Jammer hij deed het zo mooi
Moderator: Beheerdersteam
Re: Jammer hij deed het zo mooi
Net maar weer begonnen met het componenten na meten.
De eind torren hebben het dus al weer begeven.
T15 en T 16 zijn nog goed.
T10 en T8 zijn ook kapot
T7 en T9 meten goed
T13 en T14 meten ook nog goed
T11 en T12 meten nog wel goed maar T12 was dus heet geworden.
T1,2,3,4,5,6 meten ook allemaal nog goed.
Verder nog even wat weerstanden gemeten.
Maar daar heb ik geen gekke dingen kunnen vinden.
Verder moet ik de boel nog terug plaatsen wat verkeert meete maar daar ga ik morgen weer mee verder.
Ik vind het nu wel weer even genoeg voor vandaag.
Dan de T15 en 16 er maar uit laten en de voltages meten.
Groetjes George
De eind torren hebben het dus al weer begeven.
T15 en T 16 zijn nog goed.
T10 en T8 zijn ook kapot
T7 en T9 meten goed
T13 en T14 meten ook nog goed
T11 en T12 meten nog wel goed maar T12 was dus heet geworden.
T1,2,3,4,5,6 meten ook allemaal nog goed.
Verder nog even wat weerstanden gemeten.
Maar daar heb ik geen gekke dingen kunnen vinden.
Verder moet ik de boel nog terug plaatsen wat verkeert meete maar daar ga ik morgen weer mee verder.
Ik vind het nu wel weer even genoeg voor vandaag.
Dan de T15 en 16 er maar uit laten en de voltages meten.
Groetjes George
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Jammer hij deed het zo mooi
Heb je de instelpotmeter al vervangen en zo ja hoe staat ie ingesteld?
Re: Jammer hij deed het zo mooi
Krijg zo het idee dat je hier of daar iets verwisseld heb.Bijv. T15 met T16 of de eindtorren,is katastrofaal .
De types in je schema zijn ook hier en daar mis.Bij T4 staat BC550,moet BC560 zijn.Voor T14 staat er BD140 moet zijn BD139 anders veel te grote ruststroom.
Waarom er voor T8 en T10 de kleine BC's zijn gebruikt ipv BD's is me niet duidelijk.Het heeft er blijkbaar mee gegaan maar toch nogal krap,beetje overbelasting en ze bakken.
Bij 't inschakelen de spanning tussen de basissen van T8 en T10 in de gaten houden.Komt dat boven 4V zet 'm dat maar vlug weer uit (+ bij T8).Dan is er iets mis rond T13,14 en de instelpot.
Anne
De types in je schema zijn ook hier en daar mis.Bij T4 staat BC550,moet BC560 zijn.Voor T14 staat er BD140 moet zijn BD139 anders veel te grote ruststroom.
Waarom er voor T8 en T10 de kleine BC's zijn gebruikt ipv BD's is me niet duidelijk.Het heeft er blijkbaar mee gegaan maar toch nogal krap,beetje overbelasting en ze bakken.
Bij 't inschakelen de spanning tussen de basissen van T8 en T10 in de gaten houden.Komt dat boven 4V zet 'm dat maar vlug weer uit (+ bij T8).Dan is er iets mis rond T13,14 en de instelpot.
Anne
Re: Jammer hij deed het zo mooi
Ik ben nog wel wat aan het stoeien geweest maar ik ga hem morgen weg brengen naar een specialist.
Ik laat natuurlijk nog wel even weten waar om het bij mij niet wou lukken.
Ik laat natuurlijk nog wel even weten waar om het bij mij niet wou lukken.
Re: Jammer hij deed het zo mooi
Nee helaas.
Inmiddels is alles zo vaak vervangen dat de print versleten is.
Als je alles hebt opgebouwd en onder spanning zet dan lijkt het goed.
Ga je dan de stromen meten dan zie je dat slechts de helft stroom trekt en de andre helft niets.
Nu is degene die met de versterker bezig is ff op vakantie en zal eind okt verder gaan.
Mogelijk zal er een nieuwe print gemaakt moeten worden.
Gaat het echt niet lukken fan bouwen we er wat anders van.
Ik heb immers een mooie +-48V dus daar moet wel wat mee te doen zijn.
