Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Weersvoorspelling voor zaterdag: 50% kans dat we de pizza's binnen eten 
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Is het voor jou ook te ver, Dré ?dre schreef:dat is het ook!
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Als Dre niet naar de luisterdag zou komen is als de Ikea zonder irritante klanten
DAT BESTAAT NIET
Groetjes Walter
DAT BESTAAT NIET
Groetjes Walter
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Klopt!Dan schreef:Voor mij is Breda nét iets te ver weg. Het lijkt me wel dé luisterdag van het jaar...
Edit, ik ben niet de enige die er zo over denkt
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Heb ff de equipmentpost geupdate..... Wordt weer erg gaaf dit jaar........
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Ik zie nog steeds alleen een weerplaatje?Wowly schreef:Heb ff de equipmentpost geupdate..... Wordt weer erg gaaf dit jaar........
groet,
Aat
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Ik kan deze post niet vinden...Wowly schreef:Heb ff de equipmentpost geupdate..... Wordt weer erg gaaf dit jaar........
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Hij heeft hem op de post gedaan.

Ik kan eventueel een server met een draadloos accesspoint meenemen, en een USB uit voor een USB DAC met DSD (=SACD streamen) en ook gewone music files, en een Squeezebox Touch.
Met Music Player Deamon en Logitech Media Server.
Dan zijn dat 2 bronnen.
Ik kan eventueel een server met een draadloos accesspoint meenemen, en een USB uit voor een USB DAC met DSD (=SACD streamen) en ook gewone music files, en een Squeezebox Touch.
Met Music Player Deamon en Logitech Media Server.
Dan zijn dat 2 bronnen.
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 15 mei 2013, 0:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Ik zie een hoop versterkers maar zijn er wel genoeg speakers om daarop aan te sluiten?
Grooetjes Walter
Grooetjes Walter
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Ik had net hetzelfde gevoel.
Misschien dan nog maar eens mijn oude set Joseph Audio RM7 clones meebrengen voor de zekerheid?
Misschien dan nog maar eens mijn oude set Joseph Audio RM7 clones meebrengen voor de zekerheid?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
ik zal in elk geval het paasproject van dit jaar meenemen, en kan ook een aantal uit vorige jaren meenemen (ze zijn klein genoeg). versterking hiervoor door m'n klasse A bak, maar ik zou de Black Beauties 2013 ook wel graag op een buizenversterker willen horen, de ori BB's klonken daar ook zeer goed op. M'n 3weggen laat ik liever thuis staan, maar ik kan me laten omWalt schreef:Ik zie een hoop versterkers maar zijn er wel genoeg speakers om daarop aan te sluiten?
Als bron zal ik een Marantz CD speler meenemen, en m'n SB Touch.
Verserker: m'n ncore zal ik ook meenemen.
En denkt iedereen aan voldoende kabels enzo? In Enschede hadden we bv een tekort aan luidsprekerkabels omdat blijkbaar de meesten dachten dat anderen die wel mee zouden nemen...
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Hallo Henkjan,
De combi van jouw 3-weggen met Ray zijn amp was zeer fraai in Enschede, ik denk dan aan een luie stoel en een lekker biertje erbij
Groetjes Walter
De combi van jouw 3-weggen met Ray zijn amp was zeer fraai in Enschede, ik denk dan aan een luie stoel en een lekker biertje erbij
Groetjes Walter
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Ik zie jouw plankjesluidsprekers er ook niet bijstaan.Walt schreef:Ik zie een hoop versterkers maar zijn er wel genoeg speakers om daarop aan te sluiten?
Grooetjes Walter
Ik wil wel the 'One and only original All Blacks' meenemen als daar behoefte aan is. Maar ik denk dat iedereen die al eens gehoord heeft.
Aad
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Bij deze meld ik dus even dat ik die erg graag zou willen beluisteren.Henkjan schreef:ik zal in elk geval het paasproject van dit jaar meenemen, en kan ook een aantal uit vorige jaren meenemen (ze zijn klein genoeg). versterking hiervoor door m'n klasse A bak, maar ik zou de Black Beauties 2013 ook wel graag op een buizenversterker willen horen, de ori BB's klonken daar ook zeer goed op. M'n 3weggen laat ik liever thuis staan, maar ik kan me laten omWalt schreef:Ik zie een hoop versterkers maar zijn er wel genoeg speakers om daarop aan te sluiten?kopenpraten als mensen deze erg graag willen beluisteren (de zwaargewicht combi met Ray z'n Pass klonk in Enschede erg lekker in elk geval)
Als bron zal ik een Marantz CD speler meenemen, en m'n SB Touch.
Verserker: m'n ncore zal ik ook meenemen.
En denkt iedereen aan voldoende kabels enzo? In Enschede hadden we bv een tekort aan luidsprekerkabels omdat blijkbaar de meesten dachten dat anderen die wel mee zouden nemen...
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Ik neem de OMNICRON luidsprekers mee. Henkjan, indien mogelijk zou ik ze graag weer aansluiten op jouw ncore. Kan dat? In tegenstelling tot de JVC van k.p. trok de ncore de belasting die dipt tot onder 2 ohm namelijk prima in Enschede!
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Ik mis in het overzichts lijstje ook nog de Daudio speaker + aansturing.
Ik heb begrepen dat er nog wat is fijngeslepen aan de luidspreker bezetting en het filter dus ik ben zeer benieuwd hoe de speaker nu klinkt...
Groetjes Walter
Ik heb begrepen dat er nog wat is fijngeslepen aan de luidspreker bezetting en het filter dus ik ben zeer benieuwd hoe de speaker nu klinkt...
Groetjes Walter
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Walt schreef:Ik mis in het overzichts lijstje ook nog de Daudio speaker + aansturing.
Ik heb begrepen dat er nog wat is fijngeslepen aan de luidspreker bezetting en het filter dus ik ben zeer benieuwd hoe de speaker nu klinkt...
Groetjes Walter
Is dit de dipool?
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Er is nog behoorlijk wat fijngeslepen! Ik heb zelfs deze week het actieve filter omgegooid, waardoor het midhoog veel meer richting MOB3W gaat (never change a winning team).Walt schreef:Ik mis in het overzichts lijstje ook nog de Daudio speaker + aansturing.
Ik heb begrepen dat er nog wat is fijngeslepen aan de luidspreker bezetting en het filter dus ik ben zeer benieuwd hoe de speaker nu klinkt...
Groetjes Walter
Ik heb Daudio bij het overzichtslijstje gezet, maar ondervond nog wat problemen met de editting. Wellicht dat Henkjan hier uitkomst kan bieden.
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Zouden we met z'n allen kunnen afspreken om luistersessies zo min mogelijk te verstoren met geklets en dat we elkaar er op zullen aanspreken indien dit wel gebeurt? Ik maak me er zelf ook zo nu en dan aan schuldig, maar voor de mensen die aandachtig luisteren is het nogal storend als er doorheen gekletst wordt. In principe zijn er voldoende plekken waar we met elkaar kunnen kletsen zonder daarbij anderen tot last te zijn. Wowly, hoe denk jij hier over?
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Op zich wel een idee om het gepraat te beperken, de sets worden anders veel harder gezet om daar bovenuit te komen, dat samen met de grote ruimtes laat de speakers veel meer tegen hun grenzen aanlopen dan bij normaal thuisgebruik dus meer vervorming etc. wat de indruk van de speaker in het ergste geval kan verpesten.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
wat biedt jerho schreef:Bij deze meld ik dus even dat ik die erg graag zou willen beluisteren.Henkjan schreef:..... M'n 3weggen laat ik liever thuis staan, maar ik kan me laten omkopenpraten als mensen deze erg graag willen beluisteren (de zwaargewicht combi met Ray z'n Pass klonk in Enschede erg lekker in elk geval)...
tuurlijk, dat was ook t doel dat ik m meeneem, voor lastige speakersMartijn M schreef:Ik neem de OMNICRON luidsprekers mee. Henkjan, indien mogelijk zou ik ze graag weer aansluiten op jouw ncore. Kan dat? In tegenstelling tot de JVC van k.p. trok de ncore de belasting die dipt tot onder 2 ohm namelijk prima in Enschede!
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Ik ben het helemaal met je eens.............!!Martijn M schreef:Zouden we met z'n allen kunnen afspreken om luistersessies zo min mogelijk te verstoren met geklets en dat we elkaar er op zullen aanspreken indien dit wel gebeurt? Ik maak me er zelf ook zo nu en dan aan schuldig, maar voor de mensen die aandachtig luisteren is het nogal storend als er doorheen gekletst wordt. In principe zijn er voldoende plekken waar we met elkaar kunnen kletsen zonder daarbij anderen tot last te zijn. Wowly, hoe denk jij hier over?
Gezien de ervaring in Enschede, het lijkt mij dat het goed mogelijk is om als je wat wilt bespreken met elkaar dat je dat in de BAR doet,
en het zal in ieders belang zijn dat we elkaar er op aanspreken, als het niet gaat zoals bedoeld.
B.V. als er gemeten word, (zoals in Enschede) dan kun je beter even uit de ruimte gaan, en dan echt genieten met "gesloten mond" van de goed afgestelde set, zodanig dat de mond er van kan open vallen.
