Groetjes Walter
Daudio gaat 'live'
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio gaat 'live'
Inderdaad, je zou je bijna gaan afvragen of deze 'open' baffles nu wel open genoeg zijn aan de achterzijde
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Ze zijn precies zo breed als de baffle. Hier komt het voorzet stuk nog voor met de middentoner en tweeter. Volledig ontkoppeld dus, zodat resterende trillingen van de woofer baffle niet doorgeven worden aan het midhoog.Zweitse schreef:Zijn de units te breed voor de baffle, of lijkt dat maar zo.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Ze zijn voldoende open. Ik heb zojuist nagemeten en ze meten wel degelijk hetzelfde als de woofers in MOB3W, met identieke perfecte fase aansluiting. Alleen het niveau is een stuk lager waardoor de balans nogal anders is. Echter als je je oor vlakbij de woofers legt, waardoor je geen last hebt van dat niveauverschil, dan hoor je een totaal andere kwaliteit laag. De SLS-12 geeft dan in vergelijk hooguit wat gerommel weer.Walt schreef:Inderdaad, je zou je bijna gaan afvragen of deze 'open' baffles nu wel open genoeg zijn aan de achterzijde![]()
Groetjes Walter
Ik ga dat niveauverschil corrigeren, zodat met deze units de balans weer in orde is en ze lekker kunnen inspelen.
Re: Daudio gaat 'live'
ik ben zeer benieuwd!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
ik voel een vervolgtopic op http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=15783 aankomenDaudio schreef:.... dan hoor je een totaal andere kwaliteit laag. De SLS-12 geeft dan in vergelijk hooguit wat gerommel weer.![]()
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Tja, gewoon de 12" versie erin kieperen. 
Re: Daudio gaat 'live'
dat gaat ook gebeuren. 
Re: Daudio gaat 'live'
Hij had het er al eerder over.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 6#p1608666
Toen nog in de ontkennende fase.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 6#p1608666
Toen nog in de ontkennende fase.
Re: Daudio gaat 'live'
Ik verwacht eerder de MOB3W hier in de verkoopsectie en een Daudio dipool in Jeroen zijn woonkamer...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Daudio gaat 'live'
nu nog!hannesie schreef:Hij had het er al eerder over.![]()
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 6#p1608666
Toen nog in de ontkennende fase.
ik denk het niet.Walt schreef:Ik verwacht eerder de MOB3W hier in de verkoopsectie en een Daudio dipool in Jeroen zijn woonkamer...
Groetjes Walter
Re: Daudio gaat 'live'
Ik vermoed dat Jeroen zelf eerder voor de slankere 2x10" zou gaan, dat zou een compleet nieuwe baffle betekenen... Dan kan je net zo goed de Daudio vlakke versie gaan inzetten lijkt me.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Metingen en simulaties hebben uitgewezen dat een passief filter voor de schuine baffle met de AT woofers niet gaat voldoen aan mijn kwaliteitseisen. Teveel opslingering door de seriespoel in een passief filter en geen mooie filtering mogelijk richting de mid zonder belachelijk veel componenten.
De dipool kortsluiting is meer dan ik had gedacht op basis van simulatie met The Edge. Van het rendement van de parallel geschakelde woofers van 97dB in het middengebied blijft nog 80dB over bij 50Hz. Dat is wat te weinig naar mijn smaak en vraagt ook om deze reden om actieve filtering.
Het wordt dus toch weer de hybride combi passief/actief. Het actieve filter hoeft alleen te worden aangepast voor het laag. Om te testen kan zelfs de huidige ASP voor het W-frame gebruikt worden, niet ideaal maar geeft een behoorlijk rechte respons samen met het midhoog.
De woofers beginnen mij steeds meer te bekoren, ze hadden duidelijk inspeeltijd nodig om los te komen. Het laag is veel schoner en dynamischer dan ik uit mijn hoofdtelefoon hoor.
Het wordt dus toch weer de hybride combi passief/actief. Het actieve filter hoeft alleen te worden aangepast voor het laag. Om te testen kan zelfs de huidige ASP voor het W-frame gebruikt worden, niet ideaal maar geeft een behoorlijk rechte respons samen met het midhoog.
De woofers beginnen mij steeds meer te bekoren, ze hadden duidelijk inspeeltijd nodig om los te komen. Het laag is veel schoner en dynamischer dan ik uit mijn hoofdtelefoon hoor.
Re: Daudio gaat 'live'
Hallo Jeroen,
Heb je de T/S parameters van de woofers nagemeten? Wellicht hebben ze nog een lagere Qts dan je aanvankelijk dacht.
Groetjes Walter
Heb je de T/S parameters van de woofers nagemeten? Wellicht hebben ze nog een lagere Qts dan je aanvankelijk dacht.
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
De simulatie van The Edge heeft me de verkeerde kant op gewezen zoals ik al zei. Als ik beter naar de SLS-12 metingen had gekeken dan zou dit heel voorspelbaar zijn geweest.
