie zich er niet aan stoort of handiger in plexiglas bewerking is dan ik :lol:

Zal ff 2 picjes toevoegen zo.


Edit: beide vergeven.
Bijlagen
DSC00449.jpg
DSC00546.jpg
Laatst gewijzigd door Barry2001 op do 16 mei 2013, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Henkjan »

we gaan toch wel laat genoeg door dat ik op tijd thuis ben om t songfestival te missen?
rho schreef:
Henkjan schreef:
rho schreef:
Bij deze meld ik dus even dat ik die erg graag zou willen beluisteren.
wat biedt je :mrgreen:
Vele complimentjes, als ze zo goed zijn als ik tot nu toe heb mogen lezen. (waar ik niet echt aan twijfel)
tja, en ik maar hopen op Belgische lekkernijen, krijg ik zo'n Hollandse beloning :rofl:

Over Belgische lekkernijen gesproken: ik ben benieuwd waar Ed ons dit jaar mee gaat verrassen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Wowly »

Barry,

ik heb interesse in de flight case. Als je hem meeneemt naar Breda trakteer ik je op een kop koffie :D

groetjes

jan
pietpieper
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 13:37
Locatie: Tilburg

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door pietpieper »

Ik ben nog zwart en binnen dit forum nog nat achter mijn oren .... maar lijkt mij leerzaam en leuk om mijn ogen de kost te geven, mijn oren te luisteren te leggen en natuurlijk een babbeltje te maken.

Heb een projectje in de stijgers staan maar voordat dat afgerond is zijn wij al richting de kerst. Das dus niet voor deze keer. Heb wel een setje Pied Pipers gebouwd met een zelfbouw pakket van TSN uit 1984, maar daar zal ik weinigen een plezier mee doen neem ik aan. Dat concept is uitgekauwd, verteerd en verworpen door velen ;-). Heb er veel plezier van gehad maar enough is enough. Wat ik wel aardig zou vinden is om te kijken of deze nog enigszins op te krikken zijn zonder hoge kosten. Maar daar heb ik eerlijk gezegd de kennis niet voor.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door mischa72 »

pietpieper schreef:
Ik ben nog zwart en binnen dit forum nog nat achter mijn oren .... maar lijkt mij leerzaam en leuk om mijn ogen de kost te geven, mijn oren te luisteren te leggen en natuurlijk een babbeltje te maken.
Heel verstandig ! Als je ergens inspiratie op kunt doen is het deze dag :wink:
pietpieper schreef:
Heb een projectje in de stijgers staan maar voordat dat afgerond is zijn wij al richting de kerst. Das dus niet voor deze keer. Heb wel een setje Pied Pipers gebouwd met een zelfbouw pakket van TSN uit 1984, maar daar zal ik weinigen een plezier mee doen neem ik aan. Dat concept is uitgekauwd, verteerd en verworpen door velen ;-). Heb er veel plezier van gehad maar enough is enough. Wat ik wel aardig zou vinden is om te kijken of deze nog enigszins op te krikken zijn zonder hoge kosten. Maar daar heb ik eerlijk gezegd de kennis niet voor.
Dat zegt niks Hans, het gaat erom wat JIJ mooi vind en lekker vind klinken. Of dat een set Pied Pipers is, een zelfbouw-reus van 2,5m of een standaard Jamo-speaker, boeit eigenlijk helemaal niet, als het maar aan jouw wensen voldoet. Ik denk dat dat juist de essentie is van zelfbouw, dat je het naar je eigen smaak kunt maken, iets wat in de fabrikanten-wereld nagenoeg onmogelijk is.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Vinculum »

Ik kan helaas niet mee eten met de pizza. Moet rond 4 uur weg. :cry:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Barry2001 »

Wowly schreef:
Barry,

ik heb interesse in de flight case. Als je hem meeneemt naar Breda trakteer ik je op een kop koffie :D

groetjes

jan
Deal :mrgreen: tot zaterdag!
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door mischa72 »

Barry2001 schreef:
Wowly schreef:
Barry,

ik heb interesse in de flight case. Als je hem meeneemt naar Breda trakteer ik je op een kop koffie :D

groetjes

jan
Deal :mrgreen: tot zaterdag!
Jammer, dacht aan een andere flightcase. Jan, succes ermee :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Henkjan »

OPROEP: de weersvoorspelling is beroerd, dus als iedereen die een grote (vissers) paraplu heeft die mee kunnen nemen zodat we de spullen droog van de parking in het gebouw kunnen krijgen?


Afbeelding
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door mischa72 »

Jan, hoe vroeg ben jij er? Om 5 uur regent het nog niet :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door ds23man »

Denk dat dit handiger is voor de deur:
party.~png.jpg
party.~png.jpg (9.93 KiB) 385 keer bekeken
Alhoewel hij te klein is voor mijn bolide! :mrgreen:
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door mischa72 »

ds23man schreef:
Denk dat dit handiger is voor de deur:

Alhoewel hij te klein is voor mijn bolide! :mrgreen:
Patser !! :rofl:

Laten we voor jou deze komen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door FR_Aad »

ds23man schreef:
Denk dat dit handiger is voor de deur:

Alhoewel hij te klein is voor mijn bolide! :mrgreen:
Hebbie met zo'n Laro, mag niet nat worden, anders start hij weer niet.


Edit: Ahhh. Had HJ zijn post gemist. Dus het zal wel meevallen met datr stukje Britse degelijkheid :-)
Laatst gewijzigd door FR_Aad op do 16 mei 2013, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door jeroen_d »

Henkjan schreef:
OPROEP: de weersvoorspelling is beroerd, dus als iedereen die een grote (vissers) paraplu heeft die mee kunnen nemen zodat we de spullen droog van de parking in het gebouw kunnen krijgen?


Afbeelding
Dit klopt niet. Luisterdagen zijn altijd zonnig.
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door molekuul »

Hoi

Ik kom dit jaar ook. En ik wil, indien er iemand behoefte aan heeft, mijn buizentester meenemen.
Het is een uTracer meer informatie is hier te vinden: http://dos4ever.com/uTracer3/uTracer3.html

Laat maar weten of er behoefte is aan buizen curve traces. het is momenteel nog niet eenvoudig om grote buizen als 300B te testen, maar stuurbuizen gaan prima


groetjes,

Joris Weijters
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”