Groetjes george
Inmiddels is alles zo vaak vervangen dat de print versleten is.
Als je alles hebt opgebouwd en onder spanning zet dan lijkt het goed.
Ga je dan de stromen meten dan zie je dat slechts de helft stroom trekt en de andre helft niets.
Nu is degene die met de versterker bezig is ff op vakantie en zal eind okt verder gaan.
Mogelijk zal er een nieuwe print gemaakt moeten worden.
Gaat het echt niet lukken fan bouwen we er wat anders van.
Ik heb immers een mooie +-48V dus daar moet wel wat mee te doen zijn.
Groetjes george
Re: Jammer hij deed het zo mooi
Hmm, eventueel wil ik wel een nieuwe print maken. lijkt me ook wel eens leuk, iets bestaands kopieren.
Denk er eens over na, dan hoor ik het wel.
Denk er eens over na, dan hoor ik het wel.
Re: Jammer hij deed het zo mooi
Met die gedachte loop ik ook al een beetje rond.
Misschien is dat wel de oplossing.
Dan is echt alles nieuw.
Helaas kan ik tot eind okt niet bij mijn amp aan gezien deze nog bij de reperateur staat.
Gelukkig heb ik geen haast.
Als de reperateur terug is zal ik het hem voor leggen.
Misschien is dat wel de oplossing.
Dan is echt alles nieuw.
Helaas kan ik tot eind okt niet bij mijn amp aan gezien deze nog bij de reperateur staat.
Gelukkig heb ik geen haast.
Als de reperateur terug is zal ik het hem voor leggen.
Re: Jammer hij deed het zo mooi
Tis al weer even geleden maar hij leeft weer.
Niet in de gedaante die ik verwacht had maar hij is wel veel beter geworden.
Ik heb de versterker dus weg gebracht naar een goede kennis die voor al heel veel verstand heeft van buizen en daar zit natuurlijk een risico in.
Zo ziet het er nu uit. Er zijn dus een paar buisjes bij gekomen en de printjes met de transistoren zijn vervangen door andere types die beter in deze schakeling passen. Ook is er dus een buisje toe gevoegd en wel de 6080 en is het transistor assisted triode geworden. Hoe is dit dan geworden, Heel erg goed.
Even wat history van de set waar ik mee speel.
Ik heb dus heel lang met de Aron No3 gepeeld tot deze er mee stopte.
Toeval was dat ik in die periode een cursus buizen versterkers volgde bij Menno en daar had ik de Mono blokken gebouwd die toch echt een mooier plaatje wisten neer te zetten dan de Aaron.
deze versterker gaat daar weer ruim over heen en geeft mij een stereo beeld waar ik echt midden inzit. Het geheel heeft ook een betere controle op de speakers waar door ook het laag beter is geworden.
Ik ben dus heel erg blij met deze upgrade van de versterker die feitelijk totaal nieuw is.
Hier voor wil ik Adriaan dan ook hartelijk bedanken dit is echt goed geworden.
Het exacte schema heb ik niet maar de opzet is volgens het zelfde principe als in de link hier onder maar dan met triodes.
http://www.tubecad.com/2008/04/blog0140.htm
iedereen die heft mee geholpen om het schema uit te pluizen en de spullen de bezorgen bedankt!
Ik had tot een paar dagen geleden de versterker helemaal af geschreven.
Het circuit is zo gevoelig dat de meet pennen van de volt meter en scoop het ding al laat klappen.
maar al met al ben ik nu erg gelukkig met het eind resultaat.
Voor de lief hebbers wil ik hem wel mee nemen naar Breda als daar animo voor is.
Kunnen we een versterker vergelijk houden met het bakbeest van Ray.
Groetjes George
Niet in de gedaante die ik verwacht had maar hij is wel veel beter geworden.
Ik heb de versterker dus weg gebracht naar een goede kennis die voor al heel veel verstand heeft van buizen en daar zit natuurlijk een risico in.
Zo ziet het er nu uit. Er zijn dus een paar buisjes bij gekomen en de printjes met de transistoren zijn vervangen door andere types die beter in deze schakeling passen. Ook is er dus een buisje toe gevoegd en wel de 6080 en is het transistor assisted triode geworden. Hoe is dit dan geworden, Heel erg goed.
Even wat history van de set waar ik mee speel.
