Daudio gaat 'live'
Moderator: Beheerdersteam
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Wij hebben dit idee besproken, de professionals hebben ons echter geadviseerd om dit niet te doen en slechts te lijmen, maar dan wel met de juiste lijm. Die stoppen we er bij in het zelfbouwpakket.
Re: Daudio gaat 'live'
De Daudio website lijkt niet meer online te zijn..?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Bij mij doet de site het nog. Lukt het nu wel weer bij jou?
Maar het is nog de test site, nog niet met eigen foto's. Die hopen we begin april te kunnen gaan maken. Eind april hopen we de site definitief te kunnen lanceren.
Toch nog best veel werk om een product goed op de markt te brengen.
Maar het is nog de test site, nog niet met eigen foto's. Die hopen we begin april te kunnen gaan maken. Eind april hopen we de site definitief te kunnen lanceren.
Toch nog best veel werk om een product goed op de markt te brengen.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
De spuiter is nog niet tevreden. En heeft dit weekend er nog een paar grondlakken op aangebracht. Gaat helaas nog even duren. Maar dat is vaak met mooie dingenWalt schreef:Zijn er al foto's beschikbaar van de gespoten kasten?
Groetjes Walter
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Mag ik jou mening vragen?
Jeroen en ik zijn gestart met Daudio omdat:
Dat willen we doen voor:
Vervolgens gaan we werken aan een subwoofer/cornerwoofer. Ook denken we aan de inzet van woofers van Audio Technology en een design speaker model in de vorm van de Lyngdorf DP-1 of JK Prestige . Daarnaast willen we gaan experimenteren met goedkopere drivers, zodat we de kits aantrekkelijker kunnen prijzen.
Voor zelfbouwers bieden we dus de drivers en het actieve en passieve filter als kit. Daarnaast kunnen we ook de door onze houtbewerker (op een CNC machine) gemaakte kasten leveren en de speaker laten spuiten en RVS strips leveren.
Naast de ontwerpen die je kan beluisteren, zullen we ook bij klanten thuis de set afstemmen op de luisterruimte. Ook zullen we bij potentiële kopers een luistersessie thuis kunnen organiseren.
Tot zover de dingen waar we hard aan werken en waarmee we in mei live gaan.
Op dit forum en op 9 februari in Enschede hebben we onze producten en diensten al met een heel aantal forumleden besproken.
Graag wil ik hierbij de vragen die ik heb nogmaals voorleggen. Wij leren namelijk veel van jullie feedback.
Vragen
Dit allemaal met ons doel om de open baffle / dipool communicty te vergroten!
Groet, Hans
Jeroen en ik zijn gestart met Daudio omdat:
- - We erg gecharmeerd zijn van het open en gedetailleerde geluid van de dipool / open baffle luidspreker. Volgens ons de beste luidspreker behuizing
- - We vinden dat er maar weinig goede dipool speakers en/of ontwerpen op de markt zijn
- - Die er dan ook nog eens goed uitzien
- - En betaalbaar zijn en waarbij je weet waarvoor je betaald
Dat willen we doen voor:
- - Zelfbouwers, zijn we immers zelf ook, het zelf maken blijft een erg leuke hobby, maar ook voor
- - Kopers, audiofielen en design liefhebbers (Apple / B&O / Loewe klanten), klanten die niet zo handig zijn maar wel mooi en betaalbaar geluid willen
Vervolgens gaan we werken aan een subwoofer/cornerwoofer. Ook denken we aan de inzet van woofers van Audio Technology en een design speaker model in de vorm van de Lyngdorf DP-1 of JK Prestige . Daarnaast willen we gaan experimenteren met goedkopere drivers, zodat we de kits aantrekkelijker kunnen prijzen.
Voor zelfbouwers bieden we dus de drivers en het actieve en passieve filter als kit. Daarnaast kunnen we ook de door onze houtbewerker (op een CNC machine) gemaakte kasten leveren en de speaker laten spuiten en RVS strips leveren.
