Daudio gaat 'live'
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio gaat 'live'
Het wordt zo zachtjesaan een lang persbericht, (wat het in 1e instantie is/was.)

- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Jullie vinden het vast niet erg. Ja, er komt misschien een tijd dat we ons wat afstandelijker moeten gaan opstellen.
Re: Daudio gaat 'live'
Als dank voor het meedenken van een ieder hier? Mooi ben jijDaudio schreef:![]()
![]()
![]()
Jullie vinden het vast niet erg. Ja, er komt misschien een tijd dat we ons wat afstandelijker moeten gaan opstellen.
'Tis i.d.d. meer een marktonderzoek geworden dan een persbericht.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
He, van mij hoeft het niet hoor, dat afstandelijke! Zoals het nu gaat vind ik perfect. Very happy.

- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
ik verwacht dat een passieve versie zeker drempelverlagend zal werken.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Er is nog een ander voordeel van slechts een enkele eindversterker, mensen hebben geen separate voor- en eindversterker nodig. Je zou ze zo in elke HT installatie kunnen inpluggen, tenminste als dat geen ondermaats geval is maar een fatsoenlijke installatie.
Re: Daudio gaat 'live'
Passieve versie lijkt mij ook wel mooi, echter kan je dan niet beter woofers nemen/kiezen die echt een hoge Q hebben en daardoor onderin meer output geven?
(Anders heb je kans dat andere commerciele OB modelen zoals de Jamo veel meer laag geven)
Groetjes Walter
(Anders heb je kans dat andere commerciele OB modelen zoals de Jamo veel meer laag geven)
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Nee, je wilt niet meer output forceren. Zoals peter al aangaf, daar wordt het niet beter van. Het blijven uiteindelijk slechts 2 stuks 10" op een plankje. Daarbij weet jij blijkbaar nog niet wat er gebeurt bij passief filteren, daardoor krijg je altijd een opslingering door de interactie spoel en driver impedantie. Die hoge Q waar men het altijd over heeft voor open baffle woofers is alleen nuttig als je NIET filtert, bij breedbanders dus. Maar zodra je er een spoel voor zet wordt het heel anders, de Q-factor van het systeem gaat dan fiks omhoog.
Re: Daudio gaat 'live'
Zou je bij AT een iets kleinere/lichtere spreekspoel en stijvere ophanging kunnen krijgen voor die woofer? Je Fs en Qts gaan dan omhoog zodat je wat meer output rond 40 Hz hebt. Daarnaast biedt een stijvere ophanging wat meer bescherming tegen overbelasting onder 40 Hz.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Zie mijn vorige post, dat wil ik helemaal niet. De systeem Q-factor wordt al snel te hoog.
Re: Daudio gaat 'live'
Ja ik zie het nu. Je hebt wel een punt. Je moet zeker kijken wat er gebeurt als je er een fikse spoel voor zet, vanaf Fs heb je dan inderdaad wat opslingering. Overigens denk ik net als HJ dat een volledig passieve versie voor veel mensen meerwaarde heeft en veel flexibeler is.
Re: Daudio gaat 'live'
De vraag is niet zozeer of het kan want dat is wel zeker. Het is meer de vraag of dat kan met een betrekkelijk simpel filter en met de versterker die men zoal al heeft staan.
Re: Daudio gaat 'live'
Hallo Jeroen,
Je bedoelt dat je de 'bult' die ontstaat door de grote spoel (net zoals die aanwezig was bij mijn eton/accuton system) gaat gebruiken om de afval van de woofers door de dipool kortsluiting te compenseren?
Uitgaande van ongeveer 150Hz crossover hoe groot moet die spoel dan wel niet worden, iets van 10mH?
Groetjes Walter
Je bedoelt dat je de 'bult' die ontstaat door de grote spoel (net zoals die aanwezig was bij mijn eton/accuton system) gaat gebruiken om de afval van de woofers door de dipool kortsluiting te compenseren?
Uitgaande van ongeveer 150Hz crossover hoe groot moet die spoel dan wel niet worden, iets van 10mH?
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Die spoel is niet zo groot vanwege de paralllel geschakelde woofers.
Re: Daudio gaat 'live'
Mocht je toevallig op 6.8mH uitkomen, ik heb nog een stel Jantzen Waxcoils 12AWG te leen
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Is aan de grote kant, maar ik zal het onthouden, dank je!
Re: Daudio gaat 'live'
Hallo,Daudio schreef:Is aan de grote kant, maar ik zal het onthouden, dank je!
Ik heb nog steeds 3,9 mH trafokern en 3,0 mH tritec en een 2,5 mH met ovale draad in de aanbieding. Je kent ze nog wel denk ik.
Groet,
Leobus
Re: Daudio gaat 'live'
Haha,
Ik heb ook nog een stel dikke vlakdraad 4.7mH jongens liggen.
Nu nog een nette set 5.6mH en we zijn compleet...
(5.6mH is wel zeer weinig gebruikt volgens mij, ik zie bijna altijd 4.7mH of 6.8mH)
Groetjes Walter
Ik heb ook nog een stel dikke vlakdraad 4.7mH jongens liggen.
Nu nog een nette set 5.6mH en we zijn compleet...
(5.6mH is wel zeer weinig gebruikt volgens mij, ik zie bijna altijd 4.7mH of 6.8mH)
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Hier dan de eerste foto van de gebouwde speaker. Nu bezig met de tweede.
Er komen meer foto's met beter licht
Er komen meer foto's met beter licht
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Dat ziet er dan toch weer heel anders uit. Het gevoel van schaal is altijd moeilijk via een foto (mijn Epilogue's vond iedereen ook massaal op de foto).
Goed gedaan! Miss dat Henkjan weer even het licht aan kan doen op deze foto?
Goed gedaan! Miss dat Henkjan weer even het licht aan kan doen op deze foto?
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Ik vind ook dat hij er te groot uit ziet op deze foto. Als mensen thuis mijn speakers zien zijn ze ook zonder uitzondering verbaasd over het beperkte formaat. Moeten we dus nog wat aan doen.
Re: Daudio gaat 'live'
Het lijkt net alsof de baffle voor de mid driver breder is en dat de RVS strip aan iets wijkt van de bovenkant van de baskast.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
zolang het maar geen gewoonte gaat worden hè:Vinculum schreef:Miss dat Henkjan weer even het licht aan kan doen op deze foto?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mpl_z9H8ICA[/youtube]
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Dat idee heb ik ook inderdaad.sevenup schreef:Het lijkt net alsof de baffle voor de mid driver breder is en dat de RVS strip aan iets wijkt van de bovenkant van de baskast.
@Henkjan
Bedankt!
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Een gevalletje gezichtsbedrog / vertekening iPad lensVinculum schreef:Dat idee heb ik ook inderdaad.sevenup schreef:Het lijkt net alsof de baffle voor de mid driver breder is en dat de RVS strip aan iets wijkt van de bovenkant van de baskast.
@Henkjan
Bedankt!
