CS4398 DAC (zonder de nadelen van de HK-DAC)

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: CS4398 DAC (zonder de nadelen van de HK-DAC)

Bericht door SuperR »

Kijk dat biedt hoop. Die EMU lijkt het ook al aardig te doen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: CS4398 DAC (zonder de nadelen van de HK-DAC)

Bericht door Henkjan »

ff alvast een vraag voor straks als je voor t eggie gaat testen: bij m'n HK-DAC (en de Hypex AS2.100 heeft dat ook, alleen wat zachter) heb ik een plop als die een andere sample freq aangeboden krijgt, heeft deze implementatie dat ook?
Djuke
Ook commercieel actief
Berichten: 125
Lid geworden op: di 20 apr 2010, 7:40
Locatie: Nijkerkerveen
Contacteer:

Re: CS4398 DAC (zonder de nadelen van de HK-DAC)

Bericht door Djuke »

Henkjan schreef:
ff alvast een vraag voor straks als je voor t eggie gaat testen: bij m'n HK-DAC (en de Hypex AS2.100 heeft dat ook, alleen wat zachter) heb ik een plop als die een andere sample freq aangeboden krijgt, heeft deze implementatie dat ook?
Als er geen signaal is (en wellicht ook bij omschakelen van sample freq) geeft de CS4398 0V output ipv 2.5V. Icm met een analoog output filters met ontkoppelcondensatoren kan de ontstane verschilspanning op de opampingang een plop op de uitgang geven. Mijn schakeling heeft die ontkoppelcondensatoren niet, dus als de differentiele spanning netjes gelijk op loopt, heb ik daar hopelijk niet zo'n last van.
Maar er zijn ook nog vele andere redenen voor zo'n plop (bijvoorbeeld bij aanzetten), ik zal het in ieder geval ook meten.
Overigens heb ik er bewust voor gekozen om geen mute-circuit op de uitgang op te nemen, omdat ik de schakeling zelf als onderdeel van een preamp wil gebruiken. Als je hem standalone gebruikt kun je met de signalen op de HW-CTRL connector (NVERR) eenvoudig zelf een mute-circuit toevoegen.
Djuke
Ook commercieel actief
Berichten: 125
Lid geworden op: di 20 apr 2010, 7:40
Locatie: Nijkerkerveen
Contacteer:

Re: CS4398 DAC (zonder de nadelen van de HK-DAC)

Bericht door Djuke »

En hier een foto van het opgebouwde prototype
Bijlagen
Volledig opgebouwd prototype van de CS4398DAC
Volledig opgebouwd prototype van de CS4398DAC
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: CS4398 DAC (zonder de nadelen van de HK-DAC)

Bericht door ray5150 »

Dat ziet er zeker professioneel uit !
=D> =D>
Plaats reactie