Naast de ontwerpen die je kan beluisteren, zullen we ook bij klanten thuis de set afstemmen op de luisterruimte. Ook zullen we bij potentiële kopers een luistersessie thuis kunnen organiseren.
Tot zover de dingen waar we hard aan werken en waarmee we in mei live gaan.
Op dit forum en op 9 februari in Enschede hebben we onze producten en diensten al met een heel aantal forumleden besproken.
Graag wil ik hierbij de vragen die ik heb nogmaals voorleggen. Wij leren namelijk veel van jullie feedback.
Vragen
- - Wat vind jij van ons initiatief en de manier hoe wij het willen gaan aanbieden.
- - Zou zo'n kit wat voor jou zijn? Zo ja, waarom wel? Zo nee, waarom niet?
- - Mis je wat in ons aanbod?
- - Wat zouden we anders moeten doen volgens jou?
Dit allemaal met ons doel om de open baffle / dipool communicty te vergroten!
Groet, Hans
- Bijlagen
-
- vraag.jpg (14.03 KiB) 256 keer bekeken
Re: Daudio gaat 'live'
Dat is een mogelijk een optie, en zat er zelf al aan te denken om het eens met goedkopere units uit te proberen.Daarnaast willen we gaan experimenteren met goedkopere drivers, zodat we de kits aantrekkelijker kunnen prijzen.
Na dat ik al in Beetsterzwaag de Orions had gehoord, (voor de eerste keer een open baffle voor het laag) was ik al aardig om, vandaar ook mijn belangstelling om het ook eens te proberen met iets als een W frame.
Dat de middentoner onverslaanbaar is, is voor mij wel duidelijk, maar als het ietsje minder mag?
En dan het hoog, daar is ook niet te veel keuze voor een dipool.
Ik heb al wel wat op papier, maar of het wat wordt.......?
Re: Daudio gaat 'live'
het mooiste zou zijn om een upgrade in drivers en filter te kunnen maken zonder dat je een andere kast hoeft aan te schaffen....
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Aan welke goedkopere units denk jij?hannesie schreef:Dat is een mogelijk een optie, en zat er zelf al aan te denken om het eens met goedkopere units uit te proberen.Daarnaast willen we gaan experimenteren met goedkopere drivers, zodat we de kits aantrekkelijker kunnen prijzen.
Na dat ik al in Beetsterzwaag de Orions had gehoord, (voor de eerste keer een open baffle voor het laag) was ik al aardig om, vandaar ook mijn belangstelling om het ook eens te proberen met iets als een W frame.
Dat de middentoner onverslaanbaar is, is voor mij wel duidelijk, maar als het ietsje minder mag?
En dan het hoog, daar is ook niet te veel keuze voor een dipool.
Ik heb al wel wat op papier, maar of het wat wordt.......?
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld?dre schreef:het mooiste zou zijn om een upgrade in drivers en filter te kunnen maken zonder dat je een andere kast hoeft aan te schaffen....
Als we upgrades in het filter maken, dan kan dat natuurlijk. Qua drivers, kan dat als het past.
Laatst gewijzigd door hans_b op wo 13 mar 2013, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Daudio gaat 'live'
Zo'n upgrade pad is marketing technisch zo gek nog niet. Bij het uitbrengen van een produkt zoals jullie dat doen ontstaat er nieuwswaardigheid op het moment je dat produkt uitbrengt. Gedurende de eerste maanden tijdens de "levenscyclus" van het produkt zal de belangstelling een stijgende tendens tonen, daarna vlakt de belangstelling af en tenslotte verdwijnt een produkt uit de belangstelling. De al genoemde levenscyclus is voor de producent dan ten einde. (niet te verwarren met de technische stand van zaken!)
Om deze gang van zaken te doorbreken kan je een product toegevoegde waarde geven door vanuit een eenvoudig basisprodukt upgrades aan te bieden van diverse orden van grootte. Tevens onstaat er dan een soort "buzz" van gebruikers waardoor de nieuwswaardigheid verlengd wordt. Ook onstaat er dan door de uitwisseling van ervaringen een soort van (door jullie gewilde) community van gebruikers/kopers.
