Hallo,
Ik heb een tijdje geleden deze preamp gebouwd http://sound.westhost.com/project06.htm in combinatie met het rumble filter: http://sound.westhost.com/project99.htm
Nu functioneert deze super, alleen heb ik last van een enorme inschakelplop als ik hem aan zet. Ik moet dus de volumeknop van mijn eindversterker eerst naar beneden draaien voordat ik de preamp aan kan zetten. Is er een simpele modificatie die ik kan toepassen zodat ik daar geen last meer van heb?
Alvast bedankt!
Koen
Inschakelplop preamp
Moderator: Beheerdersteam
Re: Inschakelplop preamp
Het simpelste lijkt mij een relais op de uitgang, aangestuurd door een RC trapje met een kleine transistor, of met een 555.
Re: Inschakelplop preamp
Of gewoon aan laten staan.
Een voor versterker is niet echt een stroom vreter
Een voor versterker is niet echt een stroom vreter
Re: Inschakelplop preamp
Wat dacht je van een kleine uC, een Attiny45 bijvoorbeeld die naar smaak een relais aanstuurt?
Ik heb een beginnetje gemaakt, kijk er anders maar even naar.
Update; ik krijg het zipje niet geupload...
Ik heb een beginnetje gemaakt, kijk er anders maar even naar.
Update; ik krijg het zipje niet geupload...
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Inschakelplop preamp
Is verholpen.SuperR schreef:Update; ik krijg het zipje niet geupload...
Re: Inschakelplop preamp
Zou de voeding niet aan te pasen zijn dat ie langzaaaam opkomt
.
Anne
Anne
Re: Inschakelplop preamp
Dat klinkt interessant, hoe zou ik zoiets voor elkaar kunnen krijgen? Ik hoopte ook op een simpele oplossingAh!buis schreef:Zou de voeding niet aan te pasen zijn dat ie langzaaaam opkomt.
Anne
