UcD400 Subwoofer versterker klaar, tweak vraagjes

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

UcD400 Subwoofer versterker klaar, tweak vraagjes

Bericht door tbusquet »

Ik heb van de week een eindversterker voor mijn twee SDX15 subwoofers in elkaar geknutseld.

De versterker bestaat uit twee UcD400ST modules.
Een SMPS1200A400 voeding.
Een Modushop Pessante behuizing met zwart alu front paneel.
Verder een aantal koellichamen en wat aansluit-terminals, kabels, twee potmeters etc.

Nu een paar vraagjes;
Ik heb nog een aantal LM4562 opamps liggen van eerdere UcD projectjes. Heeft het voor subwoofer gebruik ook zin om de NE5532's van de ST's te vervangen voor de LM's?
Tevens heeft de SMPS1200 een regulated 12v uitgang, hier hangt nu alleen een led aan die in het frontpaneel zit. Kan ik de 12v gebruiken om de op-amps van de UcD's te voeden? Zo ja, hoe moet ik dat dan aansluiten?

Ook ben ik nog opzoek naar een push button zoals deze:
http://www.hecke-elektronica.nl/product ... kel=R1600B
Maar dan in het zwart. Het mag ook alleen een ring zijn met een led zonder schakelfunctie.

Hebben jullie verder nog op of aanmerkingen op het ontwerp van de versterker zoals ik hem nu gebouwd heb?
Bijlagen
ucd40001.jpg
ucd40002.jpg
ucd40003.jpg
ucd40004.jpg
ucd40005.jpg
ucd40006.jpg
ucd40007.jpg
ucd40008.jpg
ucd40009.jpg
ucd40010.jpg
ucd40011.jpg
ucd40012.jpg
ucd40013.jpg
ucd40014.jpg
ucd40015.jpg
ucd40016.jpg
ucd40017.jpg
ucd40018.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: UcD400 Subwoofer versterker klaar, tweak vraagjes

Bericht door dre »

voor het laag zou ik eerder de opa2134 gebruiken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: UcD400 Subwoofer versterker klaar, tweak vraagjes

Bericht door ray5150 »

Kleine suggestie :
Led-Chrome.jpg
Led-Chrome.jpg (22.05 KiB) 2332 keer bekeken
:mrgreen:
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

Re: UcD400 Subwoofer versterker klaar, tweak vraagjes

Bericht door tbusquet »

ray5150 schreef:
Kleine suggestie :
Led-Chrome.jpg
:mrgreen:

Die ken ik wel, vind ik niet zo mooi en niet zwart :)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: UcD400 Subwoofer versterker klaar, tweak vraagjes

Bericht door ray5150 »

Nee, een stuk schilderstape...da's fraai... :wink:
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

Re: UcD400 Subwoofer versterker klaar, tweak vraagjes

Bericht door tbusquet »

ray5150 schreef:
Nee, een stuk schilderstape...da's fraai... :wink:
Och zit aan de binnenkant. Hete lijm hecht niet aan koud aluminium. Vandaar :-)

Ik heb een 1mm gaatje in het front gemaakt en vanaf de achterkant tot de helft een 2mm gaatje waar de led in valt, stukje tape zit er tussen om met hete lijm de led te kunnen fixeren.
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

Re: UcD400 Subwoofer versterker klaar, tweak vraagjes

Bericht door tbusquet »

Ik heb gisteren de lm's op de modules gesoldeerd, blijft een gepriegel, maar is goed gelukt.

Ook heb ik geprobeerd om de lm's rechtstreeks te voeden met de regulated 12v van de smps, dit werkte niet.
Ik heb de handleiding van hypex gevolgd zoals bedoeld om de ucd400 op de 12v van een supply hg aan te sluiten. Dus de twee transistoren verwijderen die tussen de normale voedingsspanning en de opamp zit en de 12v op de output pin van de transistoren te solderen. Dit resulteerde in geen geluid.
Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan en hoe het wel moet?
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

Re: UcD400 Subwoofer versterker klaar, tweak vraagjes

Bericht door tbusquet »

tbusquet schreef:
Ik heb gisteren de lm's op de modules gesoldeerd, blijft een gepriegel, maar is goed gelukt.

Ook heb ik geprobeerd om de lm's rechtstreeks te voeden met de regulated 12v van de smps, dit werkte niet.
Ik heb de handleiding van hypex gevolgd zoals bedoeld om de ucd400 op de 12v van een supply hg aan te sluiten. Dus de twee transistoren verwijderen die tussen de normale voedingsspanning en de opamp zit en de 12v op de output pin van de transistoren te solderen. Dit resulteerde in geen geluid.
Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan en hoe het wel moet?
Ook het voeden van de opamps is gelukt. De pinout die in de manual van de smps staat klopt dus niet. Hierdoor had ik 12v+ aan de ene en ground aan de andere kant van de opamp zitten ipv 12v-.

Nog een vraag, als iemand tenminste antwoord,....
De smps heeft maar 1 aansluiting voor DC error, normaliter sluit je die aan op de + van de luidspreker uitgangen. Omdat ik twee ucd's hier op wil aansluiten heb ik beide + luidspreker aansluitingen genomen en bij elk een diode in serie geplaatst en zo aan de dc error pin gezet. Is dat juist?
Plaats reactie