Subwoofer "Shiver MKI" (Shiva-X icm Hypex DS 4.0)

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Johannes
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 0:04
Locatie: Delft

Bericht door Johannes »

En ik maar denken 'baat het niet, dan schaadt het niet' toen ik het er in ging smeren...!

Nouja, ik heb gelukkig niet veel kit gebruikt... :shock:
Gebruikersavatar
Àadjo
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 22:55
Locatie: Bennekom

Bericht door Àadjo »

Deze SHIVA is m.i. exacte dezelfde "awesome" SHIVA van het failliete Adire Audio. Daar heb ik de mijne gekocht in 2004 voor $125 (excl. verz. en belasting). Dan is ie nu toch 30% duurder geworden, maar nog steeds "awesome"!


PS.
Johannes
Hoe ga jij om met de dual-coice-coil aansluiting. In serie of parallel?

http://www.diycable.com/main/pdf/shiva_docs.pdf
Bijlagen
in een kartonnen koker dis Sonotube heet. Wordt gebruikt voor het storten van beton voor viaduct zuilen.
in een kartonnen koker dis Sonotube heet. Wordt gebruikt voor het storten van beton voor viaduct zuilen.
Shiva1.jpg
Laatst gewijzigd door Àadjo op za 11 apr 2009, 18:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Het is toch een vrij andere woofer nu..
Gebruikersavatar
Àadjo
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 22:55
Locatie: Bennekom

Bericht door Àadjo »

Montana schreef:
Het is toch een vrij andere woofer nu..
Je hebt gelijk.

Hieronder de T/S paramaters uit de Shiva Adire Audio white paper.

Er zijn meer overeenkomsten dan verschillen...
Bijlagen
AA Shiva  T-S parms.jpg
Johannes
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 0:04
Locatie: Delft

Bericht door Johannes »

Àadjo schreef:
Deze SHIVA is m.i. exacte dezelfde "awesome" SHIVA van het failliete Adire Audio. Daar heb ik de mijne gekocht in 2004 voor $125 (excl. verz. en belasting). Dan is ie nu toch 30% duurder geworden, maar nog steeds "awesome"!
Zeker "awesome" 8)
Het werk heeft even stilgelegen, ik ben nu verhuisd en woon samen! :shock:

PS.
Johannes
Hoe ga jij om met de dual-coice-coil aansluiting. In serie of parallel?
Parallel, dan wordt het een 4-ohm driver, toch? :) M'n versterker vindt het in ieder geval prima zo!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

Het werk heeft even stilgelegen, ik ben nu verhuisd en woon samen!
dus de sub komt straks te koop? :twisted:
Johannes
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 jan 2009, 0:04
Locatie: Delft

Bericht door Johannes »

Haha, nee ik heb er voor gevochten :!:
En hij past wel goed in de 'thuisbioscoop' 8)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik heb er voor gevochten 8)

niks maken ze `m :wink:
Gesloten