Veeeel mooierhsmeets schreef:O, ja, de poort weer zwart, rvs was iets te veel van het goede.
Project #2: Vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project #2: Vloerstaander
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Project #2: Vloerstaander
Hoe krijg je toch die renders zo mooi?? Ik zit al de hele tijd te kloten met Maxwell render maar ik krijg alleen maar donkere ruisplaatjes. 
p.s. Zwart is idd veel mooier. Ook de vorm van de poten is beter.
p.s. Zwart is idd veel mooier. Ook de vorm van de poten is beter.
Re: Project #2: Vloerstaander
Dat het heel donker wordt heb ik alleen als ik een 'image based' hemel laat genereren, je moet bij de settings de 'Intensity' flink opkrikken om het te verbeteren, maar ook dan blijft het wat aan de donkere kant, ik trek het plaatje dan nog door photoshop om het nog op te helderen. Wat ik nog niet geprobeerd heb is met de camera settings spelen, wellicht door de instelling op handmatig te zetten en met de belichting te spelen het ook helderder wordt.Vinculum schreef:Hoe krijg je toch die renders zo mooi?? Ik zit al de hele tijd te kloten met Maxwell render maar ik krijg alleen maar donkere ruisplaatjes.
p.s. Zwart is idd veel mooier. Ook de vorm van de poten is beter.
Re: Project #2: Vloerstaander
Gisteravond...nacht
nog even zitten prullen aan de steunen voor onder de kast.
De uitstekende dragers breder gemaakt (65-->80mm) en alle overgangen van scherpe hoek omgezet in een radius. De doppen en voetschijven ook aangepast qua afmetingen, maar nu ik de rendering zie denk ik dat ik de 4 voetschijven 1 a 2mm kleiner maak (nu is de radius 80mm). Het randje blank metaal in de doppen zal zeker sneuvelen
En de doppen helemaal in blank metaal is dan weer te veel van goede.
'N alternatief is om alles gewoon donker te houden:
Als ik het uit aluminium laat maken kan alles zwart ge-eloxeerd worden (of poeder-coaten als het ijzer is). Wat ik wel nog moet nagaan is of aluminium van 15mm dik sterk genoeg ik om 40 a 50kg van de kasten te gaan dragen. Een vriend die werktuigbouwkunde heeft gedaan dacht dat het geen probleem moest zijn (onderbuikgevoel, niet nagerekend).
De uitstekende dragers breder gemaakt (65-->80mm) en alle overgangen van scherpe hoek omgezet in een radius. De doppen en voetschijven ook aangepast qua afmetingen, maar nu ik de rendering zie denk ik dat ik de 4 voetschijven 1 a 2mm kleiner maak (nu is de radius 80mm). Het randje blank metaal in de doppen zal zeker sneuvelen
'N alternatief is om alles gewoon donker te houden:
Als ik het uit aluminium laat maken kan alles zwart ge-eloxeerd worden (of poeder-coaten als het ijzer is). Wat ik wel nog moet nagaan is of aluminium van 15mm dik sterk genoeg ik om 40 a 50kg van de kasten te gaan dragen. Een vriend die werktuigbouwkunde heeft gedaan dacht dat het geen probleem moest zijn (onderbuikgevoel, niet nagerekend).
Laatst gewijzigd door hsmeets op vr 26 apr 2013, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Project #2: Vloerstaander
Probeer bij Camera de EV setting eens te verlagen. Bij mij was het alsof het licht aan ging op de render...hsmeets schreef:Dat het heel donker wordt heb ik alleen als ik een 'image based' hemel laat genereren, je moet bij de settings de 'Intensity' flink opkrikken om het te verbeteren, maar ook dan blijft het wat aan de donkere kant, ik trek het plaatje dan nog door photoshop om het nog op te helderen. Wat ik nog niet geprobeerd heb is met de camera settings spelen, wellicht door de instelling op handmatig te zetten en met de belichting te spelen het ook helderder wordt.
