Voorlopig wil ik de originele crossover frequentie van 500hz aanhouden tussen de AD8066/w4 en de ad5060/sq4.
Volgens hornresp komt de ad5060sq/sq4 met originele achterkamer namelijk niet lager:
Stel dat ik de achterkamer kleiner maak (0.1l) krijg ik de volgende respons. Hij is dan inzetbaar vanaf ongeveer 300hz.
De hoorns zijn gesimuleerd als offset hoorn met gesloten achterkamer (4Pi).
Helaas heb ik geen programma's om iets te simuleren voor de tweeter. Wel heb ik bekeken wat de opties zijn voor de AD8066/w4. Met een offset hoorn met een gesloten achterkamer kreeg ik niet voor elkaar wat ik voor ogen had. Een offset hoorn met gepoortte achterkamer lijkt er al meer op. De kunst is om de voorkamer zo klein mogelijk te krijgen en de achterkamer zo groot mogelijk. De Achterkamer zal ik rond 100hz afstemmen, daaronder valt de boel stijl af.
Echt overtuigd ben ik niet maar dit is voorlopig het beste resultaat dat ik gehaald heb met deze driver.
2pi ziet het er gelukkig stukken beter uit:
Tot zover deze update.