Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door dre »

dat is het ook! 8)
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door FR_Aad »

Weersvoorspelling voor zaterdag: 50% kans dat we de pizza's binnen eten :(
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door ray5150 »

dre schreef:
dat is het ook! 8)
Is het voor jou ook te ver, Dré ?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Walt »

Als Dre niet naar de luisterdag zou komen is als de Ikea zonder irritante klanten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

DAT BESTAAT NIET

:rofl: :rofl: :rofl:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door hannesie »

Dan schreef:
Voor mij is Breda nét iets te ver weg. Het lijkt me wel dé luisterdag van het jaar...
Klopt! :D
Edit, ik ben niet de enige die er zo over denkt :rofl:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Wowly »

Heb ff de equipmentpost geupdate..... Wordt weer erg gaaf dit jaar........
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door AatV »

Wowly schreef:
Heb ff de equipmentpost geupdate..... Wordt weer erg gaaf dit jaar........
Ik zie nog steeds alleen een weerplaatje?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door RobertD »

Wowly schreef:
Heb ff de equipmentpost geupdate..... Wordt weer erg gaaf dit jaar........
Ik kan deze post niet vinden... :hide:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door hannesie »

Hij heeft hem op de post gedaan. :lol: :lol:

Ik kan eventueel een server met een draadloos accesspoint meenemen, en een USB uit voor een USB DAC met DSD (=SACD streamen) en ook gewone music files, en een Squeezebox Touch.

Met Music Player Deamon en Logitech Media Server.

Dan zijn dat 2 bronnen. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 15 mei 2013, 0:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Wowly »

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door ray5150 »

Mmmm.....Moccagebakjes.....lekker.... 8)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Walt »

Ik zie een hoop versterkers maar zijn er wel genoeg speakers om daarop aan te sluiten?

Grooetjes Walter
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door rho »

Ik had net hetzelfde gevoel.
Misschien dan nog maar eens mijn oude set Joseph Audio RM7 clones meebrengen voor de zekerheid?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Henkjan »

Walt schreef:
Ik zie een hoop versterkers maar zijn er wel genoeg speakers om daarop aan te sluiten?
ik zal in elk geval het paasproject van dit jaar meenemen, en kan ook een aantal uit vorige jaren meenemen (ze zijn klein genoeg). versterking hiervoor door m'n klasse A bak, maar ik zou de Black Beauties 2013 ook wel graag op een buizenversterker willen horen, de ori BB's klonken daar ook zeer goed op. M'n 3weggen laat ik liever thuis staan, maar ik kan me laten omkopenpraten als mensen deze erg graag willen beluisteren (de zwaargewicht combi met Ray z'n Pass klonk in Enschede erg lekker in elk geval)

Als bron zal ik een Marantz CD speler meenemen, en m'n SB Touch.

Verserker: m'n ncore zal ik ook meenemen.


En denkt iedereen aan voldoende kabels enzo? In Enschede hadden we bv een tekort aan luidsprekerkabels omdat blijkbaar de meesten dachten dat anderen die wel mee zouden nemen...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Walt »

Hallo Henkjan,

De combi van jouw 3-weggen met Ray zijn amp was zeer fraai in Enschede, ik denk dan aan een luie stoel en een lekker biertje erbij :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door FR_Aad »

Walt schreef:
Ik zie een hoop versterkers maar zijn er wel genoeg speakers om daarop aan te sluiten?

Grooetjes Walter
Ik zie jouw plankjesluidsprekers er ook niet bijstaan. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik wil wel the 'One and only original All Blacks' meenemen als daar behoefte aan is. Maar ik denk dat iedereen die al eens gehoord heeft. :mrgreen:

Aad
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door rho »

Henkjan schreef:
Walt schreef:
Ik zie een hoop versterkers maar zijn er wel genoeg speakers om daarop aan te sluiten?
ik zal in elk geval het paasproject van dit jaar meenemen, en kan ook een aantal uit vorige jaren meenemen (ze zijn klein genoeg). versterking hiervoor door m'n klasse A bak, maar ik zou de Black Beauties 2013 ook wel graag op een buizenversterker willen horen, de ori BB's klonken daar ook zeer goed op. M'n 3weggen laat ik liever thuis staan, maar ik kan me laten omkopenpraten als mensen deze erg graag willen beluisteren (de zwaargewicht combi met Ray z'n Pass klonk in Enschede erg lekker in elk geval)

Als bron zal ik een Marantz CD speler meenemen, en m'n SB Touch.

Verserker: m'n ncore zal ik ook meenemen.