Lynn en van der Veen doen niets anders!
groet,
Aat
Om deze gang van zaken te doorbreken kan je een product toegevoegde waarde geven door vanuit een eenvoudig basisprodukt upgrades aan te bieden van diverse orden van grootte. Tevens onstaat er dan een soort "buzz" van gebruikers waardoor de nieuwswaardigheid verlengd wordt. Ook onstaat er dan door de uitwisseling van ervaringen een soort van (door jullie gewilde) community van gebruikers/kopers.
Lynn en van der Veen doen niets anders!
groet,
Aat
Re: Daudio gaat 'live'
Zo, Aat, je klinkt als een volleerde marketing-guru...
Beetje van die hele foute engelse woorden erdoor. vakwerk...
Je bent wel "synergie" vergeten...daar kun je ook alle kanten mee uit...
(sorry voor het off-topic heren...
Beetje van die hele foute engelse woorden erdoor. vakwerk...
Je bent wel "synergie" vergeten...daar kun je ook alle kanten mee uit...
(sorry voor het off-topic heren...
Re: Daudio gaat 'live'
units met dezelfde diameter.Daudio schreef:Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld?dre schreef:het mooiste zou zijn om een upgrade in drivers en filter te kunnen maken zonder dat je een andere kast hoeft aan te schaffen....
Als we upgrades in het filter maken, dan kan dat natuurlijk. Qua drivers, kan dat als het past.
Re: Daudio gaat 'live'
Inderdaad.dre schreef:units met dezelfde diameter.
Zie hier boven, ik wil eerst eens wat checken., het hoog heeft geen diameter, maar mogelijk oppervlak dat van belang is om voldoende laag te komen.Daudio schreef:Aan welke goedkopere units denk jij?
Re: Daudio gaat 'live'
Die krijg je vanzelf als de community van gebruikers groeitray5150 schreef:Je bent wel "synergie" vergeten...daar kun je ook alle kanten mee uit...![]()
(sorry voor het off-topic heren...
Kijk maar naar Apple
Maar ff serieus, deze vorm van marketen op een forum heeft een naam: "Calimero marketing" (Google er maar op). Dat heeft ook spelregels:
1. Stel vragen en durf te kiezen
2. Bouw structureel aan een krachtig netwerk
3. Ga actief uw boodschap verkondigen
4. Gebruik de pers voor uw bedrijf
5. Zorg voor goede ondersteunende middelen
6. Leid actieve zoekers naar uw bedrijf
7. Geef bestaande klanten voorrang
8. Werf nieuwe klanten op persoonlijke wijze
9. Wees trots op uw status van ondernemer
10. Plan, balanceer, evalueer en floreer
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Peter bedankt voor je bericht.Pjotr schreef:Die krijg je vanzelf als de community van gebruikers groeit![]()
Kijk maar naar Apple
Maar ff serieus, deze vorm van marketen op een forum heeft een naam: "Calimero marketing" (Google er maar op).
Dat zou mooi zijn, net zo'n community als Apple
Leuk je link naar Calimeromarketing. Een vriendin van me heeft me vorige week een van de boekjes van Karen laten zien. Ga ik binnenkort lezen.
Ben zelf al enige tijd bezig met het business model canvas, ook op mijn werk, en met "Start with Why" van Simon Sinek. En nu bezig met "How to build a Startup" op udacity.com, en daar zeggen ze ook dat je wat je wilt gaan leveren regelmatig moet afstemmen met je doelgroep. Ik moet zeggen dat ik dat erg leuk en leerzaam vind.
Wat ik uit de reacties haal, is dat er ook vraag is naar een goedkoop dipool instap model, dat je kan upgraden. Daar kunnen we wel wat mee.
Re: Daudio gaat 'live'
Ja dat boekje van Karen Romme zou ik zeker aanschaffen. Meer heb je eigenlijk niet nodig. Het is vrij dun (wat al een pre is) maar je doet er jaren mee. En als je die regels volgt leer je de rest vanzelf wel op eigen kracht.
