Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Dat de geluidskwaliteit goed is twijfel ik niet aanknuisje schreef:Ja de voeding en alle andere printen zijn hetzelfde, net als de geluidskwaliteit.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Net als je denkt dat het niet mooier meer kan komt ie hier mee af
Tis dat ik USB niet zoveel ga gebruiken, andersssss...

Tis dat ik USB niet zoveel ga gebruiken, andersssss...
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Nog even een vraagje.knuisje schreef:De AF-DAC 2 2013 heb ik opgebouwd en alles werkt zoals het moet. Op de foto zie je de pulstrafootjes, het I2S isolator ic, de ontbrekende multichannel uitbreidingsheaders en de microcoax aansluiting voor een externe masterclock. Nu is ook DSD64 en DSD128 af te spelen via de Amanero.
Waarom is die externe clock aansluiting er op geplaatst?
Ga je de clock van Franfurt http://en.wikipedia.org/wiki/DCF77 er op synchroniseren...
Of geeft het een mogelijkheid tot een upgrade naar een nog betere clock....?
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
synchronisatie met het loopwerk/streamer misschien.hannesie schreef:[
Waarom is die externe clock aansluiting er op geplaatst?
Ga je de clock van Franfurt http://en.wikipedia.org/wiki/DCF77 er op synchroniseren...of net andersom.
Of geeft het een mogelijkheid tot een upgrade naar een nog betere clock....?
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Klopt, daarmee kun je de dac synchroon klokken uit een bron die een masterclock kan aanbieden.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Aangezien ik iemand blij kan maken met mijn huidige AF DAC kom ik binnenkort wel weer aankloppen voor de nieuwe versie.knuisje schreef:Klopt, daarmee kun je de dac synchroon klokken uit een bron die een masterclock kan aanbieden.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Dan was die persoon er wel van gecharmeerd blijkbaar.
Ik heb weer een paar ES9016 ic's binnen dus dat kan (levertijd van bestelling tot in huis is 1 maand
).
Ik heb weer een paar ES9016 ic's binnen dus dat kan (levertijd van bestelling tot in huis is 1 maand
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Hannesie wou graag wat meer output hebben uit de dac. Hiervoor heb ik de feedbackweerstanden R23, R24, R46 en R48 en van de buffer OPA1632 verdubbeld van 180 naar 360 ohm voor een verdubbeling van de uitgangsspanning. Uit de scopeplaatjes blijkt dit precies te kloppen.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Dan kunnen ze niet niet alleen het grote
display in Sliedrecht lezen, maar ook het resultaat horen...!! 
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Hartstikke goed dat je dat gedaan hebt! Ik heb een aanvulling gemaakt voor eerste orde shelving filters, die helaas ook niet te programmeren zijn via de normale user interface van de miniDSP.knuisje schreef:Vandaag een ministreamer ontvangen. Deze heb ik gratis gehad van Minidsp voor het maken van het biquad spreadsheet.
Die kan ik goed gebruiken om via I2S op de dac aan te sluiten.
- Bijlagen
-
- shelving first order.zip
- (99.16 KiB) 75 keer gedownload
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Bedankt, ik heb de bladen toegevoegd aan het spreadsheet. Zie http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 4#p1631114
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Zo ziet nou een 8 kanaals AF DAC 2 er uit. Deze bouw ik voor een forumlid die hem achter een dsp gaat zetten.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Nee, ik kom niet naar Breda. Het duurt trouwens nog wel even voordat ik dit project helemaal heb afgerond.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
FransH schreef:Nee, ik kom niet naar Breda. Het duurt trouwens nog wel even voordat ik dit project helemaal heb afgerond.
Grrrr. dit (multi-channel) is wat ik ook wel wil (ook achter een DSP).....maar met de nieuwe PCB is dat geschrapt. Bummer.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
De oude multichannel print heb ik ook nog beschikbaar.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Mischien niet het juiste topic, maar ik vraag het toch maar.
Wat zijn de opties voor een knappe usb aansluiting op de dac ?
Minidsp heeft bijvoorbeeld een handig printje, maar is dit eenvoudig aan te sluiten met bijv. molex stekker ?
En zijn er nog alternatieven ?
Wat zijn de opties voor een knappe usb aansluiting op de dac ?
Minidsp heeft bijvoorbeeld een handig printje, maar is dit eenvoudig aan te sluiten met bijv. molex stekker ?
En zijn er nog alternatieven ?
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
De Amanero is zeker een goede keuze, maar ook bijv. de WaveIO en Ministreamer zijn prima geschikt. Alle hebben pinheaders voor flatcables, net als de dac.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
amanero heeft mooie specificaties en is als ik het goed begrijp plug&play, geen drivers en lust 32bit.
waar kan ik de inkoop actie op DIY vinden, ik ben daar niet bekend?!
interessant, mischien toch maar eens gaan sparen voor een afdac.
bedankt.
waar kan ik de inkoop actie op DIY vinden, ik ben daar niet bekend?!
interessant, mischien toch maar eens gaan sparen voor een afdac.
bedankt.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Op dit moment ben ik me aan het verdiepen in de sourcecode en ik vraag me af wat nu de verschillen zijn tussen de 9016 en de 9018 wat betreft de registers, is het chipadres hetzelfde? Ik heb namelijk over de 9018 nu redelijk veel info en programma voorbeelden (arduino) die ik voor de 9016 wil toepassen.