Ik heb dus heel lang met de Aron No3 gepeeld tot deze er mee stopte.
Toeval was dat ik in die periode een cursus buizen versterkers volgde bij Menno en daar had ik de Mono blokken gebouwd die toch echt een mooier plaatje wisten neer te zetten dan de Aaron.
deze versterker gaat daar weer ruim over heen en geeft mij een stereo beeld waar ik echt midden inzit. Het geheel heeft ook een betere controle op de speakers waar door ook het laag beter is geworden.
Ik ben dus heel erg blij met deze upgrade van de versterker die feitelijk totaal nieuw is.
Hier voor wil ik Adriaan dan ook hartelijk bedanken dit is echt goed geworden.
Het exacte schema heb ik niet maar de opzet is volgens het zelfde principe als in de link hier onder maar dan met triodes.
http://www.tubecad.com/2008/04/blog0140.htm
iedereen die heft mee geholpen om het schema uit te pluizen en de spullen de bezorgen bedankt!
Ik had tot een paar dagen geleden de versterker helemaal af geschreven.
Het circuit is zo gevoelig dat de meet pennen van de volt meter en scoop het ding al laat klappen.
maar al met al ben ik nu erg gelukkig met het eind resultaat.
Voor de lief hebbers wil ik hem wel mee nemen naar Breda als daar animo voor is.
Kunnen we een versterker vergelijk houden met het bakbeest van Ray.
Groetjes George
Re: Jammer hij deed het zo mooi
Kappa7 schreef:Kunnen we een versterker vergelijk houden methet bakbeestde prachtige Pass Labs kloon van Ray.
Re: Jammer hij deed het zo mooi
Je hebt gelijk een beetje meer eerbied mag welray5150 schreef:Kappa7 schreef:Kunnen we een versterker vergelijk houden methet bakbeestde prachtige Pass Labs kloon van Ray.
Re: Jammer hij deed het zo mooi
Ik heb ook wel eerbied voor Adriaan van Doorn dat hij van die bestaande versterker toch weerr iets moois heeft gemaakt.
Ik ben wel benieuwd hoe het klinkt, maar de resultaten van Adriaan kennend, zal dt best goed zijn,
Ik ben wel benieuwd hoe het klinkt, maar de resultaten van Adriaan kennend, zal dt best goed zijn,
Re: Jammer hij deed het zo mooi
Zeker weten. Ray doet het zelf, jij besteedt het uit. Ja kunst...Kappa7 schreef:Je hebt gelijk een beetje meer eerbied mag wel
- hans_b
- Ook commercieel actief
- Berichten: 156
- Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Jammer hij deed het zo mooi
Vanavond deze versterker gehoord op het mid/hoog van de Daudio speakers.
En dat klonk erg mooi!! Heel natuurlijk en een hele mooie ruimte afbeelding.
Met deze versterker gaat de Daudio speaker nog beter spelen.
Was een erg gezellige en leerzame avond. Bedankt Kappa7
En dat klonk erg mooi!! Heel natuurlijk en een hele mooie ruimte afbeelding.
Met deze versterker gaat de Daudio speaker nog beter spelen.
Was een erg gezellige en leerzame avond. Bedankt Kappa7
Re: Jammer hij deed het zo mooi
Ik vond het ook een zeer geslaagde avond en heb genoten van de muziek.
Jullie systeem maakt echt muziek.
Jullie systeem maakt echt muziek.
- hans_b
- Ook commercieel actief
- Berichten: 156
- Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Jammer hij deed het zo mooi
Bedankt! En jou versterker ook!Kappa7 schreef:Ik vond het ook een zeer geslaagde avond en heb genoten van de muziek.
Jullie systeem maakt echt muziek.
Leuke van dit soort avonden is dat ze eigenlijk veel te snel voorbij gaan. Een vriend van mij schreef laatst dat hij bij het luisteren van mijn luidspreker last kreeg van "geluidshonger". Dat vond ik een pracht term. Gister kreeg ik "geluidshonger" door jou buizenversterker. Het was nog net iets lekkerder, natuurlijker. En je merkte ook wel dat ik dan allerlei nummer aan je wilde laten horen. Ook de songs van Loslobos vond ik erg goed.
Kortom jou versterker met onze speaker, was een pracht combi.
