Project #2: Vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project #2: Vloerstaander
Het is wel goedkoper, maar ook veel werk om een beetje redelijke eindresultaat te behalen.
Re: Project #2: Vloerstaander
Werk jij bij de 'Action'?Vinculum schreef:Action spuitbussen zijn goedkoper....
Nou, ik besteed het wel uit, een klein onderdeel zoals het klankbord van de 2-weg was goed te doen, maar aan het soort afmetingen van deze kasten waag ik mij niet met een spuitbusje...
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Project #2: Vloerstaander
Nee zeker werk ik niet bij de Action (gelukkig niet). Het was ook niet heel serieus bedoeld. Zo'n spuitbus is prima voor kleindere onderdelen maar niet als je een grote speaker wil spuiten. Dan gaat het uiteindelijk ook in de papieren lopen.
Toch blijft het prima verf...
Toch blijft het prima verf...
- hans_b
- Ook commercieel actief
- Berichten: 156
- Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Project #2: Vloerstaander
Welke spuiter is dat? Prijzen zijn namelijk niet verkeerd.hsmeets schreef:De gaten in de braces nog herschikt: minder gaten maar meer 'Sd' : 480cm2 waar de woofer een Sd van 320cm2 heeft.
Het latje (50x200mm) gaat deels verscholen achter de magneet (110mm doorsnee), ik dek het, zoals geopperd, af met wat vilt/noppenschuim. De holle ruimte vul ik verder met Twaron.
Omdat ik niet zo tevreden was over de plaatselijke spuiter heb ik nog eens rondgeneusd naar andere spuiterijen en kreeg vanmiddag van een meubelspuiterij een prijslijst, ze rekenen per m2 en dan kom ik, inclusief btw, op een 370 a 390 euro uit voor beide kasten (kasten hoogglans, klankbord zijdeglans) en een 240 a 260 als ik alles zijdeglanzend zou laten spuiten.
Re: Project #2: Vloerstaander
Hier de prijslijst, firma met vestigingen in het Brabantse Neunen en Belgische Kinrooi.Zweitse schreef:Dat zijn volgens mij nette prijzen.
http://www.spuiterij-jansen.nl/
Laatst gewijzigd door hsmeets op wo 17 apr 2013, 8:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Project #2: Vloerstaander
Misschien een kleine tip Huib: Giessen in Heerlen is sinds kort begonnen met het poedercoaten van MDF voor de keukenindustrie. Je zou daar ook nog eens een telefoontje aan kunnen wagen.
Groeten,
Mischa
Groeten,
Mischa
Re: Project #2: Vloerstaander
Hi Mischa,
Ik hou het gewoon bij natlakken en gepolijst tot hoogglans
Huib
Ik hou het gewoon bij natlakken en gepolijst tot hoogglans
Huib
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Project #2: Vloerstaander
dit zou ik zeker overwegenJohn P schreef:Mischien kun je een driehoekige kamer overwegen voor de middentoner.
- hans_b
- Ook commercieel actief
- Berichten: 156
- Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Project #2: Vloerstaander
Dat had ik al gedacht.hsmeets schreef:Hier de prijslijst, firma met vestigingen in het Brabantse Neunen en Belgische Kinrooi.Zweitse schreef:Dat zijn volgens mij nette prijzen.
http://www.spuiterij-jansen.nl/
Re: Project #2: Vloerstaander
Is de huidige vorm dan niet driehoek genoeg? Als daar ook nog twaron bijkomt.Henkjan schreef:dit zou ik zeker overwegenJohn P schreef:Mischien kun je een driehoekige kamer overwegen voor de middentoner.
Re: Project #2: Vloerstaander
O? Heb je ervaringen om te delen?hans_daudio schreef:Dat had ik al gedacht.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Project #2: Vloerstaander
Hij bedoelt een dergelijke vorm:hsmeets schreef:Is de huidige vorm dan niet driehoek genoeg? Als daar ook nog twaron bijkomt.Henkjan schreef:dit zou ik zeker overwegenJohn P schreef:Mischien kun je een driehoekige kamer overwegen voor de middentoner.
Jij hebt die vorm niet naar achteren maar naar boven. De geluidsgolven gaan alleen hoofdzakelijk naar achteren en daar worden ze door deze wigvorm gedempt.