Re: Project #2: Vloerstaander
Zal dat vanavond eens proberen!Vinculum schreef:Probeer bij Camera de EV setting eens te verlagen. Bij mij was het alsof het licht aan ging op de render...hsmeets schreef:Dat het heel donker wordt heb ik alleen als ik een 'image based' hemel laat genereren, je moet bij de settings de 'Intensity' flink opkrikken om het te verbeteren, maar ook dan blijft het wat aan de donkere kant, ik trek het plaatje dan nog door photoshop om het nog op te helderen. Wat ik nog niet geprobeerd heb is met de camera settings spelen, wellicht door de instelling op handmatig te zetten en met de belichting te spelen het ook helderder wordt.
De plaatjes trek ik evengoed nog door Photoshop omdat ik ze wat flets zijn qua contrast (naar mijn smaak dan).
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Project #2: Vloerstaander
Whoops. EV doet het licht wel aan maar het word nu overbelicht. Dus toch weer terug en de intensiteit van de sky omhoog... Het zal een beetje spelen zijn tussen die 2.
Re: Project #2: Vloerstaander
15mm aluminium en 4 voetjes. Dan krijg je per "been" nog geen 15kg dat je moet ondersteunen. Dan lijkt me 15mm aluminium wel voldoende.
Ik heb een stuk 12mm dik alu om een idee te krijgen van wat 15mm alu moet voorstellen. Mij lijkt dat ruim voldoende.
Ik heb een stuk 12mm dik alu om een idee te krijgen van wat 15mm alu moet voorstellen. Mij lijkt dat ruim voldoende.
Re: Project #2: Vloerstaander
Voor de statische belasting is het ook wel voldoende, maar als je ze verplaatst en elders neerzet kunnen de krachten wat hoger zijn waardoor je het alu mogelijk toch vervormd. Maar goed, dat laatste zal niet zo vaak voorkomen en fietsen en vliegtuigen houden het ook vol 
Re: Project #2: Vloerstaander
Nog wat ogen-snoep...
en een eerste aanzet voor de aansluitingen achterop
Een optie is om spikes te gebruiken met een onderlegger die van een klein centreerputje is voorzien
en een eerste aanzet voor de aansluitingen achterop
Een optie is om spikes te gebruiken met een onderlegger die van een klein centreerputje is voorzien
Re: Project #2: Vloerstaander
en nog een keer eentje om het af te leren....
Ik heb inmiddels ook nu wel een ei gelegd over de te gebruiken drivers:
de 26W8867, 18W8531 en de D3004/662000.
Eerst volgende stap is het zagen van de eerste stroken MDF.....misschien vanmiddag even bij de houthandel langsgaan.....
Ik heb inmiddels ook nu wel een ei gelegd over de te gebruiken drivers:
de 26W8867, 18W8531 en de D3004/662000.
Eerst volgende stap is het zagen van de eerste stroken MDF.....misschien vanmiddag even bij de houthandel langsgaan.....
Laatst gewijzigd door hsmeets op ma 29 apr 2013, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Project #2: Vloerstaander
Niet slecht maar wel een stuk donkerder dan het andere kleur-schema.
Dat kan wel heel mooi zijn in een ruimte met verder lichte meubels en redelijk wat lichtinval.
Dat kan wel heel mooi zijn in een ruimte met verder lichte meubels en redelijk wat lichtinval.
Re: Project #2: Vloerstaander
Mijn idee is dat een wat donker gestelde kast minder aanwezig is in welk soort interieur dan ook. Het donkerrood/bordeaux geeft het een wat luxere en warmere uitstraling.
Re: Project #2: Vloerstaander
Ik heb het front van mijn sub ook in Bordeaux maar de body van de kast is Champagne van kleur, wat het geheel een stuk lichter maakt.
Qua kleur vind ik dat Bordeaux dus wel erg mooi, maar misschien een beetje donker als je 't met zwart combineert.