En denkt iedereen aan voldoende kabels enzo? In Enschede hadden we bv een tekort aan luidsprekerkabels omdat blijkbaar de meesten dachten dat anderen die wel mee zouden nemen...
Bij deze meld ik dus even dat ik die erg graag zou willen beluisteren.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Martijn M »

Ik neem de OMNICRON luidsprekers mee. Henkjan, indien mogelijk zou ik ze graag weer aansluiten op jouw ncore. Kan dat? In tegenstelling tot de JVC van k.p. trok de ncore de belasting die dipt tot onder 2 ohm namelijk prima in Enschede!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Walt »

Ik mis in het overzichts lijstje ook nog de Daudio speaker + aansturing.

Ik heb begrepen dat er nog wat is fijngeslepen aan de luidspreker bezetting en het filter dus ik ben zeer benieuwd hoe de speaker nu klinkt...

Groetjes Walter
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door mischa72 »

Walt schreef:
Ik mis in het overzichts lijstje ook nog de Daudio speaker + aansturing.

Ik heb begrepen dat er nog wat is fijngeslepen aan de luidspreker bezetting en het filter dus ik ben zeer benieuwd hoe de speaker nu klinkt...

Groetjes Walter

Is dit de dipool?
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Daudio »

Walt schreef:
Ik mis in het overzichts lijstje ook nog de Daudio speaker + aansturing.

Ik heb begrepen dat er nog wat is fijngeslepen aan de luidspreker bezetting en het filter dus ik ben zeer benieuwd hoe de speaker nu klinkt...

Groetjes Walter
Er is nog behoorlijk wat fijngeslepen! Ik heb zelfs deze week het actieve filter omgegooid, waardoor het midhoog veel meer richting MOB3W gaat (never change a winning team).

Ik heb Daudio bij het overzichtslijstje gezet, maar ondervond nog wat problemen met de editting. Wellicht dat Henkjan hier uitkomst kan bieden.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Martijn M »

Zouden we met z'n allen kunnen afspreken om luistersessies zo min mogelijk te verstoren met geklets en dat we elkaar er op zullen aanspreken indien dit wel gebeurt? Ik maak me er zelf ook zo nu en dan aan schuldig, maar voor de mensen die aandachtig luisteren is het nogal storend als er doorheen gekletst wordt. In principe zijn er voldoende plekken waar we met elkaar kunnen kletsen zonder daarbij anderen tot last te zijn. Wowly, hoe denk jij hier over?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Walt »

Op zich wel een idee om het gepraat te beperken, de sets worden anders veel harder gezet om daar bovenuit te komen, dat samen met de grote ruimtes laat de speakers veel meer tegen hun grenzen aanlopen dan bij normaal thuisgebruik dus meer vervorming etc. wat de indruk van de speaker in het ergste geval kan verpesten.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door Henkjan »

rho schreef:
Henkjan schreef:
..... M'n 3weggen laat ik liever thuis staan, maar ik kan me laten omkopenpraten als mensen deze erg graag willen beluisteren (de zwaargewicht combi met Ray z'n Pass klonk in Enschede erg lekker in elk geval)...
Bij deze meld ik dus even dat ik die erg graag zou willen beluisteren.
wat biedt je :mrgreen:
Martijn M schreef:
Ik neem de OMNICRON luidsprekers mee. Henkjan, indien mogelijk zou ik ze graag weer aansluiten op jouw ncore. Kan dat? In tegenstelling tot de JVC van k.p. trok de ncore de belasting die dipt tot onder 2 ohm namelijk prima in Enschede!
tuurlijk, dat was ook t doel dat ik m meeneem, voor lastige speakers
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Bericht door hannesie »

Martijn M schreef:
Zouden we met z'n allen kunnen afspreken om luistersessies zo min mogelijk te verstoren met geklets en dat we elkaar er op zullen aanspreken indien dit wel gebeurt? Ik maak me er zelf ook zo nu en dan aan schuldig, maar voor de mensen die aandachtig luisteren is het nogal storend als er doorheen gekletst wordt. In principe zijn er voldoende plekken waar we met elkaar kunnen kletsen zonder daarbij anderen tot last te zijn. Wowly, hoe denk jij hier over?
Ik ben het helemaal met je eens.............!!
Gezien de ervaring in Enschede, het lijkt mij dat het goed mogelijk is om als je wat wilt bespreken met elkaar dat je dat in de BAR doet,

en het zal in ieders belang zijn dat we elkaar er op aanspreken, als het niet gaat zoals bedoeld.

B.V. als er gemeten word, (zoals in Enschede) dan kun je beter even uit de ruimte gaan, en dan echt genieten met "gesloten mond" van de goed afgestelde set, zodanig dat de mond er van kan open vallen. :mrgreen: :lol:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”