Als een stuk MDF haaks op een ander stuk wordt gelijmd (dus niet onder verstek) levert dat een naad op en een verschil in hardheid. Dat verschil in hardheid heb je natuurlijk ook als je dingen gaat afronden of lagen op elkaar lijmt bijvoorbeeld. Dat is op zich vaak wel glad te krijgen met schuren, spuitplamuur en dergelijke, maar wat je vaak ziet is dat binnen een jaar de kopse kant zichtbaar wordt door de laklaag door werking. Zoiets wil ik dus voorkomen.
Ik zou zeggen dat het mogelijk moet zijn om de boel zo af te werken dat het MDF niet gaat werken nadat het gespoten is. Maar goed, ik ben geen spuiter en veel ervaring hiermee heb ik niet. Heeft iemand hier ideeën bij of ervaring mee?
Alvast heel erg bedankt voor de suggesties