Je render geeft wel een wat donkere versie van Bordeaux rood weer. In 't echt is het iets lichter volgens mij. (kan ook aan mijn scherm liggen)
Qua kleur vind ik dat Bordeaux dus wel erg mooi, maar misschien een beetje donker als je 't met zwart combineert.
Je render geeft wel een wat donkere versie van Bordeaux rood weer. In 't echt is het iets lichter volgens mij. (kan ook aan mijn scherm liggen)
Re: Project #2: Vloerstaander
Jetzt Geht's Los!!!
De lokale houthandel heeft een email gekregen om de eerste twee platen MDF te verzagen en een (ook lokaal) bedrijf heb ik gevraagd om een kosten indicatie af te geven voor de alu voeten.
De lokale houthandel heeft een email gekregen om de eerste twee platen MDF te verzagen en een (ook lokaal) bedrijf heb ik gevraagd om een kosten indicatie af te geven voor de alu voeten.
Re: Project #2: Vloerstaander
kreeg de eerste offerte binnen voor het cnc'en en draaien van de onderdelen voor de 2 voeten: 800 euro ex. BTW. Oooooooops
Dat het niet goedkoop zou zijn wist ik wel, maar dit is toch wel een beetje te gortig. Lijkt er haast op dat men de klus gewoon niet wil.
Dat het niet goedkoop zou zijn wist ik wel, maar dit is toch wel een beetje te gortig. Lijkt er haast op dat men de klus gewoon niet wil.
Re: Project #2: Vloerstaander
Ik denk dat je maar eens een mailtje naar Den helder moet sturen.....(freeskees)
http://www.techgraphix.nl/
http://www.techgraphix.nl/
Re: Project #2: Vloerstaander
Ray,ray5150 schreef:Ik denk dat je maar eens een mailtje naar Den helder moet sturen.....(freeskees)
http://www.techgraphix.nl/
mijn dank en mail: is'k'burt!
Huib
Re: Project #2: Vloerstaander
Je mag mij ook eens een PB/email sturen met een maattekening, dan kan ik eens kijken of we er bij ons op de zaak iets mee kunnen. Welk materiaal wil je graag en in welke afwerking (kleur)?
Groeten,
Mischa
Groeten,
Mischa
Re: Project #2: Vloerstaander
Zo, ik ben gestart, ik heb in de vroege avond een aantal platen al van een facet/schuine kant voorzien met de frees, dat gaat nu makkelijker dan straks als de kast in elkaar zit. Wel even terug naar de houthandel morgen: ergens tussen hersenen en vingers is iets fout gegaan, ik dacht aan de maat van 435mm maar typte vrolijk 450mm in de mail die ik naar de houthandel stuurde. Gelukkig is ergens iets van af zagen minder moeilijk dan er iets aan zagen.
Re: Project #2: Vloerstaander
Één keer begonnen gaat het meestal wel betrekkelijk vooruit. 
Bij mij stokt het meestal bij de finale afwerking.
Bij mij stokt het meestal bij de finale afwerking.
Re: Project #2: Vloerstaander
Een kleine proef vanmorgen liet zien dat een voetplaat uit 18mm MDF niet haalbaar is. De speakers gaan een 50 a 60kg wegen. Ik heb een strook MDF gezaagd met de afmetingen van de voorste twee poten en er een gewicht opgezet van een 25kg. Dan buigt het een 3mm door en dat zal, zwaartekracht wint altijd, alleen maar meer worden.
Vooralsnog lijkt een voet geheel uit alu niet haalbaar wegens de kosten. Staal is qua grondstof goedkoper maar moeilijker te bewerken waardoor het alleen maar duurder zou worden werd mij verteld. Ik denk nu aan een sandwich van metaal en MDF, mdf voor de afwerking en staal voor de sterkte.
Vooralsnog lijkt een voet geheel uit alu niet haalbaar wegens de kosten. Staal is qua grondstof goedkoper maar moeilijker te bewerken waardoor het alleen maar duurder zou worden werd mij verteld. Ik denk nu aan een sandwich van metaal en MDF, mdf voor de afwerking en staal voor de sterkte.