Het zal nog wel een flinke puzzel worden om bij vervanging van een unit er voor te zorgen dat niet een groot deel van het filter overhoop moet.
Of Jeroen daar blij van wordt? De insteek is toch om een kant en klaar systeem te leveren wat bij nabouwen optimaal functioneert. Bij zoiets als dit hangt alles erg nauw aan elkaar en vooral het filter is daarbij kritisch en hangt sterk van de units af. Kortom iedere upgrade vereist een andere configuratie/optimalisatie van het filter wat uitgebreid getest moet zijn.Daudio schreef:Wat ik uit de reacties haal, is dat er ook vraag is naar een goedkoop dipool instap model, dat je kan upgraden. Daar kunnen we wel wat mee.
Het zal nog wel een flinke puzzel worden om bij vervanging van een unit er voor te zorgen dat niet een groot deel van het filter overhoop moet.
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 14 mar 2013, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Daudio gaat 'live'
Ik mis 1 ding bij de 5 P's van de Calimeromarketing filosofie:
De M van markt........
Voordat je welke marketingsstrategie ook kiest, is een marktonderzoek toch wel essentieel!
De M van markt........
Voordat je welke marketingsstrategie ook kiest, is een marktonderzoek toch wel essentieel!
Re: Daudio gaat 'live'
Ga dat boekje nou eerst maar zelf lezen voordat je op de buitenkant gaat schieten, dat is nogal makkelijk en goedkoop.
B.t.w. op alles kun je wel wat aan te merken hebben, dat hou je toch. Maar met aanmerkingen alleen kom je niet ver.
B.t.w. op alles kun je wel wat aan te merken hebben, dat hou je toch. Maar met aanmerkingen alleen kom je niet ver.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Daudio gaat 'live'
Mijn intentie is helemaal niet om die marketingstrategie af te schieten!Pjotr schreef:Ga dat boekje nou eerst maar zelf lezen voordat je op de buitenkant gaat schieten, dat is nogal makkelijk en goedkoop.
B.t.w. op alles kun je wel wat aan te merken hebben, dat hou je toch. Maar met aanmerkingen alleen kom je niet ver.
Persoonlijk denk ik dat de markt waarin D-Audio wil gaan opereren marginaal is en dat je die eerst goed in kaart moet brengen voordat je er investeringen in tijd en geld in doet. Helaas is het zo dat de audiomarkt en zeker de zelfbouw de afgelopen jaren sterk gekrompen is. En dan zijn OB ontwerpen daarin een hele kleine fractie.
Het initiatief van Jeroen en Hans is prijzenswaardig, maar kan het ook uit??
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
We hebben ook al in een veel eerder stadium gekeken naar goedkopere modellen met goedkopere units als instap model. Dat blijft mogelijk maar kost net zoveel ontwikkeltijd als met de dure units. Je moet ergens beginnen dus we zijn begonnen met neerzetten van de 'statement' zodat mensen kunnen horen waartoe je in staat bent met de beste units.Pjotr schreef:Ja dat boekje van Karen Romme zou ik zeker aanschaffen. Meer heb je eigenlijk niet nodig. Het is vrij dun (wat al een pre is) maar je doet er jaren mee. En als je die regels volgt leer je de rest vanzelf wel op eigen kracht.
Of Jeroen daar blij van wordt? De insteek is toch om een kant en klaar systeem te leveren wat bij nabouwen optimaal functioneert. Bij zoiets als dit hangt alles erg nauw aan elkaar en vooral het filter is daarbij kritisch en hangt sterk van de units af. Kortom iedere upgrade vereist een andere configuratie/optimalisatie van het filter wat uitgebreid getest moet zijn.hans_daudio schreef:Wat ik uit de reacties haal, is dat er ook vraag is naar een goedkoop dipool instap model, dat je kan upgraden. Daar kunnen we wel wat mee.
Het zal nog wel een flinke puzzel worden om bij vervanging van een unit er voor te zorgen dat niet een groot deel van het filter overhoop moet.
