Magnat subwoofer

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Vuurkat

Magnat subwoofer

Bericht door Vuurkat »

Het was vandaag weer een lekker klusweertje dus ben ik begonnen aan een subwoofer. Ik heb gekozen voor een subwoofer, omdat ik de bas van een Visaton AL130 net niet diep genoeg vind en twee woofers erbij is weer wat te duur.

De woofer is een Magnat Xecutor 1200 die ik van Bartsegers heb overgenomen. De kast is 60,9 bij 37,6 bij 37,6 cm (in theorie :roll: :wink: ). De netto inhoud is ongeveer 65L, wat een Qtc van 0,8 oplevert. De f3 ligt volgens WinISD dan op 37Hz.

Edit: hij klinkt goed 8)

Foto's:
Bijlagen
nu nog afwerken.JPG
binnenkant.JPG
hout en woofer.JPG
Miniwatt

Re: Magnat subwoofer

Bericht door Miniwatt »

Vuurkat schreef:
Het was vandaag weer een lekker klusweertje
Voor mij is lekker klusweer toch regen hoor, dat je zonder gewetensbezwaar binnen kunt blijven ;)
bartsegers

Bericht door bartsegers »

je hebt gem gesloten spelen dus nu?
Ik heb hem altijd in een BR kast gehad, maar dit ziet er goed uit!

Waar stuur je hem mee aan nu ? (je kan hem best wat voer geven hoor, gevoelighied is wat laag namelijk)
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

Bedankt :D (moet 'm nog wel afwerken maar daar heb ik nooit zin in).

Ik gebruik nu het rechterkanaal van een 95W versterker voor de sub. Hiermee krijg ik 'm niet naar z'n Xmax :roll: . Volgens WinISD kan hij in deze behuizing (65L gesloten) ongeveer 250W hebben en haalt hij ongeveer 85dB/1W/1m. Ik heb voor gesloten gekozen omdat de qts 0.58 is, leek me wat aan de hoge kant voor basreflex.
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

Versterker wordt deze die ik van Amanda heb gekocht. De boost moet ik misschien nog aanpassen, tabel daarvoor had ik al gevonden. Een luchtdichte ruimte maken voor de versterker was wat prutsen (er zat ook bracing in de weg), maar is uiteindelijk wel gelukt.

De kast heb ik ook geschuurd met de bandschuurmachine zodat de randjes niet meer uitsteken. Nu is de kast alleen wel erg scherp geworden, ik heb me er al twee keer aan gesneden :x .
Gesloten