CS4398 DAC (zonder de nadelen van de HK-DAC)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: CS4398 DAC (zonder de nadelen van de HK-DAC)
Kijk dat biedt hoop. Die EMU lijkt het ook al aardig te doen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ff alvast een vraag voor straks als je voor t eggie gaat testen: bij m'n HK-DAC (en de Hypex AS2.100 heeft dat ook, alleen wat zachter) heb ik een plop als die een andere sample freq aangeboden krijgt, heeft deze implementatie dat ook?
-
Djuke
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Als er geen signaal is (en wellicht ook bij omschakelen van sample freq) geeft de CS4398 0V output ipv 2.5V. Icm met een analoog output filters met ontkoppelcondensatoren kan de ontstane verschilspanning op de opampingang een plop op de uitgang geven. Mijn schakeling heeft die ontkoppelcondensatoren niet, dus als de differentiele spanning netjes gelijk op loopt, heb ik daar hopelijk niet zo'n last van.Henkjan schreef:ff alvast een vraag voor straks als je voor t eggie gaat testen: bij m'n HK-DAC (en de Hypex AS2.100 heeft dat ook, alleen wat zachter) heb ik een plop als die een andere sample freq aangeboden krijgt, heeft deze implementatie dat ook?
Maar er zijn ook nog vele andere redenen voor zo'n plop (bijvoorbeeld bij aanzetten), ik zal het in ieder geval ook meten.
Overigens heb ik er bewust voor gekozen om geen mute-circuit op de uitgang op te nemen, omdat ik de schakeling zelf als onderdeel van een preamp wil gebruiken. Als je hem standalone gebruikt kun je met de signalen op de HW-CTRL connector (NVERR) eenvoudig zelf een mute-circuit toevoegen.
-
Djuke
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
En hier een foto van het opgebouwde prototype