Re: Daudio gaat 'live'
Deels jammer, een passief gefilterde 2x10" AT dipool was wel een unicum geweest lijkt me anderszijds een bewezen concept toepassen wat zeer goed werkt, waarom niet.
Verder ben ik wel benieuwd hoe die AT woofers zich verhouden tot mijn XLS-10 woofers en natuurlijk of je alsnog gaat proberen hoger te filteren tussen laag en mid. Eventueel zou je er een 3.5 weg van kunnen maken...
Groetjes Walter
Verder ben ik wel benieuwd hoe die AT woofers zich verhouden tot mijn XLS-10 woofers en natuurlijk of je alsnog gaat proberen hoger te filteren tussen laag en mid. Eventueel zou je er een 3.5 weg van kunnen maken...
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
We kunnen ze even bij je neerzetten. Het filter is tenslotte hetzelfde.
Re: Daudio gaat 'live'
Geen goed plan, grote kans dat ik ze dan niet meer weg wil laten gaan...
Wat zou ongeveer het verschil in diepgang zijn denk je tussen standaard H-baffle en julie vlakke baffle?
Groetjes Walter
Wat zou ongeveer het verschil in diepgang zijn denk je tussen standaard H-baffle en julie vlakke baffle?
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Ben je nou benieuwd of niet?Walt schreef:Geen goed plan, grote kans dat ik ze dan niet meer weg wil laten gaan...![]()
Geen verschil in diepgang, maar met de H-baffle en het W-frame kan je luider spelen voordat je X-max bereikt. Dit scheelt bij gelijke woofers 5-6dB, beetje afhankelijk natuurlijk van de dikte van de vlakke baffle en de diepte van het W of H-frame. Als je een H-frame van breedtexdiepte van 30x30cm hebt en een vlakke baffle van 30x7,5cm hebt dan scheelt het precies 6dB.Wat zou ongeveer het verschil in diepgang zijn denk je tussen standaard H-baffle en julie vlakke baffle?
Groetjes Walter
Re: Daudio gaat 'live'
Hallo Jeroen,
Wellicht nu wat off-topic maar ik had verwacht dat een H-baffle een lager -3dB punt zou hebben, kun je kort uitleggen hoe het kan dat beide baffle varianten even laag komen?
Groetjes Walter
Wellicht nu wat off-topic maar ik had verwacht dat een H-baffle een lager -3dB punt zou hebben, kun je kort uitleggen hoe het kan dat beide baffle varianten even laag komen?
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Het is misschien off-topic, maar net als Hypex is Daudio niet te beroerd om technische achtergrond informatie te verstrekken.Walt schreef:Hallo Jeroen,
Wellicht nu wat off-topic maar ik had verwacht dat een H-baffle een lager -3dB punt zou hebben, kun je kort uitleggen hoe het kan dat beide baffle varianten even laag komen?
Groetjes Walter
Om op je vraag terug te komen, het is open baffle, het resonantiepunt van de driver wordt daardoor niet beïnvloed. Waar je wel het verschil ziet is hoger in frequentie, daar waar het dipoolgedrag leidt tot de bekende dipoolbult. Die schuift omhoog bij de vlakke baffle, ook weer een factor 2 als het weglengte verschil een factor 2 kleiner is.
Re: Daudio gaat 'live'
Hallo Jeroen,
Bedankt voor de uitleg, ik zal ermee verder gaan in mijn eigen topic.
Groetjes Walter
Bedankt voor de uitleg, ik zal ermee verder gaan in mijn eigen topic.
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Het persbericht van Daudio staat op http://www.hifi.nl en op http://www.audioreview.nl
A.s. donderdag 30 mei demonstreren we de Daudio W1 speaker bij AVMN in Amersfoort.
Na de zelfbouwintroductie op de luisterdag, nu de introductie op de hifi markt.
En op 14 en 15 september zullen we deelnemen aan de X-fi-audioshow.
Naast berichten op dit forum kun je ons ook volgen op Facebook.
Groet, Hans
A.s. donderdag 30 mei demonstreren we de Daudio W1 speaker bij AVMN in Amersfoort.
Na de zelfbouwintroductie op de luisterdag, nu de introductie op de hifi markt.
En op 14 en 15 september zullen we deelnemen aan de X-fi-audioshow.
Naast berichten op dit forum kun je ons ook volgen op Facebook.
Groet, Hans
Re: Daudio gaat 'live'
Spannende tijden! In het licht van de huidige publiciteit zou het goed zijn als jullie site online zou zijn. Wanneer staat dat gepland?
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Als het goed is komt die vanavond on-line.
Re: Daudio gaat 'live'
Zijn er eigenlijk ook al plannen voor een recensie of test van jullie producten door een tijdschrift als Music & Emotion (voorheen Home Studio ?
(heb ik eindelijk weer eens een reden om een paar van die bladen te kopen voor de vakantie.
)
(heb ik eindelijk weer eens een reden om een paar van die bladen te kopen voor de vakantie.
