Door ziekte nu pas weer wat meer updates.
Helaas allemaal minder positief nieuws.
Toen ik de onderdelen van Kees kreeg heb ik uiteraard een proefpassing gedaan. Toen bleek dat ik 10mm hoogte te kort kwam. Ik dacht dus dat Kees een ringetje vergeten was. Geen punt, dus ik heb er zelf 1 gemaakt en gemonteerd. Toen alles uiteindelijk op de plek stond en ik de 3D geprinte versie erbij hield viel me op dat het wel erg hoog leek.
Lang verhaal kort. Kees was niets vergeten. Ik heb om onverklaarbare redenen steeds getekend met gewichten van 40mm lang en het blijkt dat de mijne 50mm lang zijn.
2 opties:
De gewichten 10mm verzinken in het plateau en het teveel geplaatste ringetje weghalen. Dan is hij weer zoals ik het me voorgesteld had.
Of alles zo laten en een hogere speler. Op zich geen ramp maar hij lijkt ietwat uit verhouding nu.
Dan is er natuurlijk het plateau... Ik ben met de adviezen van Kees aan de slag gegaan en dat werkt op zich wel maar heeeeeel erg langzaam. Het plateau doe ik met de hand ronddraaien maar dat schiet natuurlijk niet echt op en kost veel energie. Ook had ik het idee dat ik het lager met een hele verkeerde belasting aan het belasten was. Daarom even wat powertools erbij.
In de kop van het lager zit schroefdraad. Daar heb ik een M4 boutje ingedraaid en de kop ingespannen in mijn accuboor. Deze langzaam op snelheid laten komen et voilà. Dat werkt goed!
Nadeel was dat je nu goed ziet dat alles krom is aan het plateau op deze snelheid! Mijn werkbank stond gewoon te trillen!
Toen daagde me het ook dat dit met de hand eigenlijk bijna niet te doen is. Gisteren ben ik een uur bezig geweest en ik heb van de eerste cm een randje af kunnen halen. Dat schiet echt niet op!
De poten, het subframe en het hoofdframe zijn wel goed en "klaar". Het hoofdframe moet miss nog dat extra ringetje in de hoogte kwijt raken maar verder niets. Het is wel nog wachten op de Arduino voor ik me met de RPM meter bezig kan houden.
De motorbehuizing kan ik ook nog niet mee verder want ik moet dan eerst de hoogte goed hebben. Kortom, alles staat of valt weer met het plateau.