Multi Purpose CAR PC
Moderator: Beheerdersteam
Op dit moment een mooi 15.1" scherm erbij dat direct op 12 volt werkt. Volgende week de grotere SSD harddisk ophalen.
Ondertussen een OBD/1 stekker gevonden en gereed bevonden voor de seriële en parallelle poort.
Kleine bluetooth module gehaald zodat ik een WII-mote kan aansluiten. GPS werkt reeds en hiervoor zal ik Garmin Mobile gebruiken als navigatiesysteem.
Ondertussen een OBD/1 stekker gevonden en gereed bevonden voor de seriële en parallelle poort.
Kleine bluetooth module gehaald zodat ik een WII-mote kan aansluiten. GPS werkt reeds en hiervoor zal ik Garmin Mobile gebruiken als navigatiesysteem.
Garmin Mobile editie => http://www.garmin.nl/product/market/?mid=60.
Die gebruik ik met een Bluetooth GPS muis (http://www.pdawereld.nl/webshop/artikel ... h-gps.html) gezien mijn COM poort de OBD data moet binnenkrijgen en de parallelle poort voor andere input/output zaken gebruikt wordt. Onder andere het beïnvloeden van de motor.
En heb nog altijd een PDA met tomtom als het niets gaat worden
.
Die gebruik ik met een Bluetooth GPS muis (http://www.pdawereld.nl/webshop/artikel ... h-gps.html) gezien mijn COM poort de OBD data moet binnenkrijgen en de parallelle poort voor andere input/output zaken gebruikt wordt. Onder andere het beïnvloeden van de motor.
En heb nog altijd een PDA met tomtom als het niets gaat worden
Vandaag voor het eerst in de auto gehangen. Na stabilisatie nog altijd 13.7 volt voor de +12 volt volgens de Thin Client.
Ik denk dat ik hier eens een mooie stabilisator voor in elkaar ga solderen zodat ik op 12.7 volt uitkom (het systeem verwerkt ten alle tijden ongeveer 0.8 tot 0.7 volt bij de interne stabilisatie.
Overigens het geheugen naar 1Gb opgeschroefd en de Enhanced Write Filter en fastboot geïnstalleerd (MUST HAVE voor Flash media SSD schrijfjes).
Ik denk dat ik hier eens een mooie stabilisator voor in elkaar ga solderen zodat ik op 12.7 volt uitkom (het systeem verwerkt ten alle tijden ongeveer 0.8 tot 0.7 volt bij de interne stabilisatie.
Overigens het geheugen naar 1Gb opgeschroefd en de Enhanced Write Filter en fastboot geïnstalleerd (MUST HAVE voor Flash media SSD schrijfjes).
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
De LT1083 lijkt me ook een heel erg geschikte.
Kan dik 7,5A leveren en heeft niet van die grote elco's nodig als anderen.
http://www.linear.com/pc/downloadDocume ... 1283,D3741
Kan dik 7,5A leveren en heeft niet van die grote elco's nodig als anderen.
http://www.linear.com/pc/downloadDocume ... 1283,D3741
Laatst gewijzigd door b_force op ma 06 apr 2009, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, kom maar op met schema's
. Na wat rondbellen blijkt toch die LM1084 een beetje exotisch te zijn. Overigens een probleem dat ik tegenkom is dat indien de motor uitstaat er maar 12.5 volt geleverd wordt. Hiermee zal na aftrek van de LM1084 en het interne circuit nog maar pak en beet 11 volt over blijven...
Is dit niet iets beters?
http://www.national.com/mpf/LM/LM2577.html
Is gelijk een schakelende voeding opgebouwd rondom 1 chipje.
Handig bij de spanningsval als de motor start?
http://www.national.com/mpf/LM/LM2577.html
Is gelijk een schakelende voeding opgebouwd rondom 1 chipje.
Handig bij de spanningsval als de motor start?
Knoop doorgehakt. De oplossing voor mij lag hier al weken naast mijn bed:
Een 12 volt accu!
De 12 volt accu moet de PC "opvangen" als de auto accu niet voldoende kan leveren.
Dus mooi circuit in elkaar solderen. Die bij te weinig spanning de extra accu gebruikt en bij "overspanning" de boordspanning wat terug brengt.
Een 12 volt accu!
De 12 volt accu moet de PC "opvangen" als de auto accu niet voldoende kan leveren.
Dus mooi circuit in elkaar solderen. Die bij te weinig spanning de extra accu gebruikt en bij "overspanning" de boordspanning wat terug brengt.

