Een slanke dipool
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Een slanke dipool
ruim op tijd voor Breda dusMartijn H schreef:.... Waarschijnlijk speelt het systeem binnen 1 week stereo
Re: Een slanke dipool
Ja vijf lukten niet ivm de impedantie, dus die liggen op de plank voor het geval er 1 stuk gaat
Het is alweer meer dan twee jaar geleden dat ik ze bij Henkjan kocht
Re: Een slanke dipool
Ze gaan morgen naar de spuiter waarschijnlijk. Zoiets, maar met iets meer grijs: http://okna-prof.ru/image/ral/big/5001- ... a-prof.gif
Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Het filteren gaat heel makkelijk en het zou daardoor beter moeten klinken dan mijn andere dipool. Ik krijg het rondstralen op 2Khz door de mid echter niet hélemaal onder controle. Ik laat de tweeter heel laag (1700Hz) doorspelen momenteel, maar het vergt nog wat inspanning.
Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Het filteren gaat heel makkelijk en het zou daardoor beter moeten klinken dan mijn andere dipool. Ik krijg het rondstralen op 2Khz door de mid echter niet hélemaal onder controle. Ik laat de tweeter heel laag (1700Hz) doorspelen momenteel, maar het vergt nog wat inspanning.
Re: Een slanke dipool
En het speelt stereo! vier weg gefilterd icm met de subs. xo 48dB in het laag op 105Hz voor de subs en 24dB op 80Hz voor de dipools, 24dB op 350 en 1850Hz. Het fine tunen vraagt nog wel wat meer tijd. De bedrading moet ook nog netjes. Aansluitingen van bekabling gaat via twee stuks 4 polige neutrik koppelingen.
De kleur is hoogglans schwarzblauw. Soms lijken ze hierdoor zwart en soms blauw, afhankelijk van hoe het licht binnenvalt.
De kleur is hoogglans schwarzblauw. Soms lijken ze hierdoor zwart en soms blauw, afhankelijk van hoe het licht binnenvalt.
Re: Een slanke dipool
Naar aanleiding van jouw twijfels Martijn over de C-Quenze in mijn MOB3W topic, kan ik het niet laten om je aan te raden die W15CH001 eruit gooien en de C-Quenze 15 H 52 12 06 SDKM erin te doen. 
- Bijlagen
-
- 15H521206SDMsmall.JPG (21.26 KiB) 548 keer bekeken
Re: Een slanke dipool
Neem het niet al te serieus, we zitten elkaar te dollen. Los daarvan, als je ziet hoevaak Accuton, SEAS en Scanspeak gebruikt worden dan mag Audio Technology best wat meer geplugd worden.
-edit- zie je die acceleratiefactor? 947!!!
-edit- zie je die acceleratiefactor? 947!!!
Re: Een slanke dipool
Had ik trouwens al gezegd dat ik je speaker erg mooi vind Martijn? Het geeft me inspiratie, erg mooi design.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Een slanke dipool
Zeker fraai geworden!
"Stone-look" had hier trouwens ook bijzonder mooi geweest!
(Doe mij trouwens ook maar liever die Seas W15CH001 hoor
)
"Stone-look" had hier trouwens ook bijzonder mooi geweest!
(Doe mij trouwens ook maar liever die Seas W15CH001 hoor
Re: Een slanke dipool
Ik weet tamelijk zeker dat een 15H52 in deze toepassing die Seas W15 echt fors zou wegspelen
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Een slanke dipool
het is in ieder geval een van de mooiste dipoles die ik ooit heb gezien! 
Re: Een slanke dipool
Inderdaad, ik zou ook gaan voor Accutondre schreef:at is voor.........
Re: Een slanke dipool
Het klinkt lekker Zweitse! Luister nu Thelonious Monk en Dave Brubeck. Wacht echter op een moment dat ik het huis voor mezelf heb, zodat ik de versterker warm kan krijgen. Voor mij is dit geluid prima zo. Dat indirecte van dipool in vergelijking met wat bijvoorbeeld Martijn M heeft gemaakt: cardioide afstraalgedrag vs dipool, bevalt mij wel. Dit zet muziek in de kamer en speelt lekker luchtig en onvermoeid, terwijl cardioide weer het super gedetailleerde precieze laat horen, wat een koptelefoon ook doet.
Het filter was snel klaar, omdat ik de tweeter goed ken. De mid heeft naast een notch op 8Khz, op de dipoolbult en ter compensatie van de afval in het laag geen eq nodig. Meet supervlak en aangezien ik hem niet als tweeter gebruik en de versterker genoeg leveren kan mag het membraan een grammetje meer wegen.
Accuton is inmiddels onbetaalbaar geworden trouwens..
Het filter was snel klaar, omdat ik de tweeter goed ken. De mid heeft naast een notch op 8Khz, op de dipoolbult en ter compensatie van de afval in het laag geen eq nodig. Meet supervlak en aangezien ik hem niet als tweeter gebruik en de versterker genoeg leveren kan mag het membraan een grammetje meer wegen.
Accuton is inmiddels onbetaalbaar geworden trouwens..
- hans_b
- Ook commercieel actief
- Berichten: 156
- Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Een slanke dipool
Echt een super mooi resultaat Martijn.
Ik ben heel benieuwd hoe dat klinkt. Kan je beschrijven wat je bevindingen zijn tov je vorige OB.
Wat zijn de afmetingen van de OB. Die openingen maken het ontwerp echt mooi.
En die opgehangen AMT heb ik vaker gezien
We moeten maar eens bij elkaar komen luisteren.
Ik ben heel benieuwd hoe dat klinkt. Kan je beschrijven wat je bevindingen zijn tov je vorige OB.
Wat zijn de afmetingen van de OB. Die openingen maken het ontwerp echt mooi.
En die opgehangen AMT heb ik vaker gezien
We moeten maar eens bij elkaar komen luisteren.