Re: Project #2: Vloerstaander
Is dat verschil ooit gemeten? Mijn gevoel, ik kan het mis hebben, zegt dat het niet zo veel zal uitmaken of het er zo of zo gedaan wordt:Vinculum schreef:Hij bedoelt een dergelijke vorm:hsmeets schreef:Is de huidige vorm dan niet driehoek genoeg? Als daar ook nog twaron bijkomt.Henkjan schreef:dit zou ik zeker overwegen
Jij hebt die vorm niet naar achteren maar naar boven. De geluidsgolven gaan alleen hoofdzakelijk naar achteren en daar worden ze door deze wigvorm gedempt.
De druk opbouw en staande golven (en demping) zal toch ook zo, zo goed als identiek zijn.
Ik denk dat je 'backwave' ook niet letterlijk moet nemen: er zit o.a. een dikke magneet in de weg die enig geluid al flink verstrooid naar de zijkanten, de reflecties komen van alle kanten terug.
Is de wigvorm eigenlijk niet ook een transmissielijn, alleen met een gesloten einde ipv een open einde waardoor de andere reflectie van de staande golf de conusbeweging juist dempt in plaats van versterkt. De taper van de lijn zorgt dat de lijn niet afgestemd is op 1 frequentie/golglengte maar met een bepaalde Q c.q. bandbreedte werkt.
Re: Project #2: Vloerstaander
De constructie nog iets bijgepunt, o.a. dan toch maar de lat achter de middentoner een kwart slag gedraaid
Om het nog wat op te leuken overweeg ik om een flens uit RVS te laten draaien waar de BR pijp aan vast zit, de fles met BR pijp wordt dan op het klankbord geschroefd.
Nu nog even nadenken over de constructie, bevestiging en vorm van de voeten.
Om het nog wat op te leuken overweeg ik om een flens uit RVS te laten draaien waar de BR pijp aan vast zit, de fles met BR pijp wordt dan op het klankbord geschroefd.
Nu nog even nadenken over de constructie, bevestiging en vorm van de voeten.
Re: Project #2: Vloerstaander
Hm, dat zou mooi uit kunnen zien bij een wat industriële inrichting. Heb je dit niet, gaat je dat volgens mij snel vervelen.
Gr. Mischa
Gr. Mischa
Re: Project #2: Vloerstaander
ja, best mogelijk, maar nu bij ons in het dorp heel binnenkort een Action
opent, als het dan verveeld: primer en zwarte verf er over spuiten 
Re: Project #2: Vloerstaander
Tussenstand van een render, bekleding van baffle is leer, maar dat zal in werkelijkheid gewoon verf zijn, was deze render plugin voor Sketchup aan het uitproberen, vandaar.
Laatst gewijzigd door hsmeets op zo 21 apr 2013, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Project #2: Vloerstaander
Door de schaal van de nerf van het grondvlak lijken het net miniatuur modellen. Misschien moet Sophia met de lange benen weer terugkomen. 
Re: Project #2: Vloerstaander
Welke plugin heb je daarvoor hsmeets? Ik zoek er namelijk nog 1.
Re: Project #2: Vloerstaander
http://www.maxwellrender.com/index.php/ ... r_sketchup
er is een gratis versie (heb ik gebruikt), maximale output 800x800px en eentje die 75 euri's kost en tot 1920x1080px gaat en waarbij een betere renderer beschikbaar is.
er is een gratis versie (heb ik gebruikt), maximale output 800x800px en eentje die 75 euri's kost en tot 1920x1080px gaat en waarbij een betere renderer beschikbaar is.
Re: Project #2: Vloerstaander
Ontzettend bedankt, 800x800 is voor internet gebruik goed te doen 
Re: Project #2: Vloerstaander
Klopt, speakers groot, dieptescherpte gering en je hebt het recept voor fake miniaturen.John P schreef:Door de schaal van de nerf van het grondvlak lijken het net miniatuur modellen. Misschien moet Sophia met de lange benen weer terugkomen.
Mag het ook haar zus Faith zijn? Deze meid is 1,75mtr lang.
De rendering liep nog, daardoor zit er nog ruis in.
Re: Project #2: Vloerstaander
De voeten tot nu toe waren nog niet wat mij voor ogen staat. Bovenstaand is een eerste schets van waar ik aan zit te denken.
O, ja, de poort weer zwart, rvs was iets te veel van het goede.
O, ja, de poort weer zwart, rvs was iets te veel van het goede.
Re: Project #2: Vloerstaander
Mooi ontwerp zo, ben zelf niet zo goed in dat teken programma maar wel handig om dingen vorm te geven.
