Aardlus

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
dirklammers

Aardlus

Bericht door dirklammers »

Hallo allemaal,

Als ik mijn TV via RCA-pluggen op de audio-installatie aansluit krijg ik brom als dank: een aardlus dus. De CAI-aansluiting lostrekken helpt iets, maar zodra de RCA-pluggen uit de TV zijn is het brommen volledig over. Ik heb dus een aardlusisolator gekocht van wel haast € 9. Ik had twee verwachtingen: (1) het helpt NIET en (2) ALS het helpt krijg ik vast een slechte geluidskwaliteit. En jawel hoor, verwachting (2) komt uit. De brom is volledig weg :) maar het geluid is akelig "dun" geworden :( . Veel afval dus in hoog en laag. Wat kun je ook anders verwachten van zo'n diepteinvestiering ven haast € 9. Maar het principe werkt dus wel.
Zijn er beter oplossingen behalve dan audiofiele scheidingstransformatoren ? Helaas heeft mijn TV geen optische uitgang, dan zou het wel opgelost zijn.
Als niets anders helpt, dan wellicht een RCA naar SPDIF optisch en zo naar de versterker ?
Bijlagen
elelctronica_1326398731.jpg
elelctronica_1326398731.jpg (5.05 KiB) 284 keer bekeken
John P

Re: Aardlus

Bericht door John P »

Heel soms werkt het om de stekker (240V) van de TV om te draaien en/of de stekker van beide apparaten op een verdeeldoos te doen. Bij succes heb je negen hele euro's gespaard.
Dan

Bericht door Dan »

Ik zou het probleem toch bij de bron aanpakken. Zorgen dat alles naar één enkel punt geaard wordt.
Als het echt een aardlus is natuurlijk.... Kan het geen kapotte elco zijn?
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Direct de setup box aansluiten op de versterker en de tv alleen gebruiken voor het beeld dan hoeft daar geen kabel tussen.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Wat voor TV heb je ? en wat voor decoder, (als je er een hebt.)

Wat je ook kunt proberen is een aardlus isolator voor de CAI aansluiting.
http://elektronicadirect.nl/index.php?i ... 92&lang=NL
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”