jeroen_d schreef:Hartelijk dank voor de uitleg. Even nog wat vragen om te controleren of ik het snap.
Als ik het goed begrijp, de load is in ons geval niet constant want de opamp van de T-amp stuurt de MOSFET eindtrap van de tripath chip aan, dus er moet een uitgangscap worden toegevoegd aan het voedinkje. Moet ik nog even kijken wat het varierende deel is van de 50mA die wordt genoemd op 41Hz, om te weten wat de opamp dan aan dynamische belasting vraagt. Als die dynamisch belasting (variaties in de stroom gevraagd door de opamp) gelijk is aan 10 mA dan moet ik minimaal 1000 uF goede kwaliteit elco aan de uitgang zetten, eventueel gecombineerd met MKT's om de inwendige weerstand op hoge frequenties te verlagen. Is het daarbij te verwachten dat er ook op die hele hoge frequenties 10 mA gevraagd wordt? Anders redt die kleine MKT het natuurlijk niet. MOSFET ingang met name capacititief dus juist steeds meer belasting van de opamp naarmate de frequentie hoger wordt?
Ik zou eerlijk gezegd genijgd zijn om naar de 2200 tot 4700uF te gaan, de spanning op zich is zoiezo klein dus je kan simpel een 16V exemplaar nemen en dan valt de groote nog zeer goed mee. Zoek eentje in de reeksen van Rubicon ZA, ZL, panasonic FC, Elna RJH of BCC serie 136. Staan in men eigen geprefereerde volgorde ( allen bij farnell te verkrijgen mocht je dit jezelf afvragen ). Het parrallel zetten van elco's en MKT's doe ik niet zo vaak, daar de afstand tussen de componenten soms wel eens meerbepalend word dan de componenten zelf.
Zie dat je zelf ook een minimum load ( 1/3van de load als het maximum van de tripath is een goede uitgangswaarde ) voorziet zodat de spanningsvariatie iets of wat doenbaar is.
Persoonlijk zou ik niet weten wat dit gaat doen bij de tripath.
Let wel op dat bij dit verbruik je de schakeling aanpast dat je geen te grote verliezen hebt in die weerstand tussen de twee afvlakelco's. En weerstadnen van 1ohm in serie met elke gelijkrichtdiode zou ook niet misstaan, en over het geheel een cap ipv over de diode, op die plek heeft ie zoiezo geen nut.
Groetjes
Rudy