Een upgrade systeem kunnen we dus tezijnertijd aanbieden, door in dezelfde kast units en filters te vervangen. De belangrijkste vereiste is dan dat die units passen. Het W-frame leent zich niet zo goed voor upgrade van een goedkope naar dure woofer. Je doet nogal wat concessies daar als je niet de L26RO4Y toepast. Het rechte model, dat voor serieus dieplaag ondersteund zal moeten worden met subwoofers, leent zich beter voor upgrades. Goedkope units, wel/niet met subs in de hoeken, filters met goedkope componenten etc. Dat is toekomst muziek, maar het is goed om nu al te weten dat hier behoefte aan is.
@ds23man: Wij zijn niet bang voor een te kleine markt. We zijn beide in staat om de investeringen in demomodellen te doen, als het allemaal mislukt kost het ons hooguit geld dat we in principe kunnen missen. Wat we nu al doen is volgens mij de beste manier van marktonderzoek. Het mag evolutionair groeien, zeker voor een kleine startup zoals wij zijn. Het is helemaal niet nodig om een uitgebreid en gedegen marktonderzoek te doen om gewoon aan de slag te gaan. Dat zou anders liggen als wij een fabriek zouden starten en een grootschalige productie zouden voorbereiden. Het plan is de markt werkenderwijs te onderzoeken en te ontdekken. Het uitgangspunt blijft daarbij wel OB, want dat is onze passie. Gewone luidsprekers zijn er al genoeg en het is voor ons niet zingevend/energiegevend om in die bestaande markt een plekje te veroveren.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Daudio gaat 'live'
Ik zeg ook niet dat je een duur marketingsonderzoek moet doen, maar met een beetje inventariseren hoeveel OB minded mensen op de fora rondhangen, kun je al redelijk schatten hoe groot de markt kan zijn.Daudio schreef:Pjotr schreef:
@ds23man: Wij zijn niet bang voor een te kleine markt. We zijn beide in staat om de investeringen in demomodellen te doen, als het allemaal mislukt kost het ons hooguit geld dat we in principe kunnen missen. Wat we nu al doen is volgens mij de beste manier van marktonderzoek. Het mag evolutionair groeien, zeker voor een kleine startup zoals wij zijn. Het is helemaal niet nodig om een uitgebreid en gedegen marktonderzoek te doen om gewoon aan de slag te gaan. Dat zou anders liggen als wij een fabriek zouden starten en een grootschalige productie zouden voorbereiden. Het plan is de markt werkenderwijs te onderzoeken en te ontdekken. Het uitgangspunt blijft daarbij wel OB, want dat is onze passie. Gewone luidsprekers zijn er al genoeg en het is voor ons niet zingevend/energiegevend om in die bestaande markt een plekje te veroveren.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Ja, klopt, die schatting hebben we gedaan. De tijd zal het leren hoe goed we hebben geschat!
En stiekem is het daarom alleen al een spannend en leuk project. Er gaat op de achtergrond ook veel tijd zitten in het overleg met toeleveranciers en de lancering in mei is er daarom eentje onder vrij hoge tijdsdruk. Ik ben benieuwd of we het halen!
Re: Daudio gaat 'live'
Ik denk ook wel dat je het eerst gehoord moet hebben voor dat je echt overtuigd bent/raakt van het fenomeen OB. 
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Ik las op de site van audio-creative nog een leuk stukje over de AMT techniek. Geeft heel goed de technische werking van de tweeter weer. http://www.audio-creative.nl/hifi/heil- ... bookshelf/
Leuk om te lezen. Dit geldt trouwens voor alle artikelen van Marco en Dick.
Leuk om te lezen. Dit geldt trouwens voor alle artikelen van Marco en Dick.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Daudio gaat 'live'
Daar ben ik het helemaal mee eens! Maar pas op; horen = willen hebbenhannesie schreef:Ik denk ook wel dat je het eerst gehoord moet hebben voor dat je echt overtuigd bent/raakt van het fenomeen